Vandring

Moderator: Moderator 1

User avatar
Koi
Talliummedlem
Posts: 5456
Joined: 11 May 2021, 18:30

Re: Vandring

Post by Koi »

SpaceCorp wrote: 14 Oct 2023, 16:19 Idag hade jag inte så mycket för mig. Så jag tog en promenad till en grillplats. På stigen dit mötte jag två tjejer med hundar, så jag gick en annan väg för att inte störa dom.
Då hör jag hur deras ena hund börjar skälla och springa och hoppa i skogen emot mig. Det
var en stor St Bernhards hund. Det var en mäktig upplevelse.
Det var en snäll hund för den stannade när den hälsat på mig och sprang tillbaka. :D Hehe
Glada hundar är alltid välkomna att hälsa på mig också. De flesta hundar är glada.
User avatar
SpaceCorp
Lutetiummedlem
Posts: 1574
Joined: 22 May 2021, 20:57

Re: Vandring

Post by SpaceCorp »

Koi wrote: 14 Oct 2023, 21:05
SpaceCorp wrote: 14 Oct 2023, 16:19 Idag hade jag inte så mycket för mig. Så jag tog en promenad till en grillplats. På stigen dit mötte jag två tjejer med hundar, så jag gick en annan väg för att inte störa dom.
Då hör jag hur deras ena hund börjar skälla och springa och hoppa i skogen emot mig. Det
var en stor St Bernhards hund. Det var en mäktig upplevelse.
Det var en snäll hund för den stannade när den hälsat på mig och sprang tillbaka. :D Hehe
Glada hundar är alltid välkomna att hälsa på mig också. De flesta hundar är glada.
:thumbup:
User avatar
آپ کا نام کیا ہے؟
Niobmedlem
Posts: 229
Joined: 14 May 2022, 19:03

Re: Vandring

Post by آپ کا نام کیا ہے؟ »

Goda initiativ

Att vandra är en del av livet. För mig var det längesedan nu även om promenerandet dagtid har ökad signifikant de senaste åren. Men långvandringar som till fjälls till exempel verkar man ha nytta av på något sätt i flera år efteråt. Vi är gjorda för att gå några mil om dagen.
User avatar
SpaceCorp
Lutetiummedlem
Posts: 1574
Joined: 22 May 2021, 20:57

Re: Vandring

Post by SpaceCorp »

Nu har jag köpt en ny sovsäck på Black Friday.
Nästa år ska jag tälta om jag kan.
User avatar
Hercules723
Rubidiummedlem
Posts: 6510
Joined: 12 May 2021, 04:26

Re: Vandring

Post by Hercules723 »

Har sett bilder på björnattacker med folk som tältat. Hälen var rakt av avbiten på en människa. Här uppe blir det inget tältande för mig! :shock:
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36643
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Vandring

Post by memphis »

Säger det samma, Herkules! :D när jag går i skogen med min hund är jag alltid vaksam.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
SpaceCorp
Lutetiummedlem
Posts: 1574
Joined: 22 May 2021, 20:57

Re: Vandring

Post by SpaceCorp »

Det finns lite campingar jag kan tälta på.
Fast jag tänkte först tälta i skogen men det kanske är en dum idé.
Då får jag tälta på campingar istället, det är nästan roligare..
kan jag bada också.. får försöka rädda mitt köp på något sätt. :D
User avatar
Koi
Talliummedlem
Posts: 5456
Joined: 11 May 2021, 18:30

Re: Vandring

Post by Koi »

Hercules723 wrote: 15 Nov 2023, 18:23 Har sett bilder på björnattacker med folk som tältat. Hälen var rakt av avbiten på en människa. Här uppe blir det inget tältande för mig! :shock:
Här nere finns inga björnar. Vargar däremot. Och lodjur. Och VILDSVIN. De är värst. Helt jäkla galna kreatur.

Pissar man runt lägerplatsen håller sig vildsvinen borta.
User avatar
Hercules723
Rubidiummedlem
Posts: 6510
Joined: 12 May 2021, 04:26

Re: Vandring

Post by Hercules723 »

Vildsvinen brukar inte vara så enkla att brotta ner. Hade nästan glömt bort att ni har dessa nere i södra Sverige. :D
User avatar
zoegas
Cesiummedlem
Posts: 12638
Joined: 21 Jul 2021, 15:07

Re: Vandring

Post by zoegas »

Där är lanborgspromenaden som slingrar sig genom stan. Går genom hela Skåne. Man kan promenera förbi riktigt fina utsiktspunkter. Jag gillar otrampade stigar. Men då blir det tåg härifrån, här är väldigt urbant i Skåne.
HejHeej
Niobmedlem
Posts: 206
Joined: 01 Nov 2023, 12:12

Re: Vandring

Post by HejHeej »

Koi wrote: 03 Jun 2021, 14:13 Någon mer som gillar att få naturupplevelser? Var i fjällen i helgen som var. Syrran lurade dit mig. Blåste 12-13 m/s på kvällen/natten sen nästan helt vindstilla på dagen.

Sov i tält. Hade dubbla tältspik för att tältet inte skulle lätta mot vinden.
Absolut!
Rädds inte kyla, oväder, skulle vilja pröva: tälta på vinter,
bygga en enklare iglo, eller gräva i snön och sova.

Var ute grilla själv igår på ett berg, dom har en fast grillplats.
-and stop say Ok all the time! Ok!?
-Ok. :)

Nothing means anything, unless you're here
Post Reply