Mötesplats Sardin

Här kan allt diskuteras.

Moderator: Moderator 1

Post Reply
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Mötesplats Sardin

Post by Fantasio »

Hoppas jag inte redan startat en tråd om denna sak. Caféet hade stängt idag på grund av trasig diskmaskin. Det var inte så länge sedan förra gången den gick sönder. Då var caféet stängt i kanske en hel vecka. Jag var bara där och vände, ingen höjdare att sitta i det så kallade vardagsrummet och glo.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Mötesplats Sardin

Post by Fantasio »

Diskmaskinen är fortfarande trasig, de väntar visst på en del till den. Jag var där och pratade i kanske fem minuter, sedan gick jag hem.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36932
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Mötesplats Sardin

Post by Geta »

Kan ni inte diska för hand?
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Mötesplats Sardin

Post by Fantasio »

Jo, det borde gå. Ibland har caféet haft stängt av någon anledning och då har kaffe serverats i det så kallade vardagsrummet. Där finns diskbänk och diskho.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Mötesplats Sardin

Post by Fantasio »

Jag ringde mötesplatsen och caféet är stängt resten av veckan. Funderar på att gå dit i alla fall.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Mötesplats Sardin

Post by Fantasio »

Jag var en kortare sväng på mötesplatsen. Mådde inte så bra, så jag gick hem, via Systembolaget. Pratade en del med min kompis. Varje måndag kör vi frågorna som är i Norrköpings Tidningar och Folkbladet. Några svar prickade jag in.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Mötesplats Sardin

Post by Fantasio »

Det var jättetrevligt på mötesplatsen. Kompisen var där utan att jobba. Kul prat med de andra.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Mötesplats Sardin

Post by Fantasio »

Tyvärr blev jag så in i bomben trött och gick hem efter cirka en timma. Jag var som en zombie.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Mötesplats Sardin

Post by Fantasio »

Att gå till mötesplatsen har blivit en sysselsättning för mig. Får något att göra utanför hemmet även fast jag mest sitter och fikar där. Utan Sardin hade mitt liv varit fattigt. Tyvärr är många av deltagarna ena riktiga såskoppar, men en och annan kan man i alla fall föra ett samtal med. Personalen (förutom en) gillar inte när en intellektuellt överlägsen man kommer på besök. Då känner de sig hotade och kan inte använda förståndshandikapprösten, inte med framgång i alla fall.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Mötesplats Sardin

Post by Fantasio »

Tyvärr var caféet stängt på grund av sjukdom idag. Jag var bara där en kort stund.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Mötesplats Sardin

Post by Fantasio »

Jag var så trött efter att jag handlat vid elva att jag la mig på sängen och förblev där till cirka halv fem. Så det blev ingen mötesplats idag.
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36679
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Mötesplats Sardin

Post by memphis »

Fantasio, får du inte svårt att sova på natten när du vilar så mycket under dagen?
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
Post Reply