Hörde röster igår

Berätta om intressanta eller ovanliga hallucinationer och vanföreställningar du haft.

Moderator: Moderator 1

yrväder
Skandiummedlem
Posts: 4293
Joined: 14 May 2021, 15:36

Re: Hörde röster igår

Post by yrväder »

Har inte hört nån röst på väldigt länge, år sen faktiskt. Hör bara annan röst vid samtal med en annan människa eller när jag lyssnar på Tv, musik eller lyssnarbok........
Känner mig rätt trygg i vetskapen om att Invega är rätt för mig. Problemet är att jag nu har 3 tabletter som har förstoppande effekt på mig Invega, Voxra, Quetiapin. Tar 3 dospåsar visiblin, äter kikärtor morgon kväll de trycker på inifrån tarmen och är en tiilgång och sen får jag masa mig iväg till apoteket imorgon och köpa Cilaxoral droppar 20 droppar tar jag då till kväll men jag kan höja till 30 droppar vid behov och köpa dropparna på apoteket är jag nödgad till att göra antingen det eller spricker tarmen av all skit som inte kommer ut på grund av medicin Quetiapin ska ökas till 50 och mer höjer jag inte jag har ett liv att leva med och kan inte läkaren inse allvaret med medicinen då får koloskopi undersökningen säga sitt. Jag är en människa bakom schizofreni jag är inte sjukdomen.
Leakim97
☢️ Neptuniummedlem ☢️
Posts: 25424
Joined: 03 Jul 2022, 22:26

Re: Hörde röster igår

Post by Leakim97 »

Invega verkar gå hem hos många. Jag har Invega fast injektion. Xeplion. Nöjd med den, den fungerar bra
yrväder
Skandiummedlem
Posts: 4293
Joined: 14 May 2021, 15:36

Re: Hörde röster igår

Post by yrväder »

Viss skillnad på dem faktiskt. Jag började med Xeplion injektioner precis som du och rösterna försvann som genom ett trollslag. Helt underbart och så förbluffande efter så många år att de plötsligt inte fanns. Och om de då dök kunde jag få dem att bara försvinna bort eftersom jag nu visste att de inte existerade de fanns inte en chimär grym sådan dessutom.

Skillnaden för mig när jag byta till tablettform och Invega ,speciellt sen dosen som legat på 3mg höjdes till 6 mg var att jag fick ett mer lugn på insidan istället för det jagade det där tålamodet tröt ständigt och jämt. Ett skimmer av mörkret lättade Voxra även den medicinen fick jag efter 1-2 mån positiv känsla av kunde och kan fortfarande känna mig lite gladare på insidan istället för den becksvarta sorgen som härjat upp och ner i själ och hjärta det är hemskt det är nästan på många sätt värre än psykosen mörket släcker ner livet. Stänger ner det och sätter det på sparlåga och så fortsätter det år efter år. Jag har många gånger frågat mig varför varför föddes jag till ett liv utan ett liv och nånstans inom mig än idag undrar jag och det är smärtan från denna becksvarta sorg som gett mig en smärta och ett sår inom mig ett sår som jag undrar om det någonsin läker fullt för ärren de har jag kvar för alltid.
User avatar
1Dave
Germaniummedlem
Posts: 3483
Joined: 17 May 2021, 00:01

Re: Hörde röster igår

Post by 1Dave »

Jag blev ganska avstängd av Xeplion och Trevicta. Mår så mycket bättre på Abilify Maintena. Men är väl rätt olika hur man reagerar på läkemedlen.
yrväder
Skandiummedlem
Posts: 4293
Joined: 14 May 2021, 15:36

Re: Hörde röster igår

Post by yrväder »

Ja och det är naturligt vi är alla olika men med likheter.
User avatar
wasp
Platinamedlem
Posts: 8163
Joined: 11 May 2021, 13:53

Re: Hörde röster igår

Post by wasp »

Hörde också röster igår. Ganska intensivt t o m.
yrväder
Skandiummedlem
Posts: 4293
Joined: 14 May 2021, 15:36

Re: Hörde röster igår

Post by yrväder »

Det måste nog vara så wasp att rätt medicin inte används till dig. Är medicinen rätt för dig tar det bort röster. Synd att man inte försöker så att det lyckas bli en ändring för dig i vården.
Leakim97
☢️ Neptuniummedlem ☢️
Posts: 25424
Joined: 03 Jul 2022, 22:26

Re: Hörde röster igår

Post by Leakim97 »

Om man har testat flera olika antipsykotiska mediciner som inte funkar emot hallucinationer så kanske man bör testa Klozapin som är den starkaste av dem alla
User avatar
Koi
Talliummedlem
Posts: 5456
Joined: 11 May 2021, 18:30

Re: Hörde röster igår

Post by Koi »

Mina röster kommer numera oftast när jag är stressad och spär på stressen. Som när jag skulle till arbetsträningen i onsdags. Paniken växte ju närmare stan jag kom. Alla tillbaka från semestern. Bestämmer mig för att gå dit när jag kom fram till stan, ca 3 km. För att slippa trängas på bussen.
Jag gick över bron. Alla intryck gjorde mig helt yr och illamående. Då började de två rösterna och skrika att jag ska hoppa. Och den där jävla fittan bara garvar åt mig.

Jag tog bussen hem. Ska byta arbetstider nu så jag slipper rusningstrafiken.

De kan prata med varandra om typ ”väder och vind” helt ovidkommande saker. Det är skönast för då involverar de inte mig och kräver inte min uppmärksamhet. Men henne litar jag inte på. Hatar verkligen när hon skrattar och försöker vara inställsam. Sen får man en smäll när man minst anar det. Litar inte på nån av dem men allra minst på henne. Men ”vardagssnacket” stör mig inte.
yrväder
Skandiummedlem
Posts: 4293
Joined: 14 May 2021, 15:36

Re: Hörde röster igår

Post by yrväder »

Mitt hjärta är med dig koi i kampen mot sjukdom.
Post Reply