Hjärtproblem

Här kan du fråga om eller diskutera dina kroppsliga sjukdomar.

Moderator: Moderator 1

User avatar
wasp
Platinamedlem
Posts: 8184
Joined: 11 May 2021, 13:53

Re: Hjärtproblem

Post by wasp »

Låt vården screena kransartärerna på dig Fantasio, så ser de på en gång om du har förträngningar.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Hjärtproblem

Post by Fantasio »

Jag gick runt med dödsångest länge. Från 2018 till nån gång 2019. När de tog blodprov på mig en gång frågade sköterskan om jag cyklat dit. Det var något med blodet, hur det forsade ur armen på mig. Jag svarade inte på frågan. Sedan fick jag ett brev med något föremål i. En behållare för urinprov, plus att det stod att jag skulle ta ett EKG. Jag vågade inte öppna brevet förrän efter att datumet gått ut. Det var överjäkligt att gå runt med bröstsmärtor och ömmande vänsterhand. Vad hjärnan kan ställa till det.
User avatar
wasp
Platinamedlem
Posts: 8184
Joined: 11 May 2021, 13:53

Re: Hjärtproblem

Post by wasp »

Min hjärna ställer ofta till med trassel för mig. Du är inte ensam om det!
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36952
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Hjärtproblem

Post by Geta »

Då kan du läsa den här boken:

Image
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36697
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Hjärtproblem

Post by memphis »

Jag har känningar i hjärtat ikväll. Men jag tror att det är psykiskt. Sist jag tog ekg sa de att mitt hjärta var i toppform.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Hjärtproblem

Post by Fantasio »

Mitt hjärta var det tydligen inget fel på om man nu ska tro vården. Men när jag ligger ned domnar vänsterfoten. Jag tror mig ha hjärtfel.
amandara
Osmiummedlem
Posts: 13201
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Hjärtproblem

Post by amandara »

Jag har fått tid för bandspelar EKG av hjärtat. Långtids EKG. Jag får ha bandspelaren på mig ett dygn.
amandara
Osmiummedlem
Posts: 13201
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Hjärtproblem

Post by amandara »

Idag ska bandspelar EKG sättas fast på mig. Jag är egentligen inte orolig för hjärtat men kan vara bra att kolla upp. Enligt pulsklockan skenar hjärtat ibland, men det kan lika gärna vara klockan som är fläpp.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36952
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Hjärtproblem

Post by Geta »

Lycka till med EKG!
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
amandara
Osmiummedlem
Posts: 13201
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Hjärtproblem

Post by amandara »

Tack Geta. Jag är nu uppkopplad.
User avatar
wasp
Platinamedlem
Posts: 8184
Joined: 11 May 2021, 13:53

Re: Hjärtproblem

Post by wasp »

amandara wrote: 22 Oct 2021, 06:21 Idag ska bandspelar EKG sättas fast på mig. Jag är egentligen inte orolig för hjärtat men kan vara bra att kolla upp. Enligt pulsklockan skenar hjärtat ibland, men det kan lika gärna vara klockan som är fläpp.
Hoppas klockan är fläpp!
User avatar
wasp
Platinamedlem
Posts: 8184
Joined: 11 May 2021, 13:53

Re: Hjärtproblem

Post by wasp »

Geta wrote: 27 Aug 2021, 05:03 Då kan du läsa den här boken:

Image
Har inte fel angående min utbildning (den är redovisad i Jag presenterar mig/sån är jag och i hobbies och intressen nörd någonting). Somliga andra kanske skulle redovisa sin utbildning också!?
Post Reply