Kinesisk medicin på distans?

Hur jag själv har lyckats må bättre. Publicera här, så kanske du får Nobelpriset!

Moderator: Moderator 1

User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23228
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Kinesisk medicin på distans?

Post by Zoidar »

Det står jag ska få svar inom en vecka. Hoppas jag kan få svar redan imorgon. Ska bli väldigt intressant vad de svarar.
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36643
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Kinesisk medicin på distans?

Post by memphis »

Väldigt intressant Zoidar! Eftersom vår vanliga sjukvård inte har några svar på ditt problem så är det värt att testa TKM. Det kanske hjälper!
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23228
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Kinesisk medicin på distans?

Post by Zoidar »

memphis wrote: 10 Sep 2022, 20:05 Väldigt intressant Zoidar! Eftersom vår vanliga sjukvård inte har några svar på ditt problem så är det värt att testa TKM. Det kanske hjälper!
Vi får se. Jag har inte hört något från dem. Det stod en vecka, så får väl vänta.
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23228
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Kinesisk medicin på distans?

Post by Zoidar »

memphis wrote: 10 Sep 2022, 20:05 Väldigt intressant Zoidar! Eftersom vår vanliga sjukvård inte har några svar på ditt problem så är det värt att testa TKM. Det kanske hjälper!
Jag har fått svar. Postar svaret här:

"Jag har nu tittat igenom ditt fall. Det man kan se är ju att din tungas beläggning längst bak är för tjock och gul. Det är njurarnasmeridian som är överhettad. Denna överhettan kan ju stiga uppåt mot huvudet. Det man också vet är ju att under foten går både levernsmeridian och njurarnasmeridian. Därför kan du få reaktioner där när du är överhettad. I övrigt har du lite fattigt med blod eftersom tungans grundfärg är ganska ljus rosa.

Var exakt den där hettan kommer ifrån kan vi inte säga. Det kan både vara från testosteronet kanske är över doserad eller så är det dina mentala delen som är för starka. Men denna hetta kan du bli av med våra örter. Vi kan även göra så att den mentala biten blir mer stabil.

Din obalans finns där med du är inte i jättestark obalans och det verka inte vara jätte brådskande problem heller därför rekommenderar vi piller örter istället för örter på personligt recept att koka.

Vi tänkte oss 4 burkar piller som räcker i ca 18 dagar med två olika örtrecept. Efter örterna har tagit slut kontakt oss och berätta hur du upplever behandlingen så ska vi se hur vi ska ta ett nästa steg."


Väl lika bra testa och ge det ett ärligt försök? Vet bara att det är dyrt att behandlas med TCM. :|
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36643
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Kinesisk medicin på distans?

Post by memphis »

Du får väl fråga vad medicinen kostar innan du säger ja. Det är ju en rimlig fråga som de säkert inte blir sura över.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23228
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Kinesisk medicin på distans?

Post by Zoidar »

memphis wrote: 13 Sep 2022, 19:55 Du får väl fråga vad medicinen kostar innan du säger ja. Det är ju en rimlig fråga som de säkert inte blir sura över.
Det stod i mailet, ville bara inte skriva ner det. Får räcka med att jag säger det är dyrt.
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36643
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Kinesisk medicin på distans?

Post by memphis »

Ok! Ja men kör då! :) tror inte det kan göra dig nån skada förutom ekonomiskt.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23228
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Kinesisk medicin på distans?

Post by Zoidar »

memphis wrote: 13 Sep 2022, 19:58 Ok! Ja men kör då! :) tror inte det kan göra dig nån skada förutom ekonomiskt.
Väntar lite med att bestämma mig.
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36643
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Kinesisk medicin på distans?

Post by memphis »

..jo kom på en grej. Tänk om örterna påverkar din övriga medicinering? Det kanske blir oväntade effekter?
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23228
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Kinesisk medicin på distans?

Post by Zoidar »

memphis wrote: 13 Sep 2022, 20:00 ..jo kom på en grej. Tänk om örterna påverkar din övriga medicinering? Det kanske blir oväntade effekter?
Det gör dem inte. De verkar på ett annat sätt. Även om de skulle göra det så kan man ju sluta om man mår sämre. Det är väl mest i spargrisen det tar emot.
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36643
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Kinesisk medicin på distans?

Post by memphis »

👍👍
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23228
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Kinesisk medicin på distans?

Post by Zoidar »

memphis wrote: 13 Sep 2022, 20:08👍👍
Jag försökte förklara det för Inwatto innan, men han köpte det inte. Kinesisk medicin kan va helt utan kemisk verkan men verkar istället via karaktär på ört. Västerländsk medicin verkar endast kemiskt utan verkan av karaktär. Det skulle väl isf vara bindingsmedlet i västerländsk medicin som har "karaktär".

T.ex. mal ner sten i ett glas vatten och drick. Vilken kemisk effekt har det på kroppen? Ingen! Men drycken får pga den malda stenen en karaktär. Detta är kinesisk medicin. Det är med hjälp av karaktären man behandlar åkommor.
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
Post Reply