Tatueringar

Moderator: Moderator 1

User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 35499
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Tatueringar

Post by memphis »

Jag sitter och tänker på vilket motiv jag ska välja. Har nämligen en gammal tatuering på skuldran som jag vill täcka över. Kan tänka mig ett motiv ut naturen. Kanske ett djur eller blommor. Kan också tänka mig ett buddhistiskt motiv. Kanske en lotusblomma.

Har du några tatueringar? I så fall, är du nöjd med dem?
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 35499
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Tatueringar

Post by memphis »

Tråden kanske borde ligga under Konst i stället.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18114
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Tatueringar

Post by Krokus »

Jag har tre tatueringar och är nöjd med två av dem. Den som jag är lite missnöjd med är flammig/ojämn. Men jag har tankar på att göra något åt det, antagligen tatuera över med något annat. Eller fylla i. Den blev dock inte så fin som jag hade hoppats på.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 22308
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Tatueringar

Post by Zoidar »

Jag har ett ärr på ena benet. Det syns inte så mycket numera, men tänkte ett tag tatuera över det. Men nu tycker jag det känns mest som onödiga pengar. Men vi får ser i framtiden.
"Då sade Jesus än en gång: "Jag säger er sanningen: Jag är porten ..." (Johannes 10:7)
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 35499
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Tatueringar

Post by memphis »

Synd att det är så dyrt bara. Men det är ju iofs ett konstverk man betalar för. Jag skulle tro att det kostar mellan 3000-5000 att göra en tatuering stor dom två handflator.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 22308
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Tatueringar

Post by Zoidar »

memphis wrote: 03 Sep 2022, 22:08 Synd att det är så dyrt bara. Men det är ju iofs ett konstverk man betalar för. Jag skulle tro att det kostar mellan 3000-5000 att göra en tatuering stor dom två handflator.
Jag är också väldigt petig. Ska det tatueras får det bli någon riktigt duktig. Hellre betalar jag tredubbelt och blir nöjd än bli halvnöjd.
"Då sade Jesus än en gång: "Jag säger er sanningen: Jag är porten ..." (Johannes 10:7)
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17628
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Tatueringar

Post by Fantasio »

Jag är rätt missnöjd med mina två tatueringar på höger arm. Den ena är en svart tribal med vågmönster och är inte 100-procentig. Den andra är en haj som var röd i munnen, men den färgen är borta nu. Nåja, jag är van vid att se dem och har inget emot att de sitter där de sitter.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 22308
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Tatueringar

Post by Zoidar »

Fantasio wrote: 03 Sep 2022, 23:08 Jag är rätt missnöjd med mina två tatueringar på höger arm. Den ena är en svart tribal med vågmönster och är inte 100-procentig. Den andra är en haj som var röd i munnen, men den färgen är borta nu. Nåja, jag är van vid att se dem och har inget emot att de sitter där de sitter.
Jag hajar!... Nä usch, den var dålig!
"Då sade Jesus än en gång: "Jag säger er sanningen: Jag är porten ..." (Johannes 10:7)
User avatar
MsTibbs
Rodiummedlem
Posts: 21112
Joined: 06 Sep 2021, 19:31

Re: Tatueringar

Post by MsTibbs »

Jag har ekg-vågor med text ”Ps 37:24” i mitten på v underarm. ”Om hon snubblar faller hon inte omkull, ty herren håller hennes hand”

Och h Axel en duva med olivkvist, hopp, som i Noaks Ark. Mamma och jag tatuerade samma samtidigt!
In a world where you can be anything, be kind.
User avatar
1Dave
Germaniummedlem
Posts: 3232
Joined: 17 May 2021, 00:01

Re: Tatueringar

Post by 1Dave »

Har haft fundering på tatuering nån gång. Såg nått de kallar luffarprickar. Kunde betyda lite olika saker.
User avatar
zoegas
Cesiummedlem
Posts: 12243
Joined: 21 Jul 2021, 15:07

Re: Tatueringar

Post by zoegas »

1Dave wrote: 31 Oct 2022, 00:22 Har haft fundering på tatuering nån gång. Såg nått de kallar luffarprickar. Kunde betyda lite olika saker.
Gammal, gammal grej det. Man har den mellan tummen och pekfingret för att kunna dölja dem genom att sätta ihop fingrarna. Och visa dem för att identifiera sig för andra. Jag tror det var en fängelsegrej från början. Nån gäng symbol.
User avatar
1Dave
Germaniummedlem
Posts: 3232
Joined: 17 May 2021, 00:01

Re: Tatueringar

Post by 1Dave »

Såg att en äldre modellflygare hade det på handen en gång då hade jag ingen aning om vad det var för nått. Fråga inte men vem vet han kanske har suttit inne.
Post Reply