De godaste smörgåsarna

Recept på bra, lättlagad och billig mat.

Moderator: Moderator 1

User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23229
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: De godaste smörgåsarna

Post by Zoidar »

Landgång? Det var länge sedan man fick avnjuta en sådan.
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
User avatar
zoegas
Cesiummedlem
Posts: 12650
Joined: 21 Jul 2021, 15:07

Re: De godaste smörgåsarna

Post by zoegas »

Zoidar wrote: 19 Jul 2023, 23:36 Landgång? Det var länge sedan man fick avnjuta en sådan.
Där är en smörgåsbutik bakom Max. Men den är alltid stängd när jag går förbi? Där är jobb caféet mittemot Filmstaden, där kunde man beställa landgångar via Börjes som ligger på Berga (tror jag). Man beställer dagen innan.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: De godaste smörgåsarna

Post by Fantasio »

Idag tog jag en Italian BMT. Tror den var "Sub of the day", Lite billigare pris. Tror något på 70 kronor. Det kan det vara värt, lådorna jag köper på ICA kostar ju 72 spänn.
User avatar
MsTibbs
Rodiummedlem
Posts: 21929
Joined: 06 Sep 2021, 19:31

Re: De godaste smörgåsarna

Post by MsTibbs »

Wienerbröd till frukost på jobbet
In a world where you can be anything, be kind.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36933
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: De godaste smörgåsarna

Post by Geta »

Det låter danskt.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Koi
Talliummedlem
Posts: 5456
Joined: 11 May 2021, 18:30

Re: De godaste smörgåsarna

Post by Koi »

Jag har gjort en kyckling curry med äpple och röd lök, med créme fraîche som bas, som jag fyllt baguetten med. Det var gott.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36933
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: De godaste smörgåsarna

Post by Geta »

Det förstår jag. Har ätit liknande smörgås på sjukhuset i Falköping.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: De godaste smörgåsarna

Post by Fantasio »

Idag blev det en smörgås från Subway. Den dyraste, tror jag; "American steakhouse melt". Det var lite sting i den, tror jag tog barbecuesås till den. Kostade visst över 80 spänn, men det var det värt.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23229
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: De godaste smörgåsarna

Post by Zoidar »

Fantasio wrote: 25 Sep 2023, 22:59 Idag blev det en smörgås från Subway. Den dyraste, tror jag; "American steakhouse melt". Det var lite sting i den, tror jag tog barbecuesås till den. Kostade visst över 80 spänn, men det var det värt.
Bra du unnar dig lite!
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: De godaste smörgåsarna

Post by Fantasio »

Pain riche med vällagrad ost är enkelt och svårslaget. Vill inte ha något grönt på den, inte ens en tomatskiva.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36933
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: De godaste smörgåsarna

Post by Geta »

Image
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: De godaste smörgåsarna

Post by Fantasio »

Fantasio wrote: 08 Nov 2023, 22:13 Pain riche med vällagrad ost är enkelt och svårslaget. Vill inte ha något grönt på den, inte ens en tomatskiva.
Jag tar tillbaka det jag skrev. Det är ju himla gott med rädisor till. Nu ska jag bara ta mig till en ostaffär i staden, sedan köpa bröd och rädisor på Hemköp. Det är mycket godare än mackor på Subway.
Post Reply