Bensodiazepiner

Frågor, erfarenheter och synpunkter på olika antipsykotika och antidepressiva.

Moderator: Moderator 1

User avatar
zoegas
Cesiummedlem
Posts: 12241
Joined: 21 Jul 2021, 15:07

Re: Bensodiazepiner

Post by zoegas »

Det är underligt att Rchard får ha hand om sina mediciner själv. Så som du flippar med doserna. Du kunde varit död asså, och det vet du om.
Miika
Hafniummedlem
Posts: 9093
Joined: 10 May 2021, 15:53

Re: Bensodiazepiner

Post by Miika »

Har varit på Apoteket och hämtat ut intyg på Stesolid att ta med på resan
User avatar
zoegas
Cesiummedlem
Posts: 12241
Joined: 21 Jul 2021, 15:07

Re: Bensodiazepiner

Post by zoegas »

Miika wrote: 31 May 2022, 12:28 Har varit på Apoteket och hämtat ut intyg på Stesolid att ta med på resan
Vart ska du hän?
Miika
Hafniummedlem
Posts: 9093
Joined: 10 May 2021, 15:53

Re: Bensodiazepiner

Post by Miika »

Åker på kryssning till Finland nästa vecka :)
User avatar
zoegas
Cesiummedlem
Posts: 12241
Joined: 21 Jul 2021, 15:07

Re: Bensodiazepiner

Post by zoegas »

Miika wrote: 31 May 2022, 12:32 Åker på kryssning till Finland nästa vecka :)
Jaså man behöver intyg för det? Det är ju ändå ett grannland.. Åker jag till Danmark är det inget pass ingenting. Det är först vid Tyska gränsen. Då kommer poliser med hundar och grejer.
User avatar
Richard
Administratör
Posts: 7968
Joined: 10 May 2021, 13:45
Location: Ängelholm
Contact:

Re: Bensodiazepiner

Post by Richard »

Jag struntar i såna intyg när jag åker utomlands i Europa, har begärt sådana en gång, o det tog tid för det är tre av mina mediciner jag behöver de för. Men det är aldrig nån som kollat nått sånt. Har varit i Danmark, Norge, Tyskland, Polen, Tjeckien, Österrike, Frankrike, Belgien, Luxemburg o Nederländerna utan att nån har velat ta en titt på de, men jag vet att det behövs, men man kan nog förklara bort en liten mängd benzo, bara man har recept så att de verkligen kan kolla det med läkaren.

Men när jag åkte till Thailand fick jag ett intyg av min läkare, för där vill man verkligen inte åka fast för narkotikabrott. Men tidigare har benzo o amfetaminpreparat sålts nästan receptfritt där, men de har blivit lite mer restriktiva med det nu. Men jag sa att jag hade lite lugnande medicin med mig i tullen, men han sa bara att jag kunde gå vidare, utan att kolla på intyget.
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
User avatar
Richard
Administratör
Posts: 7968
Joined: 10 May 2021, 13:45
Location: Ängelholm
Contact:

Re: Bensodiazepiner

Post by Richard »

zoegas wrote: 31 May 2022, 12:14 Det är underligt att Rchard får ha hand om sina mediciner själv. Så som du flippar med doserna. Du kunde varit död asså, och det vet du om.
Nja, visst mixtrar jag en hel del, o en del kan säkert kallas "missbruk", men jag tjatar inte om nya recept hela tiden. Men efter att jag låg inne på avgiftning, runt 2002, så fick jag komma o hämta mina Sobril varje dag på sjukhuset, sen varannan dag, sen varje vecka tills en ny läkare tyckte att jag kunde hantera dom själv o bytte ut dom mot Xanor också.

Egentligen hade jag inte tänkt att berätta om min överdos; viewtopic.php?t=1489 för min psykiater eftersom man kan få missbrukarstämpel, men jag trodde han ändå kunde läsa om det i journalen, men det kunde han inte. Däremot kunde han se att det var tagna massvis med prover på mig (49 st olika blodanalyser hade gjorts) o han undrade varför jag hade lämnat så många prover. Jag kan inte ljuga, o ärlighet mot psykiatrin har alltid varit till fördel för mig, så jag berättade att jag var nyfiken på "nått skit" jag fick tag på via internet, o fick lova att inte göra om det.

Missbrukar man, kan man vinka adjö till sin lagligt förskrivna Iktorivil, Lyrica o möjligen Imovane!
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17628
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Bensodiazepiner

Post by Fantasio »

Det blir nog att gå till mottagningen och hämta extra Stesolid för en vecka, sju tabletter. Bara jag kommer ur sängen. Känner att jag vill ha hemma.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17628
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Bensodiazepiner

Post by Fantasio »

Nej, jag kom aldrig iväg till mottagningen. Kommer inte att hämta ut mer Stesolid förrän på torsdagen nästa vecka. Jag har absolut inte blivit beroende av den, inte heller har jag upplevt toleranshöjning. Det är min må bra-medicin helt enkelt.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17628
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Bensodiazepiner

Post by Fantasio »

Nu står jag på 40 milligram Stesolid. Finemang!
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 35951
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Bensodiazepiner

Post by Geta »

Det har varit ditt mål?
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Richard
Administratör
Posts: 7968
Joined: 10 May 2021, 13:45
Location: Ängelholm
Contact:

Re: Bensodiazepiner

Post by Richard »

Jag har inte tagit nån benzo sen torsdags. Får se hur länge jag klarar mig...
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
Post Reply