En eländig dag

Här kan du fråga om eller diskutera dina kroppsliga sjukdomar.

Moderator: Moderator 1

Post Reply
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

En eländig dag

Post by Fantasio »

Jag märkte inget när jag hade boendestödet, men när jag gick iväg mot Apoteket började det liksom spänna i ryggslutet och jag gick böjd som en fällkniv åt vänster. Tänkte att ska jag våga att gå till mataffären på vägen hem, vilket jag gjorde. Det gick sämre och sämre att gå och jag fick sätta mig vid portar längs vägen hem. Dessutom hasade byxorna ned.

När jag hade cirka ett och ett halvt kvarter hem stöp jag i backen och kunde inte ta mig upp. En bil stannade och de (en man och en kvinna) försökte få upp mig utan framgång. De ringde ambulansen. När jag låg där såg jag en läsk på andra sidan gatan. Fattade inte att det var min. Ambulanspersonalen ville köra upp mig till sjukhuset, men jag sa nej. De fick leda mig hem med mycket besvär. När vi stod utanför min dörr åkte byxorna ned helt och hållet.

Jag satte mig och de tog sänkan, eller vad det var, två gånger. Mannen upprepade sin önskan om att jag skulle med till sjukhuset, men jag sa fortsatt nej. Ingen höjdare att sitta på akuten i tolv timmar och sen vara tvungen att ta sig hela vägen hem igen. Lyckades lägga mig på sängen, men var uppe för att leta efter telefon oh plånbok. Ramlade flera gånger, men tog mig upp som tur var.

Nu har det lugnat ned sig och jag sitter vid datorn. Jag har ömma och såriga knän och väldans ont i ryggen när jag rör på mig. Min syster blev arg på mig för att jag inte använder mina nya byxor och min fina Haglöfs-ryggsäck. Hon har nog rätt, jag går på sniskan på grund av snedbelastning på ryggen. Ryggproblem fins i släkten.

Nu sitter jag utan Coca-Cola. Inte kan jag laga nån mat heller, får leva på knäckebröd. En eländig dag.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36578
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: En eländig dag

Post by Geta »

Förstår ingenting vad du råkade ut för?
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18401
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: En eländig dag

Post by Krokus »

Fantasio,

Jag vet vad du ska önska dig i julklapp! Hängslen eller bälte. Bara att tappa byxorna låter jobbigt.

Kanske fick du kramp i ländryggen?
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: En eländig dag

Post by Fantasio »

Ja, hängslen är en bra idé.

Geta, jag lyckas ställa till det för mig på alla möjliga upptänkliga sätt.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36578
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: En eländig dag

Post by Geta »

Hänger du ryggsäcken på bara ena axeln så ryggen blir sned?
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: En eländig dag

Post by Fantasio »

Nej, det gör jag inte. Men jag känner ju hur höger bärrem åker ned över axeln och ned på överarmen. Spännena är trasiga på ryggsäcke, både över magen och över bröstet.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36578
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: En eländig dag

Post by Geta »

Det kan vara problemet.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: En eländig dag

Post by Fantasio »

Ja, så kan det vara. Jag ska börja använda min nya ryggsäck mer. Fast öppningen är lite mindre på den än på min gamla. Svårt att få ned ett sexpack i den. Men det förklarar inte varför jag hade så lågt blodtryck och att det svartnade för ögonen.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36578
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: En eländig dag

Post by Geta »

När jag tog antidepressiva fick jag lågt blodtryck.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 22848
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: En eländig dag

Post by Zoidar »

Tycker nog du skulle följt med till sjukhuset.
"Den som tror på mig, som Skriften säger, ur hans innersta ska strömmar av levande vatten flyta fram." - Johannesevangeliet 7:38
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: En eländig dag

Post by Fantasio »

Ja, kanske är det samma för mig. Fast jag har alltid haft lågt blodtryck. Oj, oj, oj, jag som måste till mottagningen imorgon för injektion. Hur ska det gå?
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: En eländig dag

Post by Fantasio »

Zoidar wrote: 23 Nov 2022, 22:43 Tycker nog du skulle följt med till sjukhuset.
Jag är rädd för sjukhus. Ville inte hamna där o tvingas ta dyr taxi hem.
Post Reply