Bensodiazepiner

Frågor, erfarenheter och synpunkter på olika antipsykotika och antidepressiva.

Moderator: Moderator 1

User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Bensodiazepiner

Post by Fantasio »

Jag fick inte ut några Stesolid idag. Damen i kassan pratade mycket dålig svenska, så det var bara att vända på klacken och gå därifrån i oförrättat ärende. Ska SMS:a min kp nu med en gång.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Bensodiazepiner

Post by Fantasio »

Det har inte blivit av att gå till apoteket och hämta Stesolid. Kanske jag gör det nästa vecka. Nu överdoserar jag, men inte med så farligt mycket mer än jag får ta.
User avatar
Richard
Administratör
Posts: 8173
Joined: 10 May 2021, 13:45
Location: Ängelholm
Contact:

Re: Bensodiazepiner

Post by Richard »

Nu har jag hittat en stabil minimidos, 1 mg var dag, förutom ca var 3:e dag, då jag tar 1,5 mg. Jag känner en något ökad ångest/abstinens ibland när jag går ner till 1 mg, men det hjälper med endast 0,5 mg extra var 3:e dag.
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Bensodiazepiner

Post by Fantasio »

Jag har sedan en tid tagit de femton milligram Stesolid jag har i apodospåsarna. Därmed räcker mitt lager, det får stå orört. Har nästan fyllt upp en liten burk med Stesolid. Känns bra att kunna smacka på rejält när jag känner att jag behöver det. Dessutom blir det högst en gång i månaden att hämta ut min extratablett på mottagningen. Jag har en oöppnad burk hemma, vilken jag hämtade ut häromdagen. Jag får inte göra så, får inte ha den hemma. Men jag har aldrig öppnat någon förpackning. Lite vill jag bli betrodd med.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Bensodiazepiner

Post by Fantasio »

Vården har inte efterlyst min tablettburk. Är ett par veckor sedan jag hämtade ut den.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Bensodiazepiner

Post by Fantasio »

Jag tror läkaren gjort en miss i mitt recept. Apodosen gör ju att jag kommer upp i högkostnadsskyddet rätt snabbt. Men sist fick jag betala 75 kronor för en burk AStess. Måste höra med min kp om det verkligen ska vara så.
Safir
Lutetiummedlem
Posts: 1666
Joined: 24 May 2022, 18:46

Re: Bensodiazepiner

Post by Safir »

Fantasio wrote: 07 Mar 2023, 22:42 Jag tror läkaren gjort en miss i mitt recept. Apodosen gör ju att jag kommer upp i högkostnadsskyddet rätt snabbt. Men sist fick jag betala 75 kronor för en burk AStess. Måste höra med min kp om det verkligen ska vara så.
Original stesolid är inte subventionerad i 25 och 50-pack, bara burkar med 100. Men generikorna är helt subventionerade (var det senast jag kollade iaf). Kolla på fass under förpackningar på varje fabrikat.
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18454
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Bensodiazepiner

Post by Krokus »

Hahaha, vilken värdelös läkare på psykosmottagningen idag. Hon rensade min läkemedelslista, inklusive Stesolid 5mg. Efter mycket om och men skrev hon ut Oxascand 5mg på 25 tabletter. Enligt henne ska det räcka i ett år, och eftersom Oxascand är svag kan det hända att jag måste ta fler än en tablett. Idioti.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 22938
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Bensodiazepiner

Post by Zoidar »

Krokus wrote: 10 Mar 2023, 14:13 Hahaha, vilken värdelös läkare på psykosmottagningen idag. Hon rensade min läkemedelslista, inklusive Stesolid 5mg. Efter mycket om och men skrev hon ut Oxascand 5mg på 25 tabletter. Enligt henne ska det räcka i ett år, och eftersom Oxascand är svag kan det hända att jag måste ta fler än en tablett. Idioti.
Aha, så du får inte längre någon stesolid utskriven? Hur mycket Oxascand använder du? Vad menar du med att hon rensade listan?
"Den som tror på mig, som Skriften säger, ur hans innersta ska strömmar av levande vatten flyta fram." - Johannesevangeliet 7:38
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18454
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Bensodiazepiner

Post by Krokus »

Nej, inget mer Stesolid. Jag har aldrig tagit Oxascand. Hon plockade bort alla läkemedel på listan som hon tyckte var onödiga, t ex Stesolid.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 22938
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Bensodiazepiner

Post by Zoidar »

Krokus wrote: 10 Mar 2023, 14:50 Nej, inget mer Stesolid. Jag har aldrig tagit Oxascand. Hon plockade bort alla läkemedel på listan som hon tyckte var onödiga, t ex Stesolid.
Är inte stesolid och oxascand liknande?
"Den som tror på mig, som Skriften säger, ur hans innersta ska strömmar av levande vatten flyta fram." - Johannesevangeliet 7:38
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18454
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Bensodiazepiner

Post by Krokus »

Båda är bensodiazepiner. Men de har olika halveringstider. Tror nog att Richard är mer av en expert än jag.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
Post Reply