Bensodiazepiner

Frågor, erfarenheter och synpunkter på olika antipsykotika och antidepressiva.

Moderator: Moderator 1

User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Bensodiazepiner

Post by Fantasio »

Denna vecka är inte min sprutvecka, så jag måste till mottagningen för att hämta vid behovs-medicin, sju tabletter. Men jag skippar det, det är främst på morgonen jag tar Stesolid. Jag är inte i närheten av ett beroende.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Bensodiazepiner

Post by Fantasio »

Jag har räknat mina Stesolid. 110 tabletter har jag räknat, men har mer kvar på köksbordet. Jag skulle kunna zoinka mig om ångesten blir för stark, ta kanske 100 milligram på en gång och lägga mig på sängen. Det är bra att ha ett lager att ta av.
yrväder
Skandiummedlem
Posts: 4293
Joined: 14 May 2021, 15:36

Re: Bensodiazepiner

Post by yrväder »

Har du nån gång prövat att ta en låg dos Quetiapin till kvällen, den är effektiv mot ångest.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Bensodiazepiner

Post by Fantasio »

Nej, den medicinen har jag inte testat. Kanske kan vara något.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Bensodiazepiner

Post by Fantasio »

Det börjar dra ihop sig för en måltid med medföljande medicinering. Tar då bland annat Stesolid. Känner att jag behöver lite lugnande medicin.
User avatar
zoegas
Cesiummedlem
Posts: 12638
Joined: 21 Jul 2021, 15:07

Re: Bensodiazepiner

Post by zoegas »

Fantasio wrote: 12 May 2022, 19:43 Jag har räknat mina Stesolid. 110 tabletter har jag räknat, men har mer kvar på köksbordet. Jag skulle kunna zoinka mig om ångesten blir för stark, ta kanske 100 milligram på en gång och lägga mig på sängen. Det är bra att ha ett lager att ta av.
Det kan vara farligt. Lite som att överdosera heroin.
User avatar
Koi
Talliummedlem
Posts: 5456
Joined: 11 May 2021, 18:30

Re: Bensodiazepiner

Post by Koi »

yrväder wrote: 12 May 2022, 20:09 Har du nån gång prövat att ta en låg dos Quetiapin till kvällen, den är effektiv mot ångest.
Jag har Quetiapin 3x25 mg på dagen. Som ångestdämpande.

Har Quetiapin till kvällen också

Bra på ångest. Blir inte väck. Som med Stesolid.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Bensodiazepiner

Post by Fantasio »

Idag har jag inte tagit en enda Stesolid och det är förträffligt. Var orolig tidigare under dagen, men det har släppt nu. Skönt att kunna reglera intaget efter eget tycke och smak.
Safir
Lutetiummedlem
Posts: 1679
Joined: 24 May 2022, 18:46

Re: Bensodiazepiner

Post by Safir »

Richard wrote: 14 May 2021, 18:07 Jag har också väldigt mycket benzo, Iktorivil, över. Har utskrivet 1,25 mg, men tar bara 0,5 mg. Jag ska göra en lösning med propylenglykol o de jag har över, så man kan dosera ända ner till 0,05 mg. En milliliter ska innehålla 1 mg, en milliliter brukar sägas vara 20 droppar, så en droppe blir 0,05 mg. Då ska jag räkna med mol o sånt (alltså substansmängd inom kemin, som jag studerar nu) i min mätkolv, som jag köpte för några veckor sen!

Men det kan vara dumt att ha mycket medicin liggande, en gång, när jag hade 2 mg:s-tabletter, hade jag en hel burk över hemma. Så mådde jag dåligt o åt upp alla, 100 st, totalt 200 mg klonazepam... :o Nu slocknade jag bara i några timmar o vaknade lite snurrig. Men man kan lätt dö av dom mängderna. Men jag spolar hellre ner det än sälja/ge bort det till folk som suktar efter sådana tabletter, även om man kan göra pengar på det! Man vill inte bli känd som langare, o då kan man nog titta i himlen efter nästa recept på dom
Ajabaja! Inte spola ner medicin! Lämna tillbaks till apoteket istället.
Safir
Lutetiummedlem
Posts: 1679
Joined: 24 May 2022, 18:46

Re: Bensodiazepiner

Post by Safir »

Koi wrote: 14 May 2022, 14:53
yrväder wrote: 12 May 2022, 20:09 Har du nån gång prövat att ta en låg dos Quetiapin till kvällen, den är effektiv mot ångest.
Jag har Quetiapin 3x25 mg på dagen. Som ångestdämpande.

Har Quetiapin till kvällen också

Bra på ångest. Blir inte väck. Som med Stesolid.
Det är nog individuellt. Jag provade Seroquel depot för sömnen/mot ångest i 6 dagar för många år sen, fick en väldigt obehaglig känsla i kroppen. Hu! Stod bara ut i 6 dar och sova gjorde jag inte mycket. Har även provat direktverkande Seroquel, den minns jag inte hur den fungerade men eftersom jag slutade ta den fungerade den uppenbarligen inte på mig.
User avatar
Richard
Administratör
Posts: 8195
Joined: 10 May 2021, 13:45
Location: Ängelholm
Contact:

Re: Bensodiazepiner

Post by Richard »

Safir wrote: 31 May 2022, 10:34
Richard wrote: 14 May 2021, 18:07 Jag har också väldigt mycket benzo, Iktorivil, över. Har utskrivet 1,25 mg, men tar bara 0,5 mg. Jag ska göra en lösning med propylenglykol o de jag har över, så man kan dosera ända ner till 0,05 mg. En milliliter ska innehålla 1 mg, en milliliter brukar sägas vara 20 droppar, så en droppe blir 0,05 mg. Då ska jag räkna med mol o sånt (alltså substansmängd inom kemin, som jag studerar nu) i min mätkolv, som jag köpte för några veckor sen!

Men det kan vara dumt att ha mycket medicin liggande, en gång, när jag hade 2 mg:s-tabletter, hade jag en hel burk över hemma. Så mådde jag dåligt o åt upp alla, 100 st, totalt 200 mg klonazepam... :o Nu slocknade jag bara i några timmar o vaknade lite snurrig. Men man kan lätt dö av dom mängderna. Men jag spolar hellre ner det än sälja/ge bort det till folk som suktar efter sådana tabletter, även om man kan göra pengar på det! Man vill inte bli känd som langare, o då kan man nog titta i himlen efter nästa recept på dom
Ajabaja! Inte spola ner medicin! Lämna tillbaks till apoteket istället.
Jo, det gör jag såklart, menade bara bildligt att jag hellre "spolar ner dom" än att förser missbrukare med dom.
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
Safir
Lutetiummedlem
Posts: 1679
Joined: 24 May 2022, 18:46

Re: Bensodiazepiner

Post by Safir »

Richard wrote: 31 May 2022, 11:24
Safir wrote: 31 May 2022, 10:34
Richard wrote: 14 May 2021, 18:07 Jag har också väldigt mycket benzo, Iktorivil, över. Har utskrivet 1,25 mg, men tar bara 0,5 mg. Jag ska göra en lösning med propylenglykol o de jag har över, så man kan dosera ända ner till 0,05 mg. En milliliter ska innehålla 1 mg, en milliliter brukar sägas vara 20 droppar, så en droppe blir 0,05 mg. Då ska jag räkna med mol o sånt (alltså substansmängd inom kemin, som jag studerar nu) i min mätkolv, som jag köpte för några veckor sen!

Men det kan vara dumt att ha mycket medicin liggande, en gång, när jag hade 2 mg:s-tabletter, hade jag en hel burk över hemma. Så mådde jag dåligt o åt upp alla, 100 st, totalt 200 mg klonazepam... :o Nu slocknade jag bara i några timmar o vaknade lite snurrig. Men man kan lätt dö av dom mängderna. Men jag spolar hellre ner det än sälja/ge bort det till folk som suktar efter sådana tabletter, även om man kan göra pengar på det! Man vill inte bli känd som langare, o då kan man nog titta i himlen efter nästa recept på dom
Ajabaja! Inte spola ner medicin! Lämna tillbaks till apoteket istället.
Jo, det gör jag såklart, menade bara bildligt att jag hellre "spolar ner dom" än att förser missbrukare med dom.
Aha! :thumbup:
Post Reply