Facebook

Här kan allt diskuteras.

Moderator: Moderator 1

User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36871
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Facebook

Post by memphis »

Det är på grund av sådant där som jag inte använder Facebook. Alla ser vad man gör dessutom.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
Safir
Lutetiummedlem
Posts: 1683
Joined: 24 May 2022, 18:46

Re: Facebook

Post by Safir »

memphis wrote: 06 Jun 2023, 19:20 Det är på grund av sådant där som jag inte använder Facebook. Alla ser vad man gör dessutom.
Njae, man kan ju välja själv vad som ska kunna ses av vem. Profilbild, namn och omslagsbild är alltid offentliga, resten kan man välja målgrupp för.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17800
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Facebook

Post by Fantasio »

Nu har en bekant till mig tagit bort mig som vän, detta för andra gången. Han kan dra åt hel! Jag får jålla till godo med de vänner jag i dagsläget har. Brukar posta en gång i veckan, ibland oftare. Ha kanske blev sne' på mig föruteblivna likes. Blä!
Nissegossen
☢️ Californiummedlem ☢️
Posts: 58513
Joined: 10 May 2021, 15:58

Re: Facebook

Post by Nissegossen »

Har spärrat min Facebooksida och kommer inte ihåg lösenordet längre, så det är ute ur medvetandet
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
Miika
Hafniummedlem
Posts: 9117
Joined: 10 May 2021, 15:53

Re: Facebook

Post by Miika »

memphis wrote: 06 Jun 2023, 19:20 Det är på grund av sådant där som jag inte använder Facebook. Alla ser vad man gör dessutom.
Jag är också för privat av mig
User avatar
Richard
Administratör
Posts: 8234
Joined: 10 May 2021, 13:45
Location: Ängelholm
Contact:

Re: Facebook

Post by Richard »

Jag har min Facebook till flera olika saker.

-Planera evenemang med mina vänner.
-Ha lite kontakt med mina barndomsvänner.
-Lära känna nya vänner världen över.
-Få upp förslag på artiklar att läsa, inom då främst partikelfysik, astronomi o liknande.
-Se lite humoristiska klipp o bilder.
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36871
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Facebook

Post by memphis »

Tycker Facebook är lite läskigt på det viset de snokar i allas liv. Om information är makt, tänk vad mäktiga de är.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
Safir
Lutetiummedlem
Posts: 1683
Joined: 24 May 2022, 18:46

Re: Facebook

Post by Safir »

Jag har gjort en inställning så att facebook inte kopplar ihop min aktivitet hos deras samarbetspartners. Minns inte vad inställningen heter men nåt om att inte ge appar etc tillgång till min facebookaktivitet. Så jag får inte mycket reklam och skräp i flödet. Skönt.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17800
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Facebook

Post by Fantasio »

Facebook ligger nere för mig. DAet står att de jobbar med saken (att komma online igen). Irriterande då jag vill komma i kontakt med en vän där.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17800
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Facebook

Post by Fantasio »

Jag skrev ett PM till en från min förra sysselsättning. Frågade om han ville gå med och äta buffé. Ska fråga en person till om intresse finns. Visst, jag kan gå själv och äta, men det är roligare att vara i ett sällskap. Facebook är smidigt när man söker kontakt.
User avatar
Cosmos
Rheniummedlem
Posts: 4681
Joined: 24 May 2021, 16:58

Re: Facebook

Post by Cosmos »

Jag får ibland inlägg där män vill kontakta mig men inte kan skicka en vänförfrågan av någon anledning. De tycker jag är charmig, rolig och intelligent bl bla. Jag brukar inte svara.
Egentligen är allt bara på låtsas.
User avatar
Koi
Talliummedlem
Posts: 5456
Joined: 11 May 2021, 18:30

Re: Facebook

Post by Koi »

Cosmos wrote: 16 Jan 2024, 23:59 Jag får ibland inlägg där män vill kontakta mig men inte kan skicka en vänförfrågan av någon anledning. De tycker jag är charmig, rolig och intelligent bl bla. Jag brukar inte svara.
Det är gott om lögnare på Facebook. Antingen försöker de ragga på kvinnor i trådar eller vill köpa NFT eller säger att magic mushrooms botar allt. Måste använda huvudet när man är på Facebook. Det är bra med lite paranoia ibland. Vad? Vad vill du mig? Försvinn! Typ så.
Post Reply