Användbarhet av förmånsintyg från FK.

Hälsa eller testa funktioner.

Moderator: Moderator 1

FTW

Användbarhet av förmånsintyg från FK.

Post by FTW »

Vad ska man med förmånsintyg från Försäkringskassan till om det inte går att använda när man visar upp det för tex. resturangpersonal osv.
Det är endast godtagbart hos enstaka vissa gym och SJ och kanske länstrafiken för att kunna få till ett mer fördelaktigt rabatterat pris.

Hur ser det ut för dig i din stad som har sjukersättning och har ett förmånsintyg från Försäkringskassan?
Är det godtagbart på dom flesta ställen eller är det som för mig att det knappt går att använda?
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 22908
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Användbarhet av förmånsintyg från FK.

Post by Zoidar »

Filmstaden får jag pensionärspris.
"Den som tror på mig, som Skriften säger, ur hans innersta ska strömmar av levande vatten flyta fram." - Johannesevangeliet 7:38
Safir
Lutetiummedlem
Posts: 1666
Joined: 24 May 2022, 18:46

Re: Användbarhet av förmånsintyg från FK.

Post by Safir »

Företag bestämmer ju själva om de ska ge rabatt.
Jag går sällan på bio men där (filmstaden) ger de rabatt, åker även på rabatterad biljett i kollektivtrafiken, har åkt långdistanståg på pensionärspris.
Men numera är det bara på regionala kollektivtrafiken jag använder rabatten.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36652
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Användbarhet av förmånsintyg från FK.

Post by Geta »

Tror att det är sällan som restauranger har pensionärsrabatt.
Bio har det.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
Kansjke

Re: Användbarhet av förmånsintyg från FK.

Post by Kansjke »

Jag skulle skämmas om jag inte visste att kortet fanns.. Däremot tänkerj ag att edt inte är så roligt att lägga fram att man är sjuk eller har pension inför en ny människa..

En erfarenhet jag har är att jag fick visa mitt kort från FK på tåget och fick 300 kronor billigare på resan!
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 22908
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Användbarhet av förmånsintyg från FK.

Post by Zoidar »

Upplevde att han på bion skrattade åt mig när jag visade det. Kan varit inbillning. Jag litar inte på sådana upplevelser.
"Den som tror på mig, som Skriften säger, ur hans innersta ska strömmar av levande vatten flyta fram." - Johannesevangeliet 7:38
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36652
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Användbarhet av förmånsintyg från FK.

Post by Geta »

Jag är så gråhårig att de inte har tvekat på att jag är pensionär.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
zoegas1

Re: Användbarhet av förmånsintyg från FK.

Post by zoegas1 »

När jag fick för lite pengar tyckte jag att jag borde få pengar till droger. Det konstiga var att dom inte gav det till mig! Varför finns det ingen acceptans för att droger är något bra? Jag förtjänar att få njuta!
User avatar
zoegas
Cesiummedlem
Posts: 12558
Joined: 21 Jul 2021, 15:07

Re: Användbarhet av förmånsintyg från FK.

Post by zoegas »

Jag har inga ekonomiska problem och har råd till mina droger. Jag förstår inte vad du yrar om.
Zoegas samvete

Re: Användbarhet av förmånsintyg från FK.

Post by Zoegas samvete »

Hur mycket pengar brukar du lägga på droger varje månad? Du säger att du lever på havregrynsgröt..
User avatar
zoegas
Cesiummedlem
Posts: 12558
Joined: 21 Jul 2021, 15:07

Re: Användbarhet av förmånsintyg från FK.

Post by zoegas »

Ja, det är nyttigt. Kanske skulle ditt kaloriintag begränsas. För det är mer destruktivt för din hälsa och ekonomi än det jag håller på med.
Klonkefettklump

Re: Användbarhet av förmånsintyg från FK.

Post by Klonkefettklump »

Varför betalar de inte min pizza? Varför ska inte jag få njuta? Jag måste använda mina sparpengar.
Post Reply