Hörde röster igår

Berätta om intressanta eller ovanliga hallucinationer och vanföreställningar du haft.

Moderator: Moderator 1

User avatar
Richard
Administratör
Posts: 8156
Joined: 10 May 2021, 13:45
Location: Ängelholm
Contact:

Hörde röster igår

Post by Richard »

Igår kväll när jag gått o lagt mig för att sova, så är det flera olika röster som mumlar. Det var svårt att skilja dem från radion som jag alltid har på. Jag är rädd för att stänga av radion, men om det blir samma ikväll ska jag ändå prova det, o se om det fortsätter. Jag hör inte vad de säger, men det är både manliga o kvinnliga röster som typ mumlar i mun på varandra.

Jag tog förvisso Imovane igår kväll, något som jag inte alltid behöver, o det står hallucinationer som en sällsynt biverkning. Samt har jag ju bytt från Haldol till Invega, men det har gått helt smärtfritt. Jag blir rädd!
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 22892
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Hörde röster igår

Post by Zoidar »

Jag har aldrig haft röster. Men jag har trott jag pratat med den onde under psykos.
"Den som tror på mig, som Skriften säger, ur hans innersta ska strömmar av levande vatten flyta fram." - Johannesevangeliet 7:38
User avatar
Inwatto
Lutetiummedlem
Posts: 1752
Joined: 08 Jul 2021, 18:14
Location: Skåne

Re: Hörde röster igår

Post by Inwatto »

Hallucinationer är otäcka. Förstår om du är rädd, Richard. De kommer ju från den egna hjärnan och upplevs därför som riktiga. Försök att se det som att de vill hjälpa dig. Att de är vänner. Så kanske du lugnar ner dig och då blir hallucinationerna inte så farliga. Kanske sover du bättre och därmed slipper du hallucinationer i halvvaket tillstånd.
User avatar
Richard
Administratör
Posts: 8156
Joined: 10 May 2021, 13:45
Location: Ängelholm
Contact:

Re: Hörde röster igår

Post by Richard »

Igår somnade jag ofrivilligt redan runt 18-tiden, så jag tänkte inte på det hela. Vi får väl se ikväll...
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36423
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Hörde röster igår

Post by memphis »

Jag har nästan aldrig röster. Hade inte det i går heller men jag hade en hörselhallucination av en man som nästan kikade av skratt.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
zoegas
Cesiummedlem
Posts: 12556
Joined: 21 Jul 2021, 15:07

Re: Hörde röster igår

Post by zoegas »

Det kan mycket väl vara Imovane. Sånt mummel är inte som de röster som skrivs om här. De rösterna är mycket högre och attackerande.
User avatar
Koi
Talliummedlem
Posts: 5454
Joined: 11 May 2021, 18:30

Re: Hörde röster igår

Post by Koi »

Mina röster mumlar ibland. Det låter ung som när grannar bråkar. Man hör men inte genom väggen.

Oftast är det klarspråk. Nu är de arga för jag släppte själen fri
User avatar
Cosmos
Rheniummedlem
Posts: 4676
Joined: 24 May 2021, 16:58

Re: Hörde röster igår

Post by Cosmos »

Tror också det kan ha varit Imovane. Jag har provat dem och jag blev helkonstig med dem. Gled ur min kropp och betraktade mig själv utifrån. För att få hjälp med detta gick jag ut på balkongen, vinter. Och då kände jag hur jag gled in i min kropp igen. Jag tog aldrig den medicinen igen.
Egentligen är allt bara på låtsas.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Hörde röster igår

Post by Fantasio »

Mina röster är som ett mummel ibland. Men hellre det än högljudda. De går nästan att tänka bort om man koncentrerar sig på något som fångar hjärnans intresse.
User avatar
wasp
Platinamedlem
Posts: 8068
Joined: 11 May 2021, 13:53

Re: Hörde röster igår

Post by wasp »

Röster hör jag vareviga dag och de lovar och lovar. Hållit något löfte har de då aldrig gjort sedan 1982. Gått inflation i pladdrandet nu......
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Hörde röster igår

Post by Fantasio »

Ni med röster, blir det någonsin tyst för er? Det blir det för mig.
User avatar
Richard
Administratör
Posts: 8156
Joined: 10 May 2021, 13:45
Location: Ängelholm
Contact:

Re: Hörde röster igår

Post by Richard »

Igår pratade jag med inbillade röster, var tankar som jag tyckte var röster. Men det var innan jag somnade, så det var nog inte så allvarligt.
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
Post Reply