Ny månad

Här kan allt diskuteras.

Moderator: Moderator 1

Nissegossen
☢️ Californiummedlem ☢️
Posts: 58363
Joined: 10 May 2021, 15:58

Re: Ny månad

Post by Nissegossen »

Varm sommar har jag garderat mig mot, skaffade förra året en AC stor som ett hus så blir det en varm sommar stannar jag inne och har några grader under ute temperatur då man riskerar lunginflammation om man drar ned på värmen för mycket. Det räcker för att man skall tycka att det är behagligt
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36734
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Ny månad

Post by memphis »

På första sidan av VK idag är en bild av tusentals muslimer som samlats i en idrottshall för att fira att ramadan är slut. Bilden skrämmer mig. Jag har inga positiva associationer till islam. Kanske har jag islamofobi.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
Richard
Administratör
Posts: 8212
Joined: 10 May 2021, 13:45
Location: Ängelholm
Contact:

Re: Ny månad

Post by Richard »

Jag bor nästan granne med moskén här i stan. Ibland står det folk i pyjamas utanför...
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36999
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Ny månad

Post by Geta »

Man undrar ju varför muslimer vill bo i Sverige med vårt kalla klimat.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36734
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Ny månad

Post by memphis »

De kommer väl hit för ett bättre liv. Sverige har ju t ex fri sjukvård vilket är en trygghet vi som är födda här tar för givet.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
Kippis
Niobmedlem
Posts: 291
Joined: 02 Nov 2023, 08:36

Re: Ny månad

Post by Kippis »

memphis wrote: 11 Apr 2024, 16:45 De kommer väl hit för ett bättre liv. Sverige har ju t ex fri sjukvård vilket är en trygghet vi som är födda här tar för givet.
Och frikostigt med socbidrag och barnbidrag lockar väl folk från fattiga korrupta länder hit till Sverige.
User avatar
Hercules723
Rubidiummedlem
Posts: 6531
Joined: 12 May 2021, 04:26

Re: Ny månad

Post by Hercules723 »

memphis wrote: 11 Apr 2024, 05:08 På första sidan av VK idag är en bild av tusentals muslimer som samlats i en idrottshall för att fira att ramadan är slut. Bilden skrämmer mig. Jag har inga positiva associationer till islam. Kanske har jag islamofobi.
Då vet jag varför det igår varit många muslimer vid kvarterslokalen. Jag trodde att det kanske var ett par som skulle gifta sig. :lol:
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36734
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Ny månad

Post by memphis »

Kippis wrote: 11 Apr 2024, 18:05
memphis wrote: 11 Apr 2024, 16:45 De kommer väl hit för ett bättre liv. Sverige har ju t ex fri sjukvård vilket är en trygghet vi som är födda här tar för givet.
Och frikostigt med socbidrag och barnbidrag lockar väl folk från fattiga korrupta länder hit till Sverige.
Ja,så är det säkert. Ryktet sprider sig väldigt fort att man får pengar gratis, om man har barn.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36734
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Ny månad

Post by memphis »

Hercules723 wrote: 11 Apr 2024, 18:11
memphis wrote: 11 Apr 2024, 05:08 På första sidan av VK idag är en bild av tusentals muslimer som samlats i en idrottshall för att fira att ramadan är slut. Bilden skrämmer mig. Jag har inga positiva associationer till islam. Kanske har jag islamofobi.
Då vet jag varför det igår varit många muslimer vid kvarterslokalen. Jag trodde att det kanske var ett par som skulle gifta sig. :lol:
Jaha! Ja du bor väl i Umeås motsvarighet till Rosengård i Malmö och Rinkeby i Stockholm. Mest invandrare som bor där. Är vad jag har hört. Har inte besökt östra Ersboda sen ca 1996 :lol:
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36999
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Ny månad

Post by Geta »

Svenskarna har ansett att de behöver importera yngre folk som kan ta hand om den åldrande befolkningen.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36734
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Ny månad

Post by memphis »

Ja, det är främst ungdomarna som jobbar. Här är det många utländska ungdomar i hemtjänsten och på gruppboendet längre upp på gatan. De äldre verkar inte jobba. Det är min uppfattning.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
Hercules723
Rubidiummedlem
Posts: 6531
Joined: 12 May 2021, 04:26

Re: Ny månad

Post by Hercules723 »

memphis wrote: 11 Apr 2024, 18:53
Hercules723 wrote: 11 Apr 2024, 18:11
memphis wrote: 11 Apr 2024, 05:08 På första sidan av VK idag är en bild av tusentals muslimer som samlats i en idrottshall för att fira att ramadan är slut. Bilden skrämmer mig. Jag har inga positiva associationer till islam. Kanske har jag islamofobi.
Då vet jag varför det igår varit många muslimer vid kvarterslokalen. Jag trodde att det kanske var ett par som skulle gifta sig. :lol:
Jaha! Ja du bor väl i Umeås motsvarighet till Rosengård i Malmö och Rinkeby i Stockholm. Mest invandrare som bor där. Är vad jag har hört. Har inte besökt östra Ersboda sen ca 1996 :lol:
Ja, har man islamofobi ska man inte bo här. :lol:
Post Reply