Läkarsamtal

Skriv här vad du tycker.

Moderator: Moderator 1

Post Reply
User avatar
Koi
Talliummedlem
Posts: 5412
Joined: 11 May 2021, 18:30

Läkarsamtal

Post by Koi »

Nån som varit med om en läkare som bara kör på utan att lyssna klart?

Som drar felaktiga slutsatser.

Kanske beror på min talvolym att han fick gissa sig till vad jag sa. Men jag talar tyst. Tom öppenvården har anmärkt på det

Men fick knappt säga halvsju. I journalen står i princip bara om utseende och beteende. Typ 5 rader om annat. Han missade helt att jag ej duschat på 10 dagar. Duschade ikväll. Började klia lverallt.

Det vsr det snabbaste läkarbesök jag varit på. 2 minuter. Max.

Nä nu räcker det. Får rätts stavfel hela tiden. Nattmedicinen börjar nog verka strax.
yrväder
Skandiummedlem
Posts: 4273
Joined: 14 May 2021, 15:36

Re: Läkarsamtal

Post by yrväder »

Bedrövligt bemötande.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 35957
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Läkarsamtal

Post by Geta »

Koi,

Kan du inte höja volymen så att du blir förstådd av vården.
Läkarna har många sätt att iakttaga patienten. Det behöver
inte bara vara tal. Det kan de göra på några minuter.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
Skrott
Kiselmedlem
Posts: 7
Joined: 10 Aug 2022, 19:46

Re: Läkarsamtal

Post by Skrott »

Tråkigt att höra. Jag har varit med om många dåliga läkarsamtal, särskilt när jag låg inne nu under sommaren. Hade dock ett ganska trevligt läkarsamtal igår på öppenvården. Berodde nog mycket på mig själv, nämligen att jag inte var rädd för läkaren.

Var nämligen mycket rädd för läkarna i somras, trodde de var ute efter att skada mig på nåt sätt, ungefär nåt värre än att faktiskt döda mig. Trodde de gjort det med andra patienter. Detta har gått över nu, känner att jag litar på läkarna och att de bara vill mig väl. Mycket lättare att prata då!
User avatar
Koi
Talliummedlem
Posts: 5412
Joined: 11 May 2021, 18:30

Re: Läkarsamtal

Post by Koi »

Han ändrade utskrivning på fredag till hempermis under förutsättning att min partner hämtar och lämnsr mig på avdelningen.

Hoppas på utskrivning på måndag.
Post Reply