Facebook

Här kan allt diskuteras.

Moderator: Moderator 1

User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23388
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Facebook

Post by Zoidar »

Har bara massa reklam på FB. Orkar i regel 5 min innan jag ger upp.
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17800
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Facebook

Post by Fantasio »

Jag har två vänner som skriver flera inlägg om dagen. Brukar mest vara inne på deras sidor. Så värst mycket reklam tycker jag inte att det är. Jag använder PM-funktionen rätt ofta, senast igår.
Safir
Lutetiummedlem
Posts: 1683
Joined: 24 May 2022, 18:46

Re: Facebook

Post by Safir »

Cosmos wrote: 16 Jan 2024, 23:59 Jag får ibland inlägg där män vill kontakta mig men inte kan skicka en vänförfrågan av någon anledning. De tycker jag är charmig, rolig och intelligent bl bla. Jag brukar inte svara.
Du har säkert det inställt så att bara vänners vänner eller ingen kan skicka vänförfrågningar.
Hur menar du med inlägg? Skriver de på din sida?

Jag brukar få meddelanden på messenger där män skriver "hello"
Asså vadå hello? När man kollar deras profiler så ser der ut som fejkkonton.
Jag svarar aldrig.
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36864
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Facebook

Post by memphis »

Eftersom jag inte är aktiv på Facebook får jag inga bedrägeriförsök. Min mamma får sådant rätt ofta. En bekant till mig blev nyss av med 15000kr när en bedragare låtsades vara hennes barn.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36864
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Facebook

Post by memphis »

Apropå bedrägerier så ska man inte agera om man får pengar via swish och någon hör av sig och säger att de swishat fel. Det är bedragare som gör så. De har kapat någons telefonnummer, och swishar från den personens konto. Sen får de pengar av dig och bedrägeriet har fungerat.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
Nissegossen
☢️ Californiummedlem ☢️
Posts: 58513
Joined: 10 May 2021, 15:58

Re: Facebook

Post by Nissegossen »

memphis wrote: 26 Jan 2024, 18:39 Eftersom jag inte är aktiv på Facebook får jag inga bedrägeriförsök. Min mamma får sådant rätt ofta. En bekant till mig blev nyss av med 15000kr när en bedragare låtsades vara hennes barn.
Om du misstänker att det är bluff ring upp den det gäller och få det bekräftat, är det den person det gäller, då kan du ta ställning om du vill låna ut pengar, för då har du bekräftelse på att det är riktigt
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
User avatar
Richard
Administratör
Posts: 8234
Joined: 10 May 2021, 13:45
Location: Ängelholm
Contact:

Re: Facebook

Post by Richard »

memphis wrote: 26 Jan 2024, 18:43 Apropå bedrägerier så ska man inte agera om man får pengar via swish och någon hör av sig och säger att de swishat fel. Det är bedragare som gör så. De har kapat någons telefonnummer, och swishar från den personens konto. Sen får de pengar av dig och bedrägeriet har fungerat.
Jag fick en gång runt 300 kr swishat till mig, senare ringde de upp o sa att de swishat fel. Jag swishade glatt tillbaka dem. Men idag skulle jag säga;
-Sorry, men jag tänker inte använda mitt bankID på okänd persons begäran, ni får komma o hämta pengarna kontant.

Man har skyldighet att betala tillbaka dom;
https://www.swish.nu/faq/private/jag-ha ... a-tillbaka
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
Kippis
Niobmedlem
Posts: 293
Joined: 02 Nov 2023, 08:36

Re: Facebook

Post by Kippis »

Vad tror ni, behöver man byta lösenord på Fejjan, även om man har tvåstegsverifiering påslaget?
Med tanke på den stora databasläckan på 70-miljoner inloggningsuppgifter från Facebook, Paypal, Netflix och Spotify.

Kan tipsa om Stöldskyddsföreningens hemsida, och sidan: Have i been pwned,
för att kontrollera epostadressen inte finns med i några läckor.
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18685
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Facebook

Post by Krokus »

Åh nej vad besvärligt! Jag minns inte mitt lösenord på Spotify.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23388
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Facebook

Post by Zoidar »

Funderar på helt lägga ner FB. Bara reklam med halvnakna tjejer och sexuella anspelningar hela tiden. Blockar, blockar och blockar, kommer bara mer. Pallar inte! Skitsajt! Vill inte stödja den mer. Nuff is nuff! Inte nog med det så fastnar man i scrollning. Efter 10 min upptäcker man att man varit halvt hypnotiserad. :x
Last edited by Zoidar on 27 Jan 2024, 13:40, edited 3 times in total.
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18685
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Facebook

Post by Krokus »

Väldigt mycket reklam på Facebook. Men jag får mest reklam från Temu och liknande. Inga nakenfisar.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23388
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Facebook

Post by Zoidar »

Krokus wrote: 27 Jan 2024, 13:37 Väldigt mycket reklam på Facebook. Men jag får mest reklam från Temu och liknande. Inga nakenfisar.
Kanske för du är tjej?
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
Post Reply