Livsstilsfrågor!

Hälsa eller testa funktioner.

Moderator: Moderator 1

amandara
Osmiummedlem
Posts: 13127
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Livsstilsfrågor!

Post by amandara »

Jag lever inte särskilt utlevt. Jag beställer nån kläd från Gudrun Sjöden men för övrigt är det inte mycket utanför boxen. Jag upplever att ekonomin är rätt strikt trots sjukersättningshöjningen vid årsskiftet. Men då har jsg hund.
Kanske?

Re: Livsstilsfrågor!

Post by Kanske? »

Inte så att jag skäms men jag köpte ett digitalt trumset. Det vart historia av det och det var dyrt.

Sen ger jag bort pengar till röda korset och släktingar. Min uträkning stämmer ganska gott för det här året och om jag inte hade haft extra kapital hade jag fått kanske 12000 i månaden. Nu ligger jag kring 14-15´000 kronor som jag har råd med!
amandara
Osmiummedlem
Posts: 13127
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Livsstilsfrågor!

Post by amandara »

Jaha. Bra.
Kanske?

Re: Livsstilsfrågor!

Post by Kanske? »

Pengar va? Inte bra att berätta om.
amandara
Osmiummedlem
Posts: 13127
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Livsstilsfrågor!

Post by amandara »

Jag är likgiltig till det.
Kanske?

Re: Livsstilsfrågor!

Post by Kanske? »

Något jag hamnade i för inte så längesen var grubblerier kring min sjukdom. Det verkade som för mig att psykiatrin ville skylla allt på en dålig barndom och min mamma så jag föll för det. Jag hade också fått det i ryggen att jag var begåvad och skulle klara vad som helst.. Typ Good Will Hunting.
Kanske?

Re: Livsstilsfrågor!

Post by Kanske? »

Det som skiljer min historia från Wills är att jag aldrig fick den där kramen.. Jag fick sitta med en man som aldrig visade om han brydde sig eller inte. Så här i efterhand har jag ingen aning om vad han gjorde med mig och egentligen tror jag att jag aldrig lyssnade på han.
amandara
Osmiummedlem
Posts: 13127
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Livsstilsfrågor!

Post by amandara »

Jag har inte sett på länken men jag är skeptisk till att barndomen skulle kunna hjälpa en, eller ens psykiatrin -, förutom mediciner.
amandara
Osmiummedlem
Posts: 13127
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Livsstilsfrågor!

Post by amandara »

När man är utsatt, på ett eller annat sätt, är man lätt byte för ondskefulla krafter. Vik hädan.
Kanske?

Re: Livsstilsfrågor!

Post by Kanske? »

Jag tror att det krävs något extra för att man ska få hjälp. Jag var på väg att ta livet av mig och då rök dom in och ville hjälpa.

Det är märkligt, jag tror att man måste va öppen för hjälpen för att det ska fungera.
amandara
Osmiummedlem
Posts: 13127
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Livsstilsfrågor!

Post by amandara »

Might so be.
Post Reply