Mötesplats Sardin

Här kan allt diskuteras.

Moderator: Moderator 1

User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Mötesplats Sardin

Post by Fantasio »

Jag var på mötesplatsen från strax efter tio till strax innan fyra på eftermiddagen. Tiden bara flög förbi. Pratade mående med en manlig personal och det var skönt att tala om lite jobbiga saker. Jag köpte en smörgås och två koppar kaffe med påtår. Spelade Yatzy och fick stryk, men briljerade i frågesporten.
yrväder
Skandiummedlem
Posts: 4296
Joined: 14 May 2021, 15:36

Re: Mötesplats Sardin

Post by yrväder »

:-D :thumbup:
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Mötesplats Sardin

Post by Fantasio »

Jag var på mötesplatsen strax efter öppningsdags klockan tio i morse. Gick hem strax innan tolv, då jag hade boendestöd som skulle komma klockan ett. Vaknade utvilad och röksugen. Jag tillåter mig att röka på mötesplatsen, inte hemma. Hann med en rågsiktsbulle med ost och gurka och en kopp kaffe med påtår. Det blir en bra start på dagen att ta sig för någonting efter att man vaknat.
yrväder
Skandiummedlem
Posts: 4296
Joined: 14 May 2021, 15:36

Re: Mötesplats Sardin

Post by yrväder »

:D
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Mötesplats Sardin

Post by Fantasio »

Idag blev det både polarbröd och knäckebröd på mötesplatsen. Till det två koppar kaffe med påtår. Fastnade inte för något bakverk, men lika bra det med tanke på min diabetes. Spelade ett parti Yatzy och lyckades vinna. Sedan körde vi frågorna i en dagstidning, poängjakten. Rökte säkert fem cigaretter där.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Mötesplats Sardin

Post by Fantasio »

Det blev nästan två timmar på mötesplatsen idag. Tog kaffe med polarbröd först, sedan kaffe och räksmörgåsspecial; Utan ägg. Det var trevligt, men jag har fortsatta problem med ryggen och ville få promenaden hem överstökad, därför gick jag hem tidigt. 25 spänn för en räkmacka är inte så farligt. imorgon ska jag dit igen, mest för att prata med en före detta mentalskötare som nu arbetar som kontaktperson.
User avatar
zoegas
Cesiummedlem
Posts: 12659
Joined: 21 Jul 2021, 15:07

Re: Mötesplats Sardin

Post by zoegas »

25 kr för en räkmacka är nästan gratis. Sugen jag blev nu.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36946
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Mötesplats Sardin

Post by Geta »

Här kostar en räksmörgås med kaffe över 100 kr.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Mötesplats Sardin

Post by Fantasio »

Har glömt vad de serverade idag. Lite matigare mackor eller en sallad kan de svänga ihop. Men inga regel lätta luncher längre. Synd, för den maten var oftast god. Var inte där så länge idag. Satt mest i caféet som vanligt.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Mötesplats Sardin

Post by Fantasio »

Idag var jag med på så kallat husmöte där diverse frågor dryftades. Efter det var det gratis kaffe och kaka för deltagarna. En som gått där länge men rätt sällan är avliden. Jag tror jag vet vem han var.
Nissegossen
☢️ Californiummedlem ☢️
Posts: 58280
Joined: 10 May 2021, 15:58

Re: Mötesplats Sardin

Post by Nissegossen »

Funderar pǻ att köpa räkor och göra räksmörgås på räkorna, eller göra skagensallad
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Mötesplats Sardin

Post by Fantasio »

Jag har börjat bli orolig och rastlös på mötesplatsen. Satte mig med en grupp och de spelade CD-skivor och Youtube. Pallade inte med en låt innan jag var tvungen att gå ut och röka. Tillbaka in och samma visa, rastlös. Jag gick hem. Kanske jag skulle ta en paus från Sardin.
Post Reply