Äter inte

Moderator: Moderator 1

User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36649
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Äter inte

Post by Geta »

När jag var barn, var det inte vanligt att mammor bytte kön.
Hörde aldrig talas om det.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Koi
Talliummedlem
Posts: 5454
Joined: 11 May 2021, 18:30

Re: Äter inte

Post by Koi »

Var besviken redan som barn att jag utvecklades fel.
yrväder
Skandiummedlem
Posts: 4287
Joined: 14 May 2021, 15:36

Re: Äter inte

Post by yrväder »

Jag är glad att höra att du följde din väg koi och att du har stöd av din familj. Sen vore det ju attans om inte det ska kunna ordna sig med resten, håll hoppet och tron vid liv.
User avatar
Koi
Talliummedlem
Posts: 5454
Joined: 11 May 2021, 18:30

Re: Äter inte

Post by Koi »

yrväder wrote: 23 Sep 2022, 04:36 Jag är glad att höra att du följde din väg koi och att du har stöd av din familj. Sen vore det ju attans om inte det ska kunna ordna sig med resten, håll hoppet och tron vid liv.


Jo. Men måste få huvudet i ordning först innan jag går fullt ut. Det är en jobbig process och det fixar jag inte nu.
yrväder
Skandiummedlem
Posts: 4287
Joined: 14 May 2021, 15:36

Re: Äter inte

Post by yrväder »

Jag förstår att din väg inte är lätt att gå koi, och att du får ta det i din takt och hinna med i själ och tanke själv. Vad jag däremot hoppas och önskar är att du får stöd och förståelse från omgivning, vård att få vara dig, och möta dig för den du är, koi, du är densamme , men slipper att gömma dig.

Vill också tillägga att det är min åsikt att om du lever i en heterosexuell relation med din man och älskar honom, för din man verkar trots allt att vara en omtänksam man, och du inte gjort könsbyte, för även om jag inte som kvinna har haft tankar på att bli man. Tänker jag att i så fall är det inte en förändring nödvändig att förändra. Var man, en man älskande sin familj, lika mycket, som du älskar att vara man själv. Och du blir älskad tillbaka.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36649
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Äter inte

Post by Geta »

Är det inte vanligt att få oreda i huvudet, när man byter kön?
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Koi
Talliummedlem
Posts: 5454
Joined: 11 May 2021, 18:30

Re: Äter inte

Post by Koi »

Geta wrote: 23 Sep 2022, 18:31 Är det inte vanligt att få oreda i huvudet, när man byter kön?
Det berodde inte på ”Oreda”. Jag var stabil sen 2012

Den här resan beror på att en idiot till stafettläkare tog bort min Abilify.
yrväder
Skandiummedlem
Posts: 4287
Joined: 14 May 2021, 15:36

Re: Äter inte

Post by yrväder »

Be att få tillbaka abilify, om du har gjort det, förklarat varför du vill ha den tillbaks och du trots det inte får en läkare att lyssna, vänd dig till en PO, och anmäl till patientnämnden via mina vårdkontakter.

Där du inte har orken har PO, hon närvarar även vid läkar kontakt.
User avatar
Koi
Talliummedlem
Posts: 5454
Joined: 11 May 2021, 18:30

Re: Äter inte

Post by Koi »

yrväder wrote: 23 Sep 2022, 23:57 Be att få tillbaka abilify, om du har gjort det, förklarat varför du vill ha den tillbaks och du trots det inte får en läkare att lyssna, vänd dig till en PO, och anmäl till patientnämnden via mina vårdkontakter.

Där du inte har orken har PO, hon närvarar även vid läkar kontakt.
Har Abilify. Högsta dosen. Injektion.

Blev tossig ändå så fick Haldol också.
yrväder
Skandiummedlem
Posts: 4287
Joined: 14 May 2021, 15:36

Re: Äter inte

Post by yrväder »

Abilify maintena förmodar jag, kanske haldol som är fel ,Risperdal .Risperidon, Invega är nog effektivare mot röster än Haldol. Fast jag vet inte, ser vården det som en vanföreställning att du är man? För då är det en vanföreställning vården har om dig
User avatar
Koi
Talliummedlem
Posts: 5454
Joined: 11 May 2021, 18:30

Re: Äter inte

Post by Koi »

yrväder wrote: 24 Sep 2022, 14:09 Abilify maintena förmodar jag, kanske haldol som är fel ,Risperdal .Risperidon, Invega är nog effektivare mot röster än Haldol. Fast jag vet inte, ser vården det som en vanföreställning att du är man? För då är det en vanföreställning vården har om dig

Nej. Det ses inte som vanföreställning. Gått igenom ANOVAs utredning när jag var stabil. Har diagnosen transsexuell. Hade tom börjat med testo. Men slutade när puckot tog bort Abilify och jag fick knas i skallen.

De pratade med min morsa under utredningen också. Jag har alltid varit kille men i fel kropp.
yrväder
Skandiummedlem
Posts: 4287
Joined: 14 May 2021, 15:36

Re: Äter inte

Post by yrväder »

Jag förstår, samtidigt inte, för jag tänker på konstellationen som förändras i familjen om du genomgår könsbyte. Är lite trött i huvudet och din familjesituation, angår inte mig, bra i alla fall att det ses okej med att du är transperson och att det inte blir ifrågasättande från vårdens sida.

Det är kanske inte barnets far du lever med nu, om så är fallet förstår jag bättre.
Post Reply