Hjärtproblem

Här kan du fråga om eller diskutera dina kroppsliga sjukdomar.

Moderator: Moderator 1

User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Hjärtproblem

Post by Fantasio »

Kollar de levervärdena när man tar blodprov för Clozapine? Jag har tidigare haft förhöjda levervärden. Men då drack jag dagligen.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Hjärtproblem

Post by Fantasio »

Jag har bara vissa känningar i magen idag. Inget allvarligt med andra ord. Jag sa till läkaren på ronden att jag var döende i hjärtfel och läkaren sa att det lät som katastroftankar.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Hjärtproblem

Post by Fantasio »

Jag tror att jag inbillat mig mycket vad gäller hjärtat. Har inte haft smärta i vänsterhanden på ett bra tag och ingen i vänster arm. Men jag tror fortfarande att jag rökt sönder mig och har fel på blodådrorna som går in i hjärtat. Men jag kan inte sluta röka.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36966
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Hjärtproblem

Post by Geta »

Du får stå ditt kast!
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Hjärtproblem

Post by Fantasio »

Jag vet, jag vet... Jag har bara rökt en cigarett sedan jag kom hem vid tretiden. Jag försöker skärpa mig och det går skapligt med snus istället. Rökning är tydligen extra farligt om man som jag har diabetes.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36966
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Hjärtproblem

Post by Geta »

Rökning påverkar blodkärlen.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
wasp
Platinamedlem
Posts: 8188
Joined: 11 May 2021, 13:53

Re: Hjärtproblem

Post by wasp »

Snus påverkar också blodkärlen. Fryser ofta om händer och fötter, kapillärerna drar ihop sig med minskat blodflöde som följd. Eftersom de är de minsta och tunnaste blodkärlen märks det tydligast där.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23273
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Hjärtproblem

Post by Zoidar »

När jag duschade långa duschar i kallt vatten på vintern fick jag ont i bröstet då jag gick ut i kylan.
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
User avatar
Richard
Administratör
Posts: 8209
Joined: 10 May 2021, 13:45
Location: Ängelholm
Contact:

Re: Hjärtproblem

Post by Richard »

Hade ont i hjärtat för några timmar sen, så jag lade mig o vila. Nu är det bättre. Men man bör ringa ambulansen direkt om man får väldigt ont o märker att armen är avdomnad, då det kan vara en hjärtinfarkt.
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Hjärtproblem

Post by Fantasio »

Jag har vissa känningar i vänster hand. Tror inte på vanligt hjärtfel, utan något knas med blodkärlen till följd av extensivt rökande.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23273
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Hjärtproblem

Post by Zoidar »

Richard wrote: 30 Jul 2021, 12:53 Hade ont i hjärtat för några timmar sen, så jag lade mig o vila. Nu är det bättre. Men man bör ringa ambulansen direkt om man får väldigt ont o märker att armen är avdomnad, då det kan vara en hjärtinfarkt.
Fantasio wrote: 18 Aug 2021, 20:27 Jag har vissa känningar i vänster hand. Tror inte på vanligt hjärtfel, utan något knas med blodkärlen till följd av extensivt rökande.

Sånt behöver inte va hjärtat. Det kan vara stressymtom. Men kan va bra att kolla upp.
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
Klankedinken
Guldmedlem
Posts: 10305
Joined: 19 Jul 2021, 18:04

Re: Hjärtproblem

Post by Klankedinken »

lol
Post Reply