Vem besöker FB

Om att köpa dator, lösa datorproblem och tipsa om dataspel.

Moderator: Moderator 1

Post Reply
User avatar
MsTibbs
Rodiummedlem
Posts: 21875
Joined: 06 Sep 2021, 19:31

Vem besöker FB

Post by MsTibbs »

Går det att se vem som besöker min Facebook? Hur? Kostar det pengar? Vågar inte ladda ner massa skit på random?
In a world where you can be anything, be kind.
User avatar
zoegas
Cesiummedlem
Posts: 12609
Joined: 21 Jul 2021, 15:07

Re: Vem besöker FB

Post by zoegas »

Jag tror den bästa idén är att skrota allt som har med den sajten att göra. Det är nån internetmafia det där.
User avatar
MsTibbs
Rodiummedlem
Posts: 21875
Joined: 06 Sep 2021, 19:31

Re: Vem besöker FB

Post by MsTibbs »

Sant :)
In a world where you can be anything, be kind.
User avatar
Richard
Administratör
Posts: 8186
Joined: 10 May 2021, 13:45
Location: Ängelholm
Contact:

Re: Vem besöker FB

Post by Richard »

Tror inte man kan se om nån bara besöker ens profil.

Men jag undviker ibland att t.ex. "gilla" politiska partier o sånt, då ser ju alla ens bekanta vad man röstar på. Samt även om man kommenterar i grupper som den andra inte är med i kommer de ju upp i dennes flöde.
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
User avatar
MsTibbs
Rodiummedlem
Posts: 21875
Joined: 06 Sep 2021, 19:31

Re: Vem besöker FB

Post by MsTibbs »

Jag har en ganska demokratisk fb-sida. Men jag blev påflugen av en som var polis att jag varit inne på hans sida och ”spionerat sluta upp med det!” det hade jag aldrig varit innan. Hur visste han det just då?
In a world where you can be anything, be kind.
Safir
Lutetiummedlem
Posts: 1679
Joined: 24 May 2022, 18:46

Re: Vem besöker FB

Post by Safir »

MsTibbs wrote: 31 Oct 2022, 19:44 Jag har en ganska demokratisk fb-sida. Men jag blev påflugen av en som var polis att jag varit inne på hans sida och ”spionerat sluta upp med det!” det hade jag aldrig varit innan. Hur visste han det just då?
Jag kan inte se vilka som varit inne på min profil. Du kanske råkade klicka på gilla på nåt inlägg? Då syns det ju att du varit inne på sidan.
Var det du som haft nåt ärende förut där polisen spanat på dig eller nåt? De kanske har koll på ditt IP och ser på annat sätt att du varit inne på olika sidor?
Safir
Lutetiummedlem
Posts: 1679
Joined: 24 May 2022, 18:46

Re: Vem besöker FB

Post by Safir »

MsTibbs wrote: 30 Oct 2022, 02:03 Går det att se vem som besöker min Facebook? Hur? Kostar det pengar? Vågar inte ladda ner massa skit på random?
Nej det går inte. Vill du inte att folk ska se vad du lägger upp gör du inläggen antingen privata eller för endast vänner.
Går att göra hela profilen privat, då syns bara omslagsbilden och profilbilden.
User avatar
MsTibbs
Rodiummedlem
Posts: 21875
Joined: 06 Sep 2021, 19:31

Re: Vem besöker FB

Post by MsTibbs »

Jag har aldrig begått nått brott, men antar de har koll på politiken i många år? Klickade inte på nått med mening, men kan ju kanske av misstag?
In a world where you can be anything, be kind.
User avatar
MsTibbs
Rodiummedlem
Posts: 21875
Joined: 06 Sep 2021, 19:31

Re: Vem besöker FB

Post by MsTibbs »

Safir wrote: 31 Oct 2022, 20:00
MsTibbs wrote: 30 Oct 2022, 02:03 Går det att se vem som besöker min Facebook? Hur? Kostar det pengar? Vågar inte ladda ner massa skit på random?
Nej det går inte. Vill du inte att folk ska se vad du lägger upp gör du inläggen antingen privata eller för endast vänner.
Går att göra hela profilen privat, då syns bara omslagsbilden och profilbilden.
Jag är nog öppnast på fb och vill ha det så. Är bara nyfiken om nån lurkar utan att skriva nått…. ;)
In a world where you can be anything, be kind.
User avatar
zoegas
Cesiummedlem
Posts: 12609
Joined: 21 Jul 2021, 15:07

Re: Vem besöker FB

Post by zoegas »

Han var kanske paranoid eller försökte vara lustig?
Post Reply