Eftergymnasial utbildning

Om problem och framgångar i arbetslivet och utbildning samt ekonomiska problem.

Moderator: Moderator 1

User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 35512
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Eftergymnasial utbildning

Post by memphis »

Tror inte att jag skulle klara av en universitetsutbildning idag. Det är väldigt krävande, vilken kurs/program man än väljer. Min hjärna är inte var den varit.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18117
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Eftergymnasial utbildning

Post by Krokus »

Nä, precis, min hjärna fungerar inte längre lika snabbt under stress. Psykosen under sommaren när jag var 19 förstörde mycket.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 35997
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Eftergymnasial utbildning

Post by Geta »

Socialdemokraterna har propagerat för klassresor från arbetarklassen.
Därmed har de förlorat röster till Sverigedemokraterna.

https://www.aftonbladet.se/kultur/a/nQW ... klassresor
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17646
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Eftergymnasial utbildning

Post by Fantasio »

Jag tror att jag skulle palla med en universitetsutbildning. Men jag är för gammal, har ju bara elva år till pensionsåldern.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 35997
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Eftergymnasial utbildning

Post by Geta »

Jag skulle inte klara universitetsutbildning helt klart. Det vore för
stressande.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Santina
Indiummedlem
Posts: 672
Joined: 18 Nov 2021, 23:32

Re: Eftergymnasial utbildning

Post by Santina »

Jag ångrar mina utbildningar delvis. För att de inte är fullgjorda och för att jag ändå inte skulle hittat jobb med dem. Jag har läst tre år hälsopedagogik, blev inte klar med examensarbetet bara. Visste inte vad jag skulle göra efter det så jag hoppade på sjuksköterskeutbildningen, men hoppade av efter ett par månader. Sen har jag läst en termin socialantropologi. Sen har jag läst nästan ett år på barnskötarutbildningen, men hoppat av nu precis eftersom jag bara kunde få aktivitetsstöd för ett års studier.

I det stora hela är mina utbildningar bara massor med år då jag inte jobbat och alltså inte kunnat tjäna in till pensionen. På det ett stort studielån. I dagsläget är det svårt för mig att få jobb. Jag ligger lågt med jobbsökandet också på grund av skuldsaneringen. Vill inte bränna ut mig när jag ändå inte kan få ut så mycket. Men jag undrar hur det varit om jag jobbat kvar på lagret jag jobbade på en gång. Bara jobbat och skippat allt plugg.
User avatar
zoegas
Cesiummedlem
Posts: 12259
Joined: 21 Jul 2021, 15:07

Re: Eftergymnasial utbildning

Post by zoegas »

Santina wrote: 14 Nov 2022, 21:55 Jag ångrar mina utbildningar delvis. För att de inte är fullgjorda och för att jag ändå inte skulle hittat jobb med dem. Jag har läst tre år hälsopedagogik, blev inte klar med examensarbetet bara. Visste inte vad jag skulle göra efter det så jag hoppade på sjuksköterskeutbildningen, men hoppade av efter ett par månader. Sen har jag läst en termin socialantropologi. Sen har jag läst nästan ett år på barnskötarutbildningen, men hoppat av nu precis eftersom jag bara kunde få aktivitetsstöd för ett års studier.

I det stora hela är mina utbildningar bara massor med år då jag inte jobbat och alltså inte kunnat tjäna in till pensionen. På det ett stort studielån. I dagsläget är det svårt för mig att få jobb. Jag ligger lågt med jobbsökandet också på grund av skuldsaneringen. Vill inte bränna ut mig när jag ändå inte kan få ut så mycket. Men jag undrar hur det varit om jag jobbat kvar på lagret jag jobbade på en gång. Bara jobbat och skippat allt plugg.
Försvinner studielånen med saneringen?
User avatar
Santina
Indiummedlem
Posts: 672
Joined: 18 Nov 2021, 23:32

Re: Eftergymnasial utbildning

Post by Santina »

zoegas wrote: 15 Nov 2022, 07:40
Santina wrote: 14 Nov 2022, 21:55 Jag ångrar mina utbildningar delvis. För att de inte är fullgjorda och för att jag ändå inte skulle hittat jobb med dem. Jag har läst tre år hälsopedagogik, blev inte klar med examensarbetet bara. Visste inte vad jag skulle göra efter det så jag hoppade på sjuksköterskeutbildningen, men hoppade av efter ett par månader. Sen har jag läst en termin socialantropologi. Sen har jag läst nästan ett år på barnskötarutbildningen, men hoppat av nu precis eftersom jag bara kunde få aktivitetsstöd för ett års studier.

I det stora hela är mina utbildningar bara massor med år då jag inte jobbat och alltså inte kunnat tjäna in till pensionen. På det ett stort studielån. I dagsläget är det svårt för mig att få jobb. Jag ligger lågt med jobbsökandet också på grund av skuldsaneringen. Vill inte bränna ut mig när jag ändå inte kan få ut så mycket. Men jag undrar hur det varit om jag jobbat kvar på lagret jag jobbade på en gång. Bara jobbat och skippat allt plugg.
Försvinner studielånen med saneringen?
Nej, tyvärr, de är bara pausade under saneringen.
Post Reply