En eländig dag

Här kan du fråga om eller diskutera dina kroppsliga sjukdomar.

Moderator: Moderator 1

User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: En eländig dag

Post by Fantasio »

Geta wrote: 08 Feb 2024, 15:20 Fantasio,

Jag är envis och tror att dina ryggbesvär beror på att sorgen efter dina anhöriga ger så mycket smärta att du inte orkar uthärda den.
Okej, jag tror jag förstår. Jag är verkligen sugen på Spicy hot och på vägen dit och hem är det dåligt med sittplatser. Vet inte om jag törs gå dit imorgon.
yrväder
Skandiummedlem
Posts: 4295
Joined: 14 May 2021, 15:36

Re: En eländig dag

Post by yrväder »

Har du funderat på om nån form av korsett kan hjälpa till och stödja ryggen när du promenerar. Sen kan jag faktiskt tänka mig att stavgångspinnar kan vara en hjälp när du promenerar.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: En eländig dag

Post by Fantasio »

Vad kan fysioterapeuten göra åt min överansträngda rygg? Inget? Korsett, som yrväder tipsade om, kanske vore något för mig. Jag tror mina besvär skulle om inte försvinna så i alla fall minska med massage.
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18578
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: En eländig dag

Post by Krokus »

Det beror nog på vilket fel det är på ryggen. Svårt för oss på Internet att avgöra. Du skulle kunna gå tillbaka till fysioterapeuten och säga att du blivit sämre i ryggen.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36932
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: En eländig dag

Post by Geta »

Fantasio,

Massage är bara för tillfället. Det hjälper inte i längden.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23229
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: En eländig dag

Post by Zoidar »

Fantasio wrote: 13 Feb 2024, 23:18 Vad kan fysioterapeuten göra åt min överansträngda rygg? Inget? Korsett, som yrväder tipsade om, kanske vore något för mig. Jag tror mina besvär skulle om inte försvinna så i alla fall minska med massage.
Har du testat ha på dig styrkebälte?
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
amandara
Osmiummedlem
Posts: 13194
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: En eländig dag

Post by amandara »

Rätt insatt och doserad fysisk aktivitet.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: En eländig dag

Post by Fantasio »

Mmm. Hade vissa besvär på vägen till mottagningen imorse. Hemvägen blev ett helvete med stopp gång efter annan. Fick sätta mig i trappen ett par gånger. Något måstegöras, jag får väl ringa vårdcentralen igen.
User avatar
1Dave
Germaniummedlem
Posts: 3483
Joined: 17 May 2021, 00:01

Re: En eländig dag

Post by 1Dave »

Jag hade akuta besvär med ryggen för flera år sedan. Motion tror jag var en del av boten. Kunde bara gå runt hyreshuset jag bodde i då till en början.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: En eländig dag

Post by Fantasio »

Det gick rätt bra att gå till och från mataffären idag, men inte riktigt bra. Satte mig på mina ställen jag har, bland annat ett par bänkar. Det ska nog gå bra att handla imorgon också. Jag är kutryggig, det är mitt problem. Vet inte om jag vågar mig till en kiropraktor, är rädd att få bestående skador av det. Jag skulle gärna gå till Systembolaget, men vågar inte.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36932
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: En eländig dag

Post by Geta »

Om du är kutryggig, kan du ha benskörhet i ryggraden.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23229
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: En eländig dag

Post by Zoidar »

Fantasio wrote: 23 Feb 2024, 21:39 Det gick rätt bra att gå till och från mataffären idag, men inte riktigt bra. Satte mig på mina ställen jag har, bland annat ett par bänkar. Det ska nog gå bra att handla imorgon också. Jag är kutryggig, det är mitt problem. Vet inte om jag vågar mig till en kiropraktor, är rädd att få bestående skador av det. Jag skulle gärna gå till Systembolaget, men vågar inte.
Aha. Trodde det var ländryggen som spökade.
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
Post Reply