Mötesplats Sardin

Här kan allt diskuteras.

Moderator: Moderator 1

User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Mötesplats Sardin

Post by Fantasio »

Det blev ett kortare besök på mötesplatsen idag. Var bara lite orolig, inget som jag inte kan leva med. Rökte tre eller fyra cigaretter. Jag kan när som helst få för mig att gå hem. Tanken slår mig och jag agerar på den. Sardin var ju min fasta punkt där jag fick må bra, men så är det tyvärr inte längre.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Mötesplats Sardin

Post by Fantasio »

Idag hade kaféet stängt men mötesplatsen öppet. Kaffe serverades i det så kallade vardagsrummet. En besökare hade köpt en prinsesstårta som han bjöd på och jag tog en bit. Sedan gick vi tipspromenad, tolv frågor och en utslagsfråga. Var tvungen att gå hem då jag hade boendestöd, så jag vet inte hur det gick för mig.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Mötesplats Sardin

Post by Fantasio »

Det blir ett besök på mötesplatsen imorgon. Ska fika där och äta en mjuk smörgås med ost och slanggurka på, som vanligt. Kompisen jobbar heldag i kaféet, det är alltid kul att råkas. Han brukar läsa frågorna från lördagens två lokaltidningar och vi är några stycken som är med på det. Det blir en start på dagen att gå dit, även om jag inte stannar så länge varje dag.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Mötesplats Sardin

Post by Fantasio »

Jag tror inte det blir någon mötesplats för mig imorgon. Känns för osäkert med tanke på min krånglande rygg. Funderar på att gå en kortare promenad till mitt Hemköp istället.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Mötesplats Sardin

Post by Fantasio »

Nej, min rygg pallar inte med promenaden till och från mötesplatsen. Synd, för jag trivs där. Har inte varit där på fem dagar och saknar glada gänget. Planen är att gå till Hemköp vid halv elva och om den promenaden går bra (vilket jag tvivlar på) så kanske jag går till Sardin ändå.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Mötesplats Sardin

Post by Fantasio »

Planen är att gå till mötesplatsen på måndag nästa vecka. Ska bara testa att gå till och från affären och om det känns okej (det behöver inte innebära frånvaro av spänningar i ryggslutet) går jag dit. Det börjar bli långtråkigt att bara vara hemma. De har börjat spela Plump har jag fått höra av kompisen. Han sa att det var lätt att lära sig. Man börjar med tio kort på handen. Dessutom saknar jag den så kallade poängjakten i de två dagstidningarna här i staden.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Mötesplats Sardin

Post by Fantasio »

Det är tolv dagar sedan jag var på mötesplatsen. Går till affären imorgon och går det bra så blir det ett besök. Vill gärna vara med och spela Plump. Sardin har blivit som mitt andra hem. Gillar att gaffla lite med en manlig personal, ofta musiksnack då han samlar på skivor.
User avatar
Richard
Administratör
Posts: 8201
Joined: 10 May 2021, 13:45
Location: Ängelholm
Contact:

Re: Mötesplats Sardin

Post by Richard »

Plump är skoj, det spelar vi också ibland.
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Mötesplats Sardin

Post by Fantasio »

Idag var det husmöte på mötesplatsen. På grund av besparingar kommer kaféet inte att få ta in vikarier. Så vid sjukdom kommer de att hålla stängt.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36938
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Mötesplats Sardin

Post by Geta »

Jag tycker att mötesplatsen håller stängt väldigt ofta- till exempel om diskmaskinen är sönder.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Mötesplats Sardin

Post by Fantasio »

Ja, i kaféet har de tvingats hålla stängt pg a vattenläckor o tjall på diskmaskinen. Men mötesplatsen Sardin brukar försöka ha öppet.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Mötesplats Sardin

Post by Fantasio »

Idag serverade kaféet en fyrkantig bit pizza med vitkålssallad till. Jag och kompisen tog de två sista bitarna. Sesdn spelade vi plump och jag förlorade.
Post Reply