haft läkarsamtal..

Hälsa eller testa funktioner.

Moderator: Moderator 1

partyjunkie

haft läkarsamtal..

Post by partyjunkie »

idag har jag haft läkarsamtal. det gick ok iaf. jag vart inte inlagd som jag ville bli...
jag sa att jag ville ta bort clozapin och börja med haldol. det fick jag inte för läkaren sa att clozapinen är bästa medcinen. ha la istället till haldol så jag ska äta både haldol 2mg om dagen sedan clozapinen som vanligt. så jag äter 2 olika antipsykotiska mediciner om dagen..
han pratade om gruppboende igen jag sa att jag kan tänka mig det om man har egen lägenhet.. så dom skulle börja kolla på det. men det kommer ta tid om det blir av..
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36597
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: haft läkarsamtal..

Post by Geta »

De har koll på dig!
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
Kanske

Re: haft läkarsamtal..

Post by Kanske »

Va bra!
amandara
Osmiummedlem
Posts: 13068
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: haft läkarsamtal..

Post by amandara »

partyjunkie wrote: 10 Oct 2022, 14:54 idag har jag haft läkarsamtal. det gick ok iaf. jag vart inte inlagd som jag ville bli...
jag sa att jag ville ta bort clozapin och börja med haldol. det fick jag inte för läkaren sa att clozapinen är bästa medcinen. ha la istället till haldol så jag ska äta både haldol 2mg om dagen sedan clozapinen som vanligt. så jag äter 2 olika antipsykotiska mediciner om dagen..
han pratade om gruppboende igen jag sa att jag kan tänka mig det om man har egen lägenhet.. så dom skulle börja kolla på det. men det kommer ta tid om det blir av..
Jag har oxå haft 2 olika sorters antipsykotika. Jag tror att det kan vara rätt skönt att bo på gruppboende- på sitt sätt. Alltid någon att prata med - tror jag att det funkar så. Lycka till hur det än blir.
partyjunkie

Re: haft läkarsamtal..

Post by partyjunkie »

ja tror också det kan vara ok.. men jag sa att jag gör bara det om jag får egen lägenhet med eget kök. jag skulle inte klara av att dela kök med massa folk.. läkaren sa att det skulle nog gå att fixa..
amandara
Osmiummedlem
Posts: 13068
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: haft läkarsamtal..

Post by amandara »

partyjunkie wrote: 10 Oct 2022, 15:18 ja tror också det kan vara ok.. men jag sa att jag gör bara det om jag får egen lägenhet med eget kök. jag skulle inte klara av att dela kök med massa folk.. läkaren sa att det skulle nog gå att fixa..
Jag har bott på olika sorters studentboenden. För det första är det skönt att ha folk omkring sig. Elevhem gymnasiet: kök på elevhemmet till helger men gemensam frukost och middag i matsalen, och lunch på skolan. Folkhögskola: kök på korridoren och gemensam matsal för alla måltider. Universitet: korridor med 4 pers, kök som var skitigt och under all kritik - men röjde man sin väg kunde man äta sin mat någorlunda bacillsäkert.
Kanske

Re: haft läkarsamtal..

Post by Kanske »

Jag pratade med min mamma om att byta till boende för en kompis hade gjort det. Han sa igår att han hittat en han kan prata med och så.
User avatar
MsTibbs
Rodiummedlem
Posts: 21705
Joined: 06 Sep 2021, 19:31

Re: haft läkarsamtal..

Post by MsTibbs »

Låter bra! Jag har också två, Zyprexa och Invega. Bra med boende, då får man mer hjälp. Jag har vanlig lägenhet men Bostöd två ggr/vecka.
In a world where you can be anything, be kind.
Post Reply