Jag var dum

Postningar från anhöriga och vänner samt postningar om anhöriga och vänner.

Moderator: Moderator 1

User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17628
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Jag var dum

Post by Fantasio »

MsTibbs wrote: 30 Oct 2022, 00:13 Du får tala till dem i bön typ.
Jo då. Jag brukar be till Gud att Han ska ta hand om de mina.
User avatar
MsTibbs
Rodiummedlem
Posts: 21093
Joined: 06 Sep 2021, 19:31

Re: Jag var dum

Post by MsTibbs »

Fantasio wrote: 30 Oct 2022, 00:16
MsTibbs wrote: 30 Oct 2022, 00:13 Du får tala till dem i bön typ.
Jo då. Jag brukar be till Gud att Han ska ta hand om de mina.
Jo, men jag tänkte tala direkt till föräldrarna? Om ni har nått ni skulle behöva tala med varandra om. Nått ouppklarat eller så.
In a world where you can be anything, be kind.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17628
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Jag var dum

Post by Fantasio »

Jag hoppas att mamma, pappa och min lillasyster besöker mig när jag sover. Jag har inget som tyder på det, men man kan aldrig veta. Geta brukar ju få uppenbarelser i sömnen.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17628
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Jag var dum

Post by Fantasio »

Jag kände mig tvungen att tala om för mamma om mitt förmodade hjärtproblem. Hon sa att det kunde vara psykiskt och jag blev arg. Stackars mamma. Låt dina föräldrar veta att du älskar dem medan de fortfarande är i livet.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 22298
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Jag var dum

Post by Zoidar »

Fantasio wrote: 14 Nov 2022, 00:12 Jag kände mig tvungen att tala om för mamma om mitt förmodade hjärtproblem. Hon sa att det kunde vara psykiskt och jag blev arg. Stackars mamma. Låt dina föräldrar veta att du älskar dem medan de fortfarande är i livet.
Du vet ordspråket: Man ska inte gråta över spilld mjölk.

Det är ju lite så, hänt har hänt och hon är inte arg på dig nu för det.
"Då sade Jesus än en gång: "Jag säger er sanningen: Jag är porten ..." (Johannes 10:7)
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17628
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Jag var dum

Post by Fantasio »

Jag har alltid varit en knepig rackare. Gillade att elda. Snodde en flaska med vad jag tror var aceton och hällde ut det på asfalten. Det brann, men jag ville att det skulle brinna mer och tryckte ut en stråle i elden, som antände strålen och fick mig att släppa hela flaskan till marken. Swooosh!

Jag ställde bara till med dumheter som ung, det var inte förrän jag fick mitt andra jobb och därmed kunde flytta hemifrån som mina dumheter minskade i antal och omfång.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 22298
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Jag var dum

Post by Zoidar »

Jag eldade med kompisar i skogen. Vi samlade hö som vi satte fyr på. Lågorn slog nog två meter. Men vi hade med oss vatten till släckning. Sen brann ju inte hö så länge.
"Då sade Jesus än en gång: "Jag säger er sanningen: Jag är porten ..." (Johannes 10:7)
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17628
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Jag var dum

Post by Fantasio »

Det låter som en rejäl brasa. Vad ansvarsfullt av er att ha med vatten att släcka med.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 22298
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Jag var dum

Post by Zoidar »

Fantasio wrote: 27 Dec 2022, 23:07 Det låter som en rejäl brasa. Vad ansvarsfullt av er att ha med vatten att släcka med.
Ja, vi var lite rädda att vi kunde starta skogsbrand.
"Då sade Jesus än en gång: "Jag säger er sanningen: Jag är porten ..." (Johannes 10:7)
User avatar
zoegas
Cesiummedlem
Posts: 12241
Joined: 21 Jul 2021, 15:07

Re: Jag var dum

Post by zoegas »

Det är mänskligt att fela? Är det så det heter, bara Jesus var utan synd och han bad sin familj att dra. Gick bärsärk i kyrkan osv. Man ska inte gå omkring och må dåligt över dumma grejer. Alla har gjort dem. Jag har mest dumheter på siten, det lovar jag. Men det går jag inte omkring och mår dåligt över. Gjort är gjort. Och jag ska hitta på mer skit. Jag är ingen ängel. Det är ingen.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17628
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Jag var dum

Post by Fantasio »

Ja, man kanske ska inse sina fel och brister. Alla syndar som du säger. Men jag ältar hur jag var mot mina stackars föräldrar.
User avatar
Richard
Administratör
Posts: 7968
Joined: 10 May 2021, 13:45
Location: Ängelholm
Contact:

Re: Jag var dum

Post by Richard »

Vi brukade göra molotovcocktails o kasta i betongbunkrarna som står utmed kusten....
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
Post Reply