Hjärtproblem

Här kan du fråga om eller diskutera dina kroppsliga sjukdomar.

Moderator: Moderator 1

Klankedinken
Guldmedlem
Posts: 10305
Joined: 19 Jul 2021, 18:04

Re: Hjärtproblem

Post by Klankedinken »

wasp wrote: 23 Oct 2021, 04:28
Geta wrote: 27 Aug 2021, 05:03 Då kan du läsa den här boken:

Image
Har inte fel angående min utbildning (den är redovisad i Jag presenterar mig/sån är jag och i hobbies och intressen nörd någonting). Somliga andra kanske skulle redovisa sin utbildning också!?
Var det inte du som "skulle" gå veterinär utbildningen men var tvungen att avvika på grund av sjukdom? Tror inte någon här har särskilt mycket arbetsvana eller kommit särskilt långt utbildningsmässigt.. Men du är inte ensam om att ha varit ambitiös i akademisk väg, både jag och amandara, Geta med flera har försökt men vi slutade i sjukdom i alla fall...

Sist jag pluggade för 5 år sedan fick jag ett fett A i betyg, visserligen gymnasienivå men nice att få ett bra betyg i alla fall..
User avatar
wasp
Platinamedlem
Posts: 8184
Joined: 11 May 2021, 13:53

Re: Hjärtproblem

Post by wasp »

Är du sur för att jag kan bevisa att jag talade sanning?? Upp till bevis nu! Ditt feta A t ex. På det här forumet sägs så mycket som absolut inte är relevant! A i en kurs ja, men det behövs ca 10 - 12 stycken!
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18587
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Hjärtproblem

Post by Krokus »

För att komma in på veterinärutbildningen krävs nog A i de flesta kurser från gymnasiet. Hög konkurrens.

En kompis sökte till djursjukskötare för några år sedan. Hon hade MVG i nästan alla kurser från gymnasiet, och hade reservplats 2 eller liknande. Hon kom in en vecka in på terminen (några hade hoppat av utbildningen) men hon tackade nej, eftersom utbildningen låg rätt långt ifrån Stockholm (minns inte var) och att hitta bostad (i rätt stad) så snabbt var svårt.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
Klankedinken
Guldmedlem
Posts: 10305
Joined: 19 Jul 2021, 18:04

Re: Hjärtproblem

Post by Klankedinken »

jag snittade 15.6 i slutbetyg! Med det kommer man inte in på nån veterinär utbildning men jag har en tydlig profil! Antingen högsta betyg eller godkänt. Säger något om hur man funkar kanske men gratis till dig som gjorde så bra ifrån dig i skolan! Vet inte om någon annan här presterade så bra!

Dock vill jag säga att du gjorde det här för typ 30 år sen minst för du är gammal nu... Har du några nya meriter annat än att vara en ensam gubbe?
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36952
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Hjärtproblem

Post by Geta »

Admin1 på gamla Viska brukade säga att det är inte så svårt att studera men
att jobba och samarbeta med andra är svårare.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18587
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Hjärtproblem

Post by Krokus »

Geta,

Där är smaken som baken - delad. Det beror nog mycket på vilket yrke och vilken utbildning!
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
Klankedinken
Guldmedlem
Posts: 10305
Joined: 19 Jul 2021, 18:04

Re: Hjärtproblem

Post by Klankedinken »

Geta wrote: 23 Oct 2021, 12:13 Admin1 på gamla Viska brukade säga att det är inte så svårt att studera men
att jobba och samarbeta med andra är svårare.
Håller med Geta! Jag har stora problem med det!
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36952
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Hjärtproblem

Post by Geta »

Admin1 har en extrem hög utbildning så han borde veta.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
Klankedinken
Guldmedlem
Posts: 10305
Joined: 19 Jul 2021, 18:04

Re: Hjärtproblem

Post by Klankedinken »

Geta wrote: 23 Oct 2021, 13:16 Admin1 har en extrem hög utbildning så han borde veta.
Han har läst mycket och har suttit på viska. Skulle jag välja mellan han och en person med mycket erfarenhet av verkliga människor tar jag den andra personen.
amandara
Osmiummedlem
Posts: 13201
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Hjärtproblem

Post by amandara »

wasp wrote: 23 Oct 2021, 04:23
amandara wrote: 22 Oct 2021, 06:21 Idag ska bandspelar EKG sättas fast på mig. Jag är egentligen inte orolig för hjärtat men kan vara bra att kolla upp. Enligt pulsklockan skenar hjärtat ibland, men det kan lika gärna vara klockan som är fläpp.
Hoppas klockan är fläpp!
Ja. Jag tror egentligen att det är så. Pappa fick pacemaker och ICD när han var 58 så det är därför jag ville kolla upp hjärtat. Men jag tror det är lugnt.
Luusje
Niobmedlem
Posts: 287
Joined: 24 Jul 2021, 22:50

Re: Hjärtproblem

Post by Luusje »

Hur har det gått med bandspelare EKG, Amandera?
amandara
Osmiummedlem
Posts: 13201
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Hjärtproblem

Post by amandara »

Luusje wrote: 24 Oct 2021, 13:11 Hur har det gått med bandspelare EKG, Amandera?
Det är helg nu så läkaren kollar väl på det först på måndag. Bandspelar EKGt var 24 timmar och jag har lämnat tillbaka apparaten.

Fick veta idag att min farbror dog av förstorat hjärta, samma som min pappa har. Så det verkar finnas arvsgång. Därför är jag nöjd nu att jag kollar upp hjärtat. Men läkaren på vårdcentralen sa att det är svårt att fånga upp hjärtflimmer, ens med långtids EKG. Ja, man får vara observant och medveten helt enkelt
Post Reply