En eländig dag

Här kan du fråga om eller diskutera dina kroppsliga sjukdomar.

Moderator: Moderator 1

User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23210
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: En eländig dag

Post by Zoidar »

Fantasio wrote: 23 Nov 2022, 22:48 Jag är rädd för sjukhus. Ville inte hamna där o tvingas ta dyr taxi hem.
Jag känner mig trygg på sjukhus av någon anledning.
"Den som tror på mig, som Skriften säger, ur hans innersta ska strömmar av levande vatten flyta fram." - Johannesevangeliet 7:38
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: En eländig dag

Post by Fantasio »

Jag läste min journal och där stod att jag hade det stökigt hemma och var i behov av hjälp därför. Det var inte bra.

Zoidar, jag kan också känna mig trygg på sjukhuset, främst i början av en inläggning.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36895
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: En eländig dag

Post by Geta »

Fantasio wrote: 23 Nov 2022, 22:48
Zoidar wrote: 23 Nov 2022, 22:43 Tycker nog du skulle följt med till sjukhuset.
Jag är rädd för sjukhus. Ville inte hamna där o tvingas ta dyr taxi hem.
Kan du inte ta buss hem från sjukhus. Det gör jag.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: En eländig dag

Post by Fantasio »

Nej, det kan jag inte. Vet inte var man ska blippa och trycka. Ser ju inte. Idag känner jag mig som vore jag överkörd av ett godståg. Har ont i knäna också. Dessutom tror jag att jag fått covid-19, då näsan rinner och jag nyser frekvent. Är vidare lite rosslig. Jag fick ställa in injektionen, för jag kände ryggen vilja dra sig åt vänster sida igen. Att laga mat gick, men inte så bra. Satt mycket på en stol.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: En eländig dag

Post by Fantasio »

Jag har provgått i lägenheten idag. Jag kan gå, men inte obehindrat. Det spänner i höger ryggslut och är öm på vänster skinka. Har tendens till att luta ryggen åt vänster. Kan det vara som min syster säger att det är på grund av min gamla trotjänare till ryggsäck jag fått dessa besvär?
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36895
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: En eländig dag

Post by Geta »

Det är på grund av alla 6-pack som du burit hem.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: En eländig dag

Post by Fantasio »

Ja, så måste det vara, Geta!

Tog på mig rätt tajta jeans och min nya ryggsäck. Första gången jag var ute efter debaclet i onsdags. Var tvungen att ha lite mat i magen, annars hade jag stannat hemma. På väg till affären kändes det okej, men besvären återkom på hemvägen och jag började gå snett. Väl inne i lägenheten höll mina nya byxor på att halka ned och jag gick åter som en fällkniv. La mig på sängen istället för att titta på fotbollen på TV. Men nu uppe. Man har ju hört att man inte ska ligga så mycket på sängen vid ryggbesvär.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36895
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: En eländig dag

Post by Geta »

Det är bättre att stå eller ligga vid ryggbesvär. Sitta är värst.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: En eländig dag

Post by Fantasio »

Aj, fasen. Då får jag prova att vara sängliggande hela helgen och även stå om jag gör en korv stroganoff.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: En eländig dag

Post by Fantasio »

Jag höll på att stupa i backen på väg hem från affären idag. Som tur var fanns det en bänk i närheten som jag kunde sätta mig på. Min syster har rått mig att ringa till vårdcentralen imorgon bitti. Veta fasen vad som har utlöst mina besvär då jag inte ansträngt mig eller gjort något ovanligt.
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18565
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: En eländig dag

Post by Krokus »

Det låter som en bra idé, som din syster kom med. :thumbup:
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: En eländig dag

Post by Fantasio »

Inte kom jag upp när väckarklockan ringde imorse. Får ringa imorgon istället.
Post Reply