Mitt arbetsliv

Om problem och framgångar i arbetslivet och utbildning samt ekonomiska problem.

Moderator: Moderator 1

User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 22316
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Mitt arbetsliv

Post by Zoidar »

Jag brukar gå upp efter 12 och sen tar jag lång frukost, eventuellt sover lite till om jag har tid och sen åker till jobbet. Jag är hemma igen på kvällen. Det märkliga är att trots jag jobbar deltid blir det inget kvar av dagarna.

Jag sover väldigt mycket och lägger mig sent annars jag hade jag kunnat göra något på dagen innan jobbet, men det är uteslutet. Orken finns inte.

Kanske så vuxna har det att de jobbar mån-fre och då hinner de bara jobba och sova. Det positiva i det hela är väl att ledigheten blir skönare.
"Då sade Jesus än en gång: "Jag säger er sanningen: Jag är porten ..." (Johannes 10:7)
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 35994
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Mitt arbetsliv

Post by Geta »

När jag jobbade orkade jag inte med något efter jobbet men helgerna
var jättesköna. Fredag eftermiddag på jobbet var en höjdare.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 22316
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Mitt arbetsliv

Post by Zoidar »

Geta wrote: 15 Mar 2023, 10:13 När jag jobbade orkade jag inte med något efter jobbet men helgerna
var jättesköna. Fredag eftermiddag på jobbet var en höjdare.
Ja, det är ju fördelen. Tror på de där brytningspunkterna, jobb/vila.

En bekant sa att om man inte är begränsad av t.ex. jobb så sätter man sina egna gränser. Gränser är bra för välmåendet.
"Då sade Jesus än en gång: "Jag säger er sanningen: Jag är porten ..." (Johannes 10:7)
Post Reply