Lonely times!

Hälsa eller testa funktioner.

Moderator: Moderator 1

User avatar
zoegas
Cesiummedlem
Posts: 12563
Joined: 21 Jul 2021, 15:07

Re: Lonely times!

Post by zoegas »

Nja, det är en del av det. Negativa symtom är många grejer. Vissa säger att det är som depression fast det inte är det. Medicinskt sätt.
Känner du att du är handikappad? Alltså identifierar du dig själv som någon som inte kan?
Klangen

Re: Lonely times!

Post by Klangen »

jag känner att det är något jag måste medge för att jag bedömts så men jag är tacksam för mitt liv även om jag känner att det finns fel i hur folk ser mig när jag berättar hur jag setts innan...

Människor gör bedömningar om vem du är och va du kan och det tar du med dig.
Klangen

Re: Lonely times!

Post by Klangen »

Min pappa uteslöt mig från att vara man och det gjorde att jag inte kunde vara med i skolan och att jag undvek allting som var manligt..
Klangen

Re: Lonely times!

Post by Klangen »

Och när jag hamnade i trubbel för hur han uppfostrat mig så undvek han det och skyllde på min mamma.
Klangen

Re: Lonely times!

Post by Klangen »

User avatar
zoegas
Cesiummedlem
Posts: 12563
Joined: 21 Jul 2021, 15:07

Re: Lonely times!

Post by zoegas »

Folk ser inte ner på dig även om det känns så. Men människor som är ledsna, behandlar folk som om de har pest. Jag har med varit där. Sociala sammanhang där folk bara blunda. Jag tror det är sociologiskt. Gruppdynamik där den svagaste ska stötas ut ur flocken. Bokstäver i DSM förklarar det inte så. Man ska inte riktigt ta åt sig av diagnoser, det är mer komplicerat än så.

Många bryter med sin familj. Många, många. Och det är en bra grej. Det kan vara toxiskt.
Klangen

Re: Lonely times!

Post by Klangen »

Det jag pratar om är systematiskt av läkare och psykologer. Att dom bedömt det.. Det är något jag accepterar..

Det ända jag lärt mig under min tid som människa att det är mitt ansvar att vara den person jag är och det jag får för det är det jag förtjänar.
User avatar
zoegas
Cesiummedlem
Posts: 12563
Joined: 21 Jul 2021, 15:07

Re: Lonely times!

Post by zoegas »

Psykiatri är misshandel.
Klangen

Re: Lonely times!

Post by Klangen »

av vem?
User avatar
zoegas
Cesiummedlem
Posts: 12563
Joined: 21 Jul 2021, 15:07

Re: Lonely times!

Post by zoegas »

Det är så. Se det från sidan "Det är massa fel på dig, till tomteverkstaden eller skaffa dig ett jobb" Fråga veteranerna i forumet. Det är misshandel.
Klangen

Re: Lonely times!

Post by Klangen »

Jag tampas mycket med min känslor.. Det kan verka som misshandel..
Post Reply