Äter inte

Moderator: Moderator 1

User avatar
Koi
Talliummedlem
Posts: 5412
Joined: 11 May 2021, 18:30

Äter inte

Post by Koi »

Kan man döda en själ?

H-N säger han ska döds själen om jag äter.

Har ej ätit sen i torsdags. Försökte äta soppa med spydde upp den. I förrgår. Igår försökte personal mata mig.

Själen är för rädd för att komma tillbaka
User avatar
Inwatto
Lutetiummedlem
Posts: 1714
Joined: 08 Jul 2021, 18:14
Location: Skåne

Re: Äter inte

Post by Inwatto »

Själen blir till ande när du dör och anden är odödlig. Därför finns helvetet, för vart ska annars de andar som inte trivs i himlen hamna? Så tror jag.
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18117
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Äter inte

Post by Krokus »

Tror snarare att det är tvärtom Koi, att du dör om du inte äter. Har du haft någon ätstörning tidigare i livet?
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 22316
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Äter inte

Post by Zoidar »

Låter som dina röster försöker lura dig Koi. Varför skulle själen dö om du äter? Låter helkonstigt.
"Då sade Jesus än en gång: "Jag säger er sanningen: Jag är porten ..." (Johannes 10:7)
User avatar
Koi
Talliummedlem
Posts: 5412
Joined: 11 May 2021, 18:30

Re: Äter inte

Post by Koi »

Krokus wrote: 19 Sep 2022, 11:12 Tror snarare att det är tvärtom Koi, att du dör om du inte äter. Har du haft någon ätstörning tidigare i livet?
Nej.
User avatar
Koi
Talliummedlem
Posts: 5412
Joined: 11 May 2021, 18:30

Re: Äter inte

Post by Koi »

Jag har släppt själen fri. Den är rädd
yrväder
Skandiummedlem
Posts: 4273
Joined: 14 May 2021, 15:36

Re: Äter inte

Post by yrväder »

Får jag fråga hur gammal du är koi, om jag förstår rätt är du inlagd. Skönt det i alla fall att du nu fått inläggning.
User avatar
Koi
Talliummedlem
Posts: 5412
Joined: 11 May 2021, 18:30

Re: Äter inte

Post by Koi »

Jag är 45. Ja. Inlagd
yrväder
Skandiummedlem
Posts: 4273
Joined: 14 May 2021, 15:36

Re: Äter inte

Post by yrväder »

Det var ju för väl att du fått en plats på avd, det lustiga är i det för mig när det kommer till dig är att jag ofta glömmer att du är tjej, för jag förnimmer dig alltid som kille, alltid kille jag förknippar dig med i känsla , inte en tjej. Jag får lära om känslan och börja förnimma dig tjej.

Jag vet inte var i Sverige du hör hemma men det låter som personal inte är så pedagogisk lagda. Jag har den fasta övertygelsen att nåt helvete, det finns det inte och om du tänker efter så inser du själv och du är nog förmögen att få in den insikten om du börjar styra tanken rätt.

Helvetet finns i jordelivet du lever i nu, i det nu levande livet får du prövningar och så som i mycket annat tror jag att överbrygga tanken om att förpassas till helvetet det är att tänka med lite logik i tanken. Du lär dig inget av att förpassas till helvetet och vi lever våra liv för att lära, om oss själva, att lära oss se oss själva i rätt ljus, får inblickar i det inre, så att vi kan växa och lägga bort det förfulade, förfina, de inre kvalitéerna och låta dem genomskina oss ut i utsidan vi visar utåt, låta den nå ut och fram i en ärlig och sann bild av dig i tanke, känsla , vara du, dig själv opåverkad .

Så för mig har helvetet aldrig haft en plats jag kan förpassas till.
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18117
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Äter inte

Post by Krokus »

Koi är kille.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
User avatar
zoegas
Cesiummedlem
Posts: 12265
Joined: 21 Jul 2021, 15:07

Re: Äter inte

Post by zoegas »

Krokus wrote: 20 Sep 2022, 08:55Koi är kille.
Nej?
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18117
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Äter inte

Post by Krokus »

Jag vill inte gå in på detaljer, som har skrivits i endast för medlemmar, men jo Koi är kille.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
Post Reply