En eländig dag

Här kan du fråga om eller diskutera dina kroppsliga sjukdomar.

Moderator: Moderator 1

Post Reply
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: En eländig dag

Post by Fantasio »

Det går spårvagn dit, jag bor nära en hållplats. Men jag vet inte hur man ska blippa med resekortet.
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18603
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: En eländig dag

Post by Krokus »

Finns det ingen som kan visa hur du gör med resekortet? Din syster? Någon kompis?
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: En eländig dag

Post by Fantasio »

Jo, det förstås, det stämmer.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: En eländig dag

Post by Fantasio »

Hos fysioterapeuten fick jag först fylla i ett formulär om ens liv och leverne. Sedan fick jag göra några övningar med kroppen och ligga ned på en brits medan terapeuten klämde och tryckte på mitt ryggslut. Gick därifrån till mötesplatsen och jag satte mig på alla bänkar som fanns. Jag kom fram utan problem. Värre när jag skulle hem då. handlade en flaska läsk o en matlåda, vilka jag bar i en plastpåse. Snart nog började det spänna i ryggen igen och till slut gick jag kraftigt lutad snett framåt. Fick verkligen lägga manken till så jag inte ramlade omkull. Fick även sätta mig i trappen där jag bor. Hem kom jag med nöd och näppe. Jag skulle ringa tillbaka om det inte blev bättre. Kanske en kiropraktor vore det rätta för mig, men har hört skräckhistorier om dem; Hur de drar och sliter i leder så det knakar. Fick med mig ett papper hem med övningar jag ska göra. Jag ger det fem, sex dagar, sedan ringer jag igen.
User avatar
zoegas
Cesiummedlem
Posts: 12674
Joined: 21 Jul 2021, 15:07

Re: En eländig dag

Post by zoegas »

Bra att du kom iväg.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: En eländig dag

Post by Fantasio »

Jo, visst. Taxichaffisen körde ända fram, han visst var Slottsgatan 116 var. Men det var tydligt skyltat, så jag hade hittat rätt ändå. Har efter att jag kom hem från mötesplatsen kört igenom övningarna jag ska göra. Sedan försöker jag att sitta rak i ryggen vid datorn, men kommer på mig själv med att sitta med krökt rygg. Jag tror jag behöver massage.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: En eländig dag

Post by Fantasio »

Jag googlade på "massage Norrköping" och fick en hel del träffar. Bland annat ett ställe som tar hutlösa 535 kronor för en halvtimmes massage. Det är en skaplig timpenning.
User avatar
zoegas
Cesiummedlem
Posts: 12674
Joined: 21 Jul 2021, 15:07

Re: En eländig dag

Post by zoegas »

Jag har börjat med lite stretchövningar med. Jag har inte ont, men ryggen är lite krokig efter allt sittande.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: En eländig dag

Post by Fantasio »

Ja, det blir ju lätt många timmar om dagen man sitter framför datorn. Jag tror jag ringer akutenheten och frågar om det kan vara min medicin som gjort mig ansträngd i ryggen. Fast det kanske är dumt när jag tänker efter. Bättre då att SMS:a min kp om saken. Så får det bli.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: En eländig dag

Post by Fantasio »

En ovanlig dag var det idag, det inträffade en sak. Jag skulle till en restaurang och var tvungen att sätta mig vid en port för att vila ryggen lite. En kille kom fram till mig och räckte över trehundra kronor till mig. "Det här kan jag inte ta emot" sa jag, men han stod på sig. "Köp något att äta för pengarna" sa han. En sådan fin gest, vilken gåva. Ni kan ju tänka er hur jag ser ut när jag misstags för en uteliggare.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23277
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: En eländig dag

Post by Zoidar »

Ojdå! Fick alltså 300 spänn. Vill du va riktigt god ger du de vidare till en riktig uteliggare.
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: En eländig dag

Post by Fantasio »

Nej, så god är jag inte. Jag behåller pengarna.
Post Reply