När är man återhämtad?

Moderator: Moderator 1

User avatar
wasp
Platinamedlem
Posts: 8164
Joined: 11 May 2021, 13:53

Re: När är man återhämtad?

Post by wasp »

Ja! Minst sex månader sa överläkaren sist jag var inlagd, angående återhämtning.
yrväder
Skandiummedlem
Posts: 4295
Joined: 14 May 2021, 15:36

Re: När är man återhämtad?

Post by yrväder »

Blir man nånsin det jag undrar med allt du hört allt du sett vete fan helt enkelt
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36932
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: När är man återhämtad?

Post by Geta »

Jag tvivlar också på att man blir helt återhämtad. Det kallas remission. Man fungerar med mediciner.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
1Dave
Germaniummedlem
Posts: 3483
Joined: 17 May 2021, 00:01

Re: När är man återhämtad?

Post by 1Dave »

Tror inte jag blir av med minnena från psykoserna. Kan leva rätt normalt skulle jag säga nu dock med medz. Även om de är kämpigt ibland.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23229
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: När är man återhämtad?

Post by Zoidar »

1Dave wrote: 06 Sep 2023, 00:16 Tror inte jag blir av med minnena från psykoserna. Kan leva rätt normalt skulle jag säga nu dock med medz. Även om de är kämpigt ibland.
Jag blir aldrig frisk från mina minnen, det är säkert. Det går för djupt, men kan lära mig hantera dem bättre.
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36932
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: När är man återhämtad?

Post by Geta »

Brukar inte fundera på innehållet i mina psykoser. Psykiatrin har inte heller intresserat sig för det.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Cosmos
Rheniummedlem
Posts: 4676
Joined: 24 May 2021, 16:58

Re: När är man återhämtad?

Post by Cosmos »

Trots att jag föreläser om min sjukdom och förbättringen av den kommer jag aldrig att bli frisk d vs återhämtad. Den skugga som skapades runt mig är fortfarande där men inte alls kompakt som den var tidigare. Jag har även paranoida föreställningar om människor som förföljer mig och vill jävlas med mig, eventuellt skada mig. Det gör mig bara förbannad och inte det minsta rädd. Jag frågar dessa människor vad de vill mig och att de kan dra åt helvete.

Om någon som jag inte känner ringer på min porttelefon och jag frågar vad de vill, svarar de oftast: Vill komma in. Det får du inte, säger jag och slänger på luren. Så man är väl lite av en bitch numera.
Egentligen är allt bara på låtsas.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36932
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: När är man återhämtad?

Post by Geta »

För ett par år sedan tyckte min psykiater att jag borde föreläsa för Försäkringskassan, för att jag fungerar förvånansvärt bra med schizofrenidiagnos och är 70+. Men jag vet inte själv vad jag skulle säga.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Cosmos
Rheniummedlem
Posts: 4676
Joined: 24 May 2021, 16:58

Re: När är man återhämtad?

Post by Cosmos »

Jag har väldigt lätt för att printa ner en berättelse. Visserligen blir den likartad varje gång och olika lång beroende på vad som efterfrågas. Ett sätt att bearbeta också..
Egentligen är allt bara på låtsas.
Post Reply