Släpp själen fri

Moderator: Moderator 1

Post Reply
User avatar
Koi
Talliummedlem
Posts: 5454
Joined: 11 May 2021, 18:30

Släpp själen fri

Post by Koi »

Jag känner mig konstig. Har gjort hela morgonen. Sen jag vaknade. Känns som jag är ett med universum och allt runtomkring mig. Det känns bra. Lite kittlande i huvudet. Vet inte om det är bra eller dåligt.

Känner mig lite religiös. Att jag ska hitta nåt stort och vackert. Svaret på allting.

Vet inte om det är bra eller dåligt.

”En fri själ är ett med universum. En fri själ är inte bunden till materiella ting eller daglig smärta. En fri själ finner frid där det inte finns. En fri själ hittar lugnet.

Den blir återfödd i sin rätta natur”
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18435
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Släpp själen fri

Post by Krokus »

Att du ska hitta svaret på allting låter som att det är en psykos på gång.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
User avatar
Koi
Talliummedlem
Posts: 5454
Joined: 11 May 2021, 18:30

Re: Släpp själen fri

Post by Koi »

Två vänner sa åt mig att prata med sjuksyrran. Så jag sa att jag släppte själen fri inatt. Den vaggar på universums andetag. Rösterna kommer inte åt den. Att jag är ett med universums beståndsdelar.

Hon ringer imorgon. Det var tydligen psykotiskt.

Men jag tycker om känslan av frid och lugn. Inget bekommer mig. All ångest och oro är borta. Jag vill ha den här sköna känslan.

Jag andas med universum.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 22908
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Släpp själen fri

Post by Zoidar »

Det är hösten va?
"Den som tror på mig, som Skriften säger, ur hans innersta ska strömmar av levande vatten flyta fram." - Johannesevangeliet 7:38
User avatar
Koi
Talliummedlem
Posts: 5454
Joined: 11 May 2021, 18:30

Re: Släpp själen fri

Post by Koi »

Zoidar wrote: 13 Sep 2022, 22:11 Det är hösten va?
Hösten?
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 22908
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Släpp själen fri

Post by Zoidar »

Koi wrote: 14 Sep 2022, 03:59 Hösten?
Skiftningen till höst du känner av? Höstens lugn.
"Den som tror på mig, som Skriften säger, ur hans innersta ska strömmar av levande vatten flyta fram." - Johannesevangeliet 7:38
User avatar
Koi
Talliummedlem
Posts: 5454
Joined: 11 May 2021, 18:30

Re: Släpp själen fri

Post by Koi »

Vet inte
amandara
Osmiummedlem
Posts: 13097
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Släpp själen fri

Post by amandara »

Koi wrote: 13 Sep 2022, 20:49 Två vänner sa åt mig att prata med sjuksyrran. Så jag sa att jag släppte själen fri inatt. Den vaggar på universums andetag. Rösterna kommer inte åt den. Att jag är ett med universums beståndsdelar.

Hon ringer imorgon. Det var tydligen psykotiskt.

Men jag tycker om känslan av frid och lugn. Inget bekommer mig. All ångest och oro är borta. Jag vill ha den här sköna känslan.

Jag andas med universum.
Inte så olikt meditation vad det låter som.
yrväder
Skandiummedlem
Posts: 4287
Joined: 14 May 2021, 15:36

Re: Släpp själen fri

Post by yrväder »

Meditation, om det är det du gör, använder andningstekning för stillhet och återhämtning, inget psykos tecken, kanske ditt sätt att uppnå stillhet och ro i sinne och själ. Behöver inte alltid kopplas till ett psykos tecken, ökar inget annat i omfång så fortsätt du.
Post Reply