En eländig dag

Här kan du fråga om eller diskutera dina kroppsliga sjukdomar.

Moderator: Moderator 1

User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: En eländig dag

Post by Fantasio »

Zoidar wrote: 24 Feb 2024, 13:21
Fantasio wrote: 23 Feb 2024, 21:39 Det gick rätt bra att gå till och från mataffären idag, men inte riktigt bra. Satte mig på mina ställen jag har, bland annat ett par bänkar. Det ska nog gå bra att handla imorgon också. Jag är kutryggig, det är mitt problem. Vet inte om jag vågar mig till en kiropraktor, är rädd att få bestående skador av det. Jag skulle gärna gå till Systembolaget, men vågar inte.
Aha. Trodde det var ländryggen som spökade.
Jo, det är ländryggen.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: En eländig dag

Post by Fantasio »

Min syster sa att jag skulle räta på ryggen när hon var hemma hos mig, annars har jag inte märkt av ryggen sedan i förrgår. Eldprovet blir imorgon då jag går till speceristen. Klarar jag av det utan problem kanske jag tar mig ned på stan till en godisbutik. Tyvärr finns det inte mer än två bänkar att sitta på på väg till och från city.

Vad kan en fysioterapeut göra för att hjälpa mig med mina besvär? Jag drar mig för att gå ut som ryggen är nu och bråkar och har sig.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36934
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: En eländig dag

Post by Geta »

En fysioterapeut kan skriva ut en rollator till dig. Den kan du sitta på var och när som helst.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23230
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: En eländig dag

Post by Zoidar »

Testa styrkebälte Fantasio! Det gör inte saken sämre iaf. Värt att testa tycker jag.

Beställ här:

https://www.svensktkosttillskott.se/pro ... RoQAvD_BwE

Storleksguide (från innersta till yttersta hålet)
S: ca 71-88 cm M: ca 81-98 cm L: ca 86-103 cm XL: ca 91-108 cm XXL: ca 111-128 cm
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: En eländig dag

Post by Fantasio »

Okej, jag förstår. Idag var det så jobbigt att gå hem från mataffären. Min boendestödjare föreslog Friskis och Svettis fram på vårkanten. Jag vet inte vad jag vill. Vill inte visa mig lättklädd eller naken i omklädningrummet. vad göra?
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36934
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: En eländig dag

Post by Geta »

Rollator!

Image
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
amandara
Osmiummedlem
Posts: 13194
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: En eländig dag

Post by amandara »

Man kan duscha hemma, det gör jag.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23230
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: En eländig dag

Post by Zoidar »

Fantasio wrote: 06 Mar 2024, 15:12 Okej, jag förstår. Idag var det så jobbigt att gå hem från mataffären. Min boendestödjare föreslog Friskis och Svettis fram på vårkanten. Jag vet inte vad jag vill. Vill inte visa mig lättklädd eller naken i omklädningrummet. vad göra?
Du kan väl byta om och duscha hemma?
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: En eländig dag

Post by Fantasio »

Jo, duscha hemma skulle jag kunna göra. Idag försökte jag gå rak i ryggen på väg till mataffären och visst satte jag mig och vilade på ett par ställen, men det gick utan vidare besvär. Bänken utanför affären var upptagen när jag skulle hem, så jag fick gå en bit extra innan det var dags för vila. Försöker att tänka på att räta på ryggen när jag sitter framför datorn och kör mina ryggövningar varje kväll innan jag går och lägger mig.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: En eländig dag

Post by Fantasio »

Imorgon hade jag tänkt att lämna mars månads blodprov på vårdcentralen. På vägen hem går jag in i mataffären. Går det bra ska jag gå ned en bit på stan till en restaurang. Men bara om ryggen sköter sig.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: En eländig dag

Post by Fantasio »

Att gå till och från mataffären går skapligt, ryggen har blivit bättre. Var väl ett par veckor sedan jag gick som en fällkniv. Men tror jag måste sätta mig där plats finnes. Är faktiskt inte säker på det, men gör det ändå. Eldprovet blir på måndag då jag ska en bra bit ned på stan. Kommer att sätta mig på spårvagnshållplatserna, det är några jag passerar och där finns bänkar. Jag går ju till mötesplatsen med inte så många platser att sitta på, då borde jag klara av turen ned på stan.
User avatar
zoegas
Cesiummedlem
Posts: 12651
Joined: 21 Jul 2021, 15:07

Re: En eländig dag

Post by zoegas »

Är en kiropraktiker något du funderat över?

https://www.youtube.com/watch?v=s5iDJc9k9SA
Post Reply