Vad säger rösterna?

Berätta om intressanta eller ovanliga hallucinationer och vanföreställningar du haft.

Moderator: Moderator 1

Post Reply
User avatar
Nobel
Germaniummedlem
Posts: 3376
Joined: 10 May 2021, 19:48

Vad säger rösterna?

Post by Nobel »

Vad säger era röster? Har nog själv aldrig haft rösthallucinationer och blir således nyfiken på vad de kan tänkas säga. Har sett liknande trådar på gamla viska, men aldrig sett något definitivt svar. Det verkar som att rösthörare undviker ämnet. Skulle verkligen uppskatta om någon kunde dela med sig av sina erfarenheter.
'cause the freak inside controls my mind
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Vad säger rösterna?

Post by Fantasio »

Det är väldigt olika. Jag blir ofta tillsagd att gå till en viss plats och släpp lös energi från mitt huvud. Elaka kommentarer förekommer också.
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18435
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Vad säger rösterna?

Post by Krokus »

De brukade säga att jag var värdelös och att jag kan lika gärna ta mitt liv. Nu i efterhand vet jag inte om det verkligen var psykotiska röster, eller om det var ptsd, ångest och depression som spökade.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
User avatar
Cosmos
Rheniummedlem
Posts: 4676
Joined: 24 May 2021, 16:58

Re: Vad säger rösterna?

Post by Cosmos »

Tycker också det är konstigt att rösthörare inte kan redogöra för rösterna, hur de låter, vilket kön det är, unga gamla och framför allt vad de säger.

Själv har jag haft lite konstiga former av "röster". Har hört mycket musik från ingenstans, hört radio från kylskåpet, mummel, viskningar, dova toner och så att folk skrattar åt mig. De enda röster jag har är kommentarer. Mår jag väldigt bra och konstaterar detta hör jag inifrån huvudet "du ska döden dö". När jag försöker fixa mitt ovilliga hår hör jag min mamma säga: "Du har HANS hår", syftande då på min pappa som hon uppenbarligen föraktade och kanske hatade. Sådana grejer. Men det är inte varje dag.
Egentligen är allt bara på låtsas.
amandara
Osmiummedlem
Posts: 13097
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Vad säger rösterna?

Post by amandara »

Enda gången jag hörde röster var det en man som pratade. Kommer inte ihåg vad som sas. Men jag var säker på att det var någon som hade lagt en bandspelare på innertaket med rösten inspelad. För att trakassera mig och få mig att tro att jag var schizofren. Jag hade noll sjukdomsinsikt.
User avatar
wasp
Platinamedlem
Posts: 8068
Joined: 11 May 2021, 13:53

Re: Vad säger rösterna?

Post by wasp »

Vad än rösterna säger skriver jag inte det här!
yrväder
Skandiummedlem
Posts: 4287
Joined: 14 May 2021, 15:36

Re: Vad säger rösterna?

Post by yrväder »

Då har du erfarenhet cosmos, och att man säger att man inte vet vad rösterna säger har nog mer med att du inte vill delge det med någon annan, röster är inte samstämda, röster tar fram det paranoida, slår under bältet för att ta kontroll, jag har inga röster nu och har inte haft det på lång tid, men om jag hade haft det så hade jag inte målat ut dem här, och har du hört musik från kylskåpet cosmos så räknas det som en hallucination, behöver inte vara talande röst, hallucination det med.
User avatar
Koi
Talliummedlem
Posts: 5454
Joined: 11 May 2021, 18:30

Re: Vad säger rösterna?

Post by Koi »

Hör röster. Men de är lugna nu. Blir värre på natten om jag inte sover. Viskningar kan jag fortfarande höra.

De är elaka. Speciellt en. Som jag även sett. Vill inte skriva vad de säger för jag vill inte trigga igång dem igen.

På natten är det eko från dagen. Folk jag känner. Samt okända.
User avatar
wasp
Platinamedlem
Posts: 8068
Joined: 11 May 2021, 13:53

Re: Vad säger rösterna?

Post by wasp »

Röster ska man aldrig lita på vad de än lovar!
User avatar
mopa
Galliummedlem
Posts: 1244
Joined: 10 May 2021, 19:13

Re: Vad säger rösterna?

Post by mopa »

Jag har imperativa röster som läkaren säger att det heter. Får inte prata om mina röster då blir dom arga.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Vad säger rösterna?

Post by Fantasio »

Samma här, mopa. De är på mig rejält nu.
Klankedinken
Guldmedlem
Posts: 10305
Joined: 19 Jul 2021, 18:04

Re: Vad säger rösterna?

Post by Klankedinken »

Jag har inre röster och bilder som säger att jag ska va på vissa ställen vid vissa tidpunkter för att träffa "folk".. I början gick det bra för det var folk där men sen började det bli senare på kvällen då ingen var ute och så.. Jag kunde se framför mig hur jag stod utspökad på ett visst sätt på en bensinmack väntandes på att "leveransen" skulle komma..

Jag är inte ett dugg kriminell idag och har inte varit någonsin, men så var bilderna jag hade i huvudet..
Post Reply