Jag var dum

Postningar från anhöriga och vänner samt postningar om anhöriga och vänner.

Moderator: Moderator 1

User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Jag var dum

Post by Fantasio »

Jag känner stor sorg över vem man var i yngre år och till viss del än idag. Stackars mamma och pappa som fick stå ut med mig och mina oförskämdheter. Jag försökte gottgöra det genom att handla lite matvaror och dryck åt dem deras sista år i livet. Det finns inget jag är stolt över i mitt liv, undantaget då att jag faktiskt gick och tog det där mc-kortet jag hade drömt om. Aldrig gjorde jag mina föräldrar stolta över mig. Det var bara elände. Dessutom har jag bara varit vid minneslunden de ligger i en gång. Blir inte av som så mycket annat. Jag skäms över mitt beteende och många är de saker jag vill ha ogjorda.
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36480
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Jag var dum

Post by memphis »

Säger detsamma!
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Jag var dum

Post by Fantasio »

Memphis, hur är det med din pappa? Har ni mycket kontakt?
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36480
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Jag var dum

Post by memphis »

Nä inte så ofta vi pratar. Jag glömmer bort att ringa och förmodligen gör han det med. Vi pratar väl nån gång i månaden.

Men det är bra med honom. Hans ögonoperation gick bra. Han har lite ojämn hjärtrytm dock.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Jag var dum

Post by Fantasio »

Min stackars pappa jobbade hårt fem dagar i veckan och när fredagen var där ville han äta och dricka gott. Det fick han, men jag var en riktig snorunge och kom ofta i gräl med honom. Som jag ångrar mig idag.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 22954
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Jag var dum

Post by Zoidar »

Fantasio wrote: 18 Oct 2022, 01:57 Min stackars pappa jobbade hårt fem dagar i veckan och när fredagen var där ville han äta och dricka gott. Det fick han, men jag var en riktig snorunge och kom ofta i gräl med honom. Som jag ångrar mig idag.
Som man säger, lätt vara efterklok. Du var inte samma person då som du är idag.
"Den som tror på mig, som Skriften säger, ur hans innersta ska strömmar av levande vatten flyta fram." - Johannesevangeliet 7:38
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Jag var dum

Post by Fantasio »

Du har kanske rätt, Zoidar. Tycker mig ha blivit lite bättre på att uppföra mig. men det är en stor sorg för mig att ha varit rent av elak som yngling.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 22954
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Jag var dum

Post by Zoidar »

Fantasio wrote: 18 Oct 2022, 02:02 Du har kanske rätt, Zoidar. Tycker mig ha blivit lite bättre på att uppföra mig. men det är en stor sorg för mig att ha varit rent av elak som yngling.
Det kan jag förstås förstå.
"Den som tror på mig, som Skriften säger, ur hans innersta ska strömmar av levande vatten flyta fram." - Johannesevangeliet 7:38
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Jag var dum

Post by Fantasio »

Jag minns känslor från min barndom nu när jag lyssnar på "Xanadu" med min ungdoms idoler ELO. Jag var rent elak mot min lillasyster och bidrog till hennes dåliga självförtroende. Förlåt mig! Om det nu går att förlåta en så allvarlig sak som ren och skär mobbning.
amandara
Osmiummedlem
Posts: 13111
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Jag var dum

Post by amandara »

Peace. In mind.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Jag var dum

Post by Fantasio »

Jag har alltid varit en knepig jäkel. Förlåt mig, Gud. Jag skulle vilja göra saker så annorlunda mot vad det blev. Men jag kan inte färdas i tiden.
User avatar
MsTibbs
Rodiummedlem
Posts: 21772
Joined: 06 Sep 2021, 19:31

Re: Jag var dum

Post by MsTibbs »

Du får tala till dem i bön typ.
In a world where you can be anything, be kind.
Post Reply