Vad säger rösterna?

Berätta om intressanta eller ovanliga hallucinationer och vanföreställningar du haft.

Moderator: Moderator 1

User avatar
wasp
Platinamedlem
Posts: 8164
Joined: 11 May 2021, 13:53

Re: Vad säger rösterna?

Post by wasp »

yrväder wrote: 23 Aug 2023, 15:11 Förstår inte riktigt ljudupplevelsen wasp såvida du inte menar att du ser dig stå i bakgrunden lyssnande på rösterna som kommer framifrån och då kommer de från utsidan. Du på insidan - röster från utsidan. Är det rätt scenario?
Nja! Inte alltid, men bruka kunna skilja hallisar och när folk pratar.
yrväder
Skandiummedlem
Posts: 4295
Joined: 14 May 2021, 15:36

Re: Vad säger rösterna?

Post by yrväder »

Kan du förklara. Den upplevelsen av den inre rösten hjälparen och i sista röstpsykos var det en man jag hörde mittenplacerat inifrån huvud. Ingen röst som jag kunde identifiera och få ett ansikte till. När jag träffa den läkare jag har nu för första gången visste jag att det var hans bild rösten gestalta. Det var hans röst exakt på ljudet. Hörde det så fort han öppna mun och började tala och i samband med det mötet har rösten aldrig återkommit inifrån. Mina röster har mer eller mindre ebbat ut. Gör de försök att åter inkräkta har jag väldigt lätt för att bryta det. Men man kan aldrig vara säker med denna sjukdom. Som sagt man märker inte själv av det när de börjar marschera in för övertag och kontroll av din hjärna, De är listiga de jävlarna jag slåss mot dem jag viker mig aldrig för schizon aldrig att jag ger dem övertaget igen.
User avatar
wasp
Platinamedlem
Posts: 8164
Joined: 11 May 2021, 13:53

Re: Vad säger rösterna?

Post by wasp »

Jo! När människor pratar med varann är det stor skillnad mot hallisar numera. En gång i tiden var hallisarna mycket kraftigare.
User avatar
Koi
Talliummedlem
Posts: 5456
Joined: 11 May 2021, 18:30

Re: Vad säger rösterna?

Post by Koi »

Det jobbigaste är hallisarna man fårav tex läkaren. Och så vet man inte vad läkeren inta sagt och sagt.
User avatar
Koi
Talliummedlem
Posts: 5456
Joined: 11 May 2021, 18:30

Re: Vad säger rösterna?

Post by Koi »

Var med om det för några år sedan
User avatar
Cosmos
Rheniummedlem
Posts: 4676
Joined: 24 May 2021, 16:58

Re: Vad säger rösterna?

Post by Cosmos »

Jag har inte längre några inre röster efter det att jag har fått en adekvat medicinering av Peratsin (Trilafon). I början när jag hade psykos hade jag tydliga röster och ljud utifrån. Det var förfärligt.
Egentligen är allt bara på låtsas.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23236
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Vad säger rösterna?

Post by Zoidar »

Cosmos wrote: 07 Sep 2023, 16:39 Jag har inte längre några inre röster efter det att jag har fått en adekvat medicinering av Peratsin (Trilafon). I början när jag hade psykos hade jag tydliga röster och ljud utifrån. Det var förfärligt.
Hur många mg har du? Jag har 20mg Peratsin.
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
User avatar
Koi
Talliummedlem
Posts: 5456
Joined: 11 May 2021, 18:30

Re: Vad säger rösterna?

Post by Koi »

”Bida din tid så kommer tiden till dig.” Börjar tröttna på det.
User avatar
wasp
Platinamedlem
Posts: 8164
Joined: 11 May 2021, 13:53

Re: Vad säger rösterna?

Post by wasp »

De säger en väldig massa som jag inte sätter på pränt.
amandara
Osmiummedlem
Posts: 13194
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Vad säger rösterna?

Post by amandara »

Jag har drömt hallucinationslika drömmar. Ett tag nu. Någonstans ska väl livet ta sig sitt uttryck.
User avatar
Cosmos
Rheniummedlem
Posts: 4676
Joined: 24 May 2021, 16:58

Re: Vad säger rösterna?

Post by Cosmos »

Zoidar wrote: 07 Sep 2023, 20:36
Cosmos wrote: 07 Sep 2023, 16:39 Jag har inte längre några inre röster efter det att jag har fått en adekvat medicinering av Peratsin (Trilafon). I början när jag hade psykos hade jag tydliga röster och ljud utifrån. Det var förfärligt.
Hur många mg har du? Jag har 20mg Peratsin.
Jag har 16 mg. Det räcker.
Egentligen är allt bara på låtsas.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23236
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Vad säger rösterna?

Post by Zoidar »

Cosmos wrote: 23 Dec 2023, 22:07
Jag har 16 mg. Det räcker.
Det var ett tag sedan jag skrev frågan. Ligger också nu på 16mg.
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
Post Reply