Mötesplats Sardin

Här kan allt diskuteras.

Moderator: Moderator 1

User avatar
zoegas
Cesiummedlem
Posts: 12653
Joined: 21 Jul 2021, 15:07

Re: Mötesplats Sardin

Post by zoegas »

Fantasio wrote: 18 Jan 2024, 20:01 Idag serverade kaféet en fyrkantig bit pizza med vitkålssallad till. Jag och kompisen tog de två sista bitarna. Sesdn spelade vi plump och jag förlorade.
Dålig stil att förlora i plump. Du är ingen äkta viskare.
Nissegossen
☢️ Californiummedlem ☢️
Posts: 58250
Joined: 10 May 2021, 15:58

Re: Mötesplats Sardin

Post by Nissegossen »

:lol: Hur gör man när man spelar plump? https://www.spelregler.org/plump-regler/
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Mötesplats Sardin

Post by Fantasio »

zoegas wrote: 21 Jan 2024, 11:06
Fantasio wrote: 18 Jan 2024, 20:01 Idag serverade kaféet en fyrkantig bit pizza med vitkålssallad till. Jag och kompisen tog de två sista bitarna. Sesdn spelade vi plump och jag förlorade.
Dålig stil att förlora i plump. Du är ingen äkta viskare.
Öh, det var ju svårt. Eller så är det jag som är trög. Det blev ingen mötesplats idag och förmodligen ingen imorgon. Synd, för då känns dagen inte helt bortkastad. Ska en sväng till hemköp runt elva och går det bra, vilket jag tvivlar på, går jag till Sardin.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Mötesplats Sardin

Post by Fantasio »

Jag tror jag tar mig till mötesplatsen. Sedan får jag gå kanske tvåhundra meter till en busshållplats och ta bussen bara två stopp senare. jag vill ju få en skaplig start på dagen med gott kaffe och kanske någon kaka till. Jag kan ju inte räkna med att bli skjutsad hem av en i personalen. Han får visst inte göra det.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Mötesplats Sardin

Post by Fantasio »

Idag blev det ingen mötesplats för mig. Inte imorgon heller. På torsdag ska jag ned på stan för min injektion och det är inte så långt att gå dit från mottagningen. Grunnar på att försöka mig på ett besök där då. Det gick ju bra att gå dit och hem i måndags.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Mötesplats Sardin

Post by Fantasio »

Idag tänkte jag ta bussen till mötesplatsen. Tror bara jag åker två stopp med den. Men det stod inget på skären vid busskuren om den eller när den skulle komma. Jag beslutade då att gå till Sardin och det gick skapligt. Satte mig ned på två ställen bara och vilade. Hem fick jag skjuts av en ur personalen. han får visst inte skjutsa någon, men vi gör en fuling. Andra gången nu jag får skjuts hem. På mötesplatsen blev det musiksnack och ett parti Yatzy, medans de andra löste Melodikrysset. Vidare körde vi den så kallade poängjakten i stadens två dagstidningar. Var med och tittade på när tre andra spelade plump. Hade det jättetrevligt.
User avatar
björk
Tuliummedlem
Posts: 3939
Joined: 10 May 2021, 15:42

Re: Mötesplats Sardin

Post by björk »

Vi hade en bröst fia på Limhamns Träffpunkt.
så sa jag "Fröken", sen tänkte hen väl sikken gangster.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Mötesplats Sardin

Post by Fantasio »

En gång i mina tonår tittade vi på film hemma, en amerikansk. Ingen har större tuttar än Linda (påhittat namn). De nämnde samma namn som min storasysters, vilket är rätt ovanligt i USA. Jag höll på att brista ut i gapskratt.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Mötesplats Sardin

Post by Fantasio »

Jag var förbi hos en kompis, han bor på vägen till mötesplatsen. Men först gick jag till apoteket och chansade på att ryggen skulle hålla. Den gjorde det på vägen dit, inte hem. Det innebär att jag ej vågar gå tillbaka dit på ett bra tag. Synd, för det är ett trevligt avbrott mitt annars rätt ensamma liv. Två gånger har en manlig personal skjutsat hem mig, men jag kan inte begära att hansa kuska runt med mig fler gånger.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Mötesplats Sardin

Post by Fantasio »

Det blir ingen mötesplats imorgon heller. Sabla rygg att ställa till det för mig. Jag saknar främst personalen, men även flera av besökarna. Jag skulle behöva skjuts hem i alla fall. Det går en buss ett och ett halvt kvarter bort, kanske kunde ta den då.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Mötesplats Sardin

Post by Fantasio »

Jag åkte spårvagn en hållplats och därifrån till Apoteket. Gick till mötesplatsen, där finns bänkar att vila sig på. Var kvar tills de stängde och fick skjuts hem av en i personalen. Det var omtänksamt. Går dit igen på torsdag då jag är nere på stan för min injektion. Blev ett parti Yatzy och minst fyra koppar kaffe. Tog även en toast, två varma brödskivor och ett polarbröd med ost och gurka.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Mötesplats Sardin

Post by Fantasio »

Idag fick jag ingen skjuts hem, då han jag brukar få åka med själv blev skjutsad till jobbet. Gick till en centralt belägen gata och satte mg på en bänk och vilade. Sedan in på Systembolaget och därifrån till en spårvagnshållplats för att åka två hållplatser hem till mig. Kände inte av ryggen något vidare värst. Idag var det allsång på Sardin, jag var bara med och lyssnade på två sånger. Klockan tolv serverades fläskpannkaka, men det tycker jag inte om.
Post Reply