Vad är denna knöl?

Här kan du fråga om eller diskutera dina kroppsliga sjukdomar.

Moderator: Moderator 1

User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 35509
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Vad är denna knöl?

Post by memphis »

Har nu varit hos tandläkaren på en undersökning. Det är en fistel jag har i munnen, och den funkar som en ventil för en infektion. Tanden är dessvärre död.

Jag kunde inte bestämma mig där och då om jag ska rotfylla eller dra ut tanden. Har aldrig gjort en rotfyllning förut.

Så jag sade jag ska tänka på saken. Och gick hem igen.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 35509
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Vad är denna knöl?

Post by memphis »

Har nu beställt en tid för att dra ut tanden. Det blir den 24:e. Jag hoppas att inget händer med tanden fram tills dess. Jag har ju inte ont i nuläget. Men det fanns ingen tidigare tid.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 35509
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Vad är denna knöl?

Post by memphis »

Har haft huvudvärk på höger sida i tre dagar nu. Jag undrar om det har med den infekterade tanden att göra. Den sitter i överkäken på höger sida.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
Koi
Talliummedlem
Posts: 5412
Joined: 11 May 2021, 18:30

Re: Vad är denna knöl?

Post by Koi »

memphis wrote: 16 Nov 2022, 15:45 Har haft huvudvärk på höger sida i tre dagar nu. Jag undrar om det har med den infekterade tanden att göra. Den sitter i överkäken på höger sida.
Infektion kan göra det. Min visdomstand växte fel. Hade migränliknande huvudvärk innan de drog ut den. Var även helt svullen på vänster sida.
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 35509
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Vad är denna knöl?

Post by memphis »

Koi wrote: 19 Nov 2022, 21:30
memphis wrote: 16 Nov 2022, 15:45 Har haft huvudvärk på höger sida i tre dagar nu. Jag undrar om det har med den infekterade tanden att göra. Den sitter i överkäken på höger sida.
Infektion kan göra det. Min visdomstand växte fel. Hade migränliknande huvudvärk innan de drog ut den. Var även helt svullen på vänster sida.
Tack för input! Det var det jag misstänkte! En infekterad tand är ganska allvarligt. Tycker det är konstigt att jag inte fick en akuttid, utan får vänta drygt en vecka.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
Koi
Talliummedlem
Posts: 5412
Joined: 11 May 2021, 18:30

Re: Vad är denna knöl?

Post by Koi »

Det var dåligt av dem. Sannollikt får du antibiotikakur innan de drar ut tanden också.
Post Reply