Bensodiazepiner

Frågor, erfarenheter och synpunkter på olika antipsykotika och antidepressiva.

Moderator: Moderator 1

User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36934
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Bensodiazepiner

Post by Geta »

Men de får inte längre enkelrum på fängelserna.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
Leakim97
☢️ Neptuniummedlem ☢️
Posts: 25424
Joined: 03 Jul 2022, 22:26

Re: Bensodiazepiner

Post by Leakim97 »

Maten när man är inlagd på psykiatrin brukar inte vara särskilt bra har jag för mig
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36934
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Bensodiazepiner

Post by Geta »

Maten har varit det bästa, när jag varit inlagd. Lagad mat flera gånger per dag. Det är jag inte van vid.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
zoegas
Cesiummedlem
Posts: 12650
Joined: 21 Jul 2021, 15:07

Re: Bensodiazepiner

Post by zoegas »

Geta wrote: 04 Nov 2023, 19:02 Men de får inte längre enkelrum på fängelserna.
Det får man inte på avdelningen nu heller.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Bensodiazepiner

Post by Fantasio »

Här kommer den klassiska frågan, en jag förmodligen ställt förut. Men då kör jag en gång till då. Hur länge håller sig lösa tabletter Stesolid i en burk? Börjar få två fulla burkar.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36934
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Bensodiazepiner

Post by Geta »

Tror att de står sig länge.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Richard
Administratör
Posts: 8198
Joined: 10 May 2021, 13:45
Location: Ängelholm
Contact:

Re: Bensodiazepiner

Post by Richard »

Fantasio wrote: 20 Dec 2023, 19:14 Här kommer den klassiska frågan, en jag förmodligen ställt förut. Men då kör jag en gång till då. Hur länge håller sig lösa tabletter Stesolid i en burk? Börjar få två fulla burkar.
De håller länge. Dock inte hur länge som helst, när farmor dog hittade jag en burk Valium (samma som Stesolid) från 60-talet, o de funkade inte.

Men lägg de senaste Stesolid du får i en ny burk o använd de äldsta först, så du roterar förrådet. Så gör jag med mina Venlafaxin, som jag har typ 8 paket av.
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
User avatar
zoegas
Cesiummedlem
Posts: 12650
Joined: 21 Jul 2021, 15:07

Re: Bensodiazepiner

Post by zoegas »

Är Valium och Stesolid samma sak?
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36934
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Bensodiazepiner

Post by Geta »

Nej, det är det inte.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Bensodiazepiner

Post by Fantasio »

Richard wrote: 21 Dec 2023, 05:51
Fantasio wrote: 20 Dec 2023, 19:14 Här kommer den klassiska frågan, en jag förmodligen ställt förut. Men då kör jag en gång till då. Hur länge håller sig lösa tabletter Stesolid i en burk? Börjar få två fulla burkar.
De håller länge. Dock inte hur länge som helst, när farmor dog hittade jag en burk Valium (samma som Stesolid) från 60-talet, o de funkade inte.

Men lägg de senaste Stesolid du får i en ny burk o använd de äldsta först, så du roterar förrådet. Så gör jag med mina Venlafaxin, som jag har typ 8 paket av.
Tack för svar. Ska börja samla tabletter i en plastpåse och använda dem i burkarna.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36934
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Bensodiazepiner

Post by Geta »

Jag tvivlar på att det är så bra att ha tabletterna i plastpåsar.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
Kippis
Niobmedlem
Posts: 289
Joined: 02 Nov 2023, 08:36

Re: Bensodiazepiner

Post by Kippis »

zoegas wrote: 21 Dec 2023, 14:24 Är Valium och Stesolid samma sak?
Båda innehåller det verksamma ämnet diazepam.
Så ja det är samma sak men olika namn.
Post Reply