Bensodiazepiner

Frågor, erfarenheter och synpunkter på olika antipsykotika och antidepressiva.

Moderator: Moderator 1

yrväder
Skandiummedlem
Posts: 4287
Joined: 14 May 2021, 15:36

Re: Bensodiazepiner

Post by yrväder »

Det finns hopp om dig än fantasin, alkohol är bra medicin det med.
User avatar
Richard
Administratör
Posts: 8173
Joined: 10 May 2021, 13:45
Location: Ängelholm
Contact:

Re: Bensodiazepiner

Post by Richard »

Jag däckade av 5 mg Iktorivil igår...

Tidigare tog jag 4 mg varje dag. Numera tar jag 0,5 mg. Men igår fick jag en ångestattack o tog 10 tabletter, blev helt snurrig o däckade av det! Innan hade man tolerans o jag var mycket tröttare när jag tog 4 mg, men man märker inte det då.
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Bensodiazepiner

Post by Fantasio »

Det är tyvärr så att min stående Stesolid tagits ifrån mig och jag har endast fem milligram kvar som "stöd". Hur faen resonerar vården? Måste jag försöka ta mitt liv på riktigt för att jag ska få tillbaka medicinen? Jag vill behålla mina 20 mg, men ha dem vid behov, inte en ynka tablett.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Bensodiazepiner

Post by Fantasio »

Jag for som en osalig ande i korridoren på PIVA. Fram och tillbaka, fram och tillbaka. Var det därför jag fick Temesta? Den var det pulver i måste jag säga. Men varför fresta med benso när jag inte fick behålla den som utskriven? Jag vill ha den på recept nu.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Bensodiazepiner

Post by Fantasio »

Jag kollade mina apodosrullar och Stesolid var kvar. Puh! Jag fick för mig att de dragits in av läkare.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Bensodiazepiner

Post by Fantasio »

Ännu en dag snart avklarad utan Stesolid. Jag samlar dem i en burk på bordet plus i påsar. Jag vill bara ha dem vid behov för maximal verkan. Är det någon här som blivit tillvand av benso, som känner toleransökning och till och med ett begär efter dem?
User avatar
Richard
Administratör
Posts: 8173
Joined: 10 May 2021, 13:45
Location: Ängelholm
Contact:

Re: Bensodiazepiner

Post by Richard »

Fantasio wrote: 25 Jul 2022, 19:14 Ännu en dag snart avklarad utan Stesolid. Jag samlar dem i en burk på bordet plus i påsar. Jag vill bara ha dem vid behov för maximal verkan. Är det någon här som blivit tillvand av benso, som känner toleransökning och till och med ett begär efter dem?
Tillvand, alltså beroende är jag, men jag har som tur är inte fått tolerans o behövt öka dosen. Men efter några dagar utan så känner man ju begär efter dom.
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Bensodiazepiner

Post by Fantasio »

Jag har inte Stesolid på recept längre. Måste ringa mottagningen och fråga efter ett sådant.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Bensodiazepiner

Post by Fantasio »

Jag fick tag på min kp, vilken var tillbaka från semestern. Sa att jag behövde recept på Cisordinol depot och Stesolid. Hon ringde upp mig och sa att det var kirrat. Därför gick jag till apoteket, men det blev inte som jag hade tänkt mig. Det fanns bara ett uttag på injektionen och inget på Stesolid. Jag skickade ett SMS till kp:n, så får vi se om jag har benso att hämta ut imorgon.
Safir
Lutetiummedlem
Posts: 1666
Joined: 24 May 2022, 18:46

Re: Bensodiazepiner

Post by Safir »

Richard wrote: 26 Jul 2022, 07:08
Fantasio wrote: 25 Jul 2022, 19:14 Ännu en dag snart avklarad utan Stesolid. Jag samlar dem i en burk på bordet plus i påsar. Jag vill bara ha dem vid behov för maximal verkan. Är det någon här som blivit tillvand av benso, som känner toleransökning och till och med ett begär efter dem?
Tillvand, alltså beroende är jag, men jag har som tur är inte fått tolerans o behövt öka dosen. Men efter några dagar utan så känner man ju begär efter dom.
Jag har inte provat sluta eller göra uppehåll men är säkert beroende, tagit varje kväll sen ca 7 år. Har inte behövt höja dosen. Är jag väldigt trött tar jag mindre och sparar resten för oförutsedda behov.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Bensodiazepiner

Post by Fantasio »

Min kompis har stått på 60 milligram Stesolid. Han ringde mig när jag var inlagd och jag var glad då jag fått Temesta utskrivet. Synd bara att den togs ifrån mig när jag blev utskriven. Slumpen gjorde så han också fick Temesta, oklart vad som hänt med hans dos Stesolid. Vissa läkare tycks vara omöjliga att få benso av, andra har en mer låt-gå-mentalitet. Jag vill ha samma läkare som min kompis.
User avatar
Richard
Administratör
Posts: 8173
Joined: 10 May 2021, 13:45
Location: Ängelholm
Contact:

Re: Bensodiazepiner

Post by Richard »

Jag skulle nog ändå valt Stesolid framför Temesta även om Temesta är snäppet bättre mot ångest. Stesolid har jag för mig sitter i mycket längre. Innan hade jag Xanor, o den var man tvungen att ta tre ggr om dagen. Den jag har nu, Iktorivil, behöver man bara ta en gång om dagen.
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
Post Reply