Mitt arbetsliv

Om problem och framgångar i arbetslivet och utbildning samt ekonomiska problem.

Moderator: Moderator 1

User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17635
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Mitt arbetsliv

Post by Fantasio »

Jag drömmer ofta om mitt sista jobb. Det är min sista arbetsdag och jag måste få med mig mina saker hem. Lokalerna ser annorlunda ut och där finns nya maskiner. Riktigt jobbigt med dessa drömmar.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17635
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Mitt arbetsliv

Post by Fantasio »

Vad är det som gör att du inte klarar av att arbeta? För min del är det sömnen som ställer till det för mig. Skulle även bli trött mentalt av allt man måste göra som arbetstagare.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 35986
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Mitt arbetsliv

Post by Geta »

Är en glad ålderspensionär med artros i knäet.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17635
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Mitt arbetsliv

Post by Fantasio »

Jag drömde om mitt jobb i natt igen. Jag vill slippa de drömmarna, vill ha trevliga drömmar.
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18114
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Mitt arbetsliv

Post by Krokus »

Fantasio wrote: 06 Jun 2021, 11:41 Vad är det som gör att du inte klarar av att arbeta?
Min stresskänslighet sätter käppar i hjulen. Vid kortvarig stress blir jag fumlig och klumpig. Kan även få ångest.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
amandara
Cesiummedlem
Posts: 12917
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Mitt arbetsliv

Post by amandara »

Jag är överhuvudtaget som en pyspunka. Orkar inte så mycket hjärnan är kaputt. Minne, koncentration, uthållighet och energi. Kaputt. Orkar i bästa fall en promenad om dagen, eller en golfrunda - men det är krävande. Orkar iallafall med Loppan det är för väl.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17635
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Mitt arbetsliv

Post by Fantasio »

Samma här. har dålig koncentrationsförmåga och är stresskänslig.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17635
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Mitt arbetsliv

Post by Fantasio »

Det är konstigt att sviterna av psykos ska fortsätta sätta käppar i hjulet på en flera år efteråt. Eller resten av livet som i mitt fall. Jag kommer aldrig att arbeta igen.
User avatar
Nobel
Germaniummedlem
Posts: 3376
Joined: 10 May 2021, 19:48

Re: Mitt arbetsliv

Post by Nobel »

Psykossjukdom is a bitch... Skulle inte ens önska schizofreni till min värsta fiende
'cause the freak inside controls my mind
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17635
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Mitt arbetsliv

Post by Fantasio »

Jag postar i denna tråd, då jag ej hittar den jag egentligen vill posta i. Jag ska kanske bli kontaktperson åt en vän. Främst lördagar, men då sover hag bort halva dagen, Hur jobbigt kan det vara att gå kanske två kilometer till min klient? Jag är lat och passar kanske inte som kp.
User avatar
1Dave
Germaniummedlem
Posts: 3232
Joined: 17 May 2021, 00:01

Re: Mitt arbetsliv

Post by 1Dave »

Städade lite grann på helger med början i 14 års åldern. Första sommarjobbet var som städare på sjukhus i "storstädspatrullen". Fick efter lumpen timanställning där och efter några år så blev det vikariat som övergick till tillsvidareanställning.
Hade lite olika sysslor där men blev riktigt dålig i 30 årsåldern med sjukhusinläggning. Hade kanske för brått tillbaka till arbetet och det blev fler inläggningar efter att jag slutade med medicinen. Stannade iaf några år tills jag inte orkade mer.
Sade upp mig och har efter det arbetat inom omsorgen. Har sen bytet till Abilify varit väldigt stabil och hittat en anställning som verkar funka bra.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 35986
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Mitt arbetsliv

Post by Geta »

Vad bra för dig, Dave1.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
Post Reply