En eländig dag

Här kan du fråga om eller diskutera dina kroppsliga sjukdomar.

Moderator: Moderator 1

User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: En eländig dag

Post by Fantasio »

Jag har inte ringt vc än. Idag gick det riktigt bra att gå till affären. Jag kan sitta på tre bänkar på vägen dit och hem. Tror jag gör ett försök att gå till mötesplatsen imorgon.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: En eländig dag

Post by Fantasio »

Ryggen är inte ett skvatt bättre idag. Har en sten att sitta på till och från mataffären, så jag kan sitta på fyra platser. Jag måste ringa vårdcentralen. Kanske kan jag få en remiss till en sjukgymnast. Var huserar de, på sjukhuset? Vad gör man hos en sådan? Kan det räcka med massage för att göra min rygg bättre? Det är med nöd och näppe att jag tar mig till affären och tillbaka, jag är en fånge i mitt eget hem.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36869
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: En eländig dag

Post by Geta »

Hos sjukgymnasten får du träna. De sysslar sällan med massage.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: En eländig dag

Post by Fantasio »

Aha! Jag kanske får stretch-övningar då?
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: En eländig dag

Post by Fantasio »

I vissa ställningar känner jag av min rygg. Det smärtar, men bara lite, i höger ländrygg. Jag fasar för att gå till affären imorgon. Tänk om jag ramlar omkull på övergångsstället och blir överkörd... Ska ringa vc tror jag och höra vad de säger. Jag går ju på sniskan och stapplar framåt. Men i hemmet kan jag röra mig obehindrat.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36869
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: En eländig dag

Post by Geta »

Fantasio,

Kan det inte vara något psykiskt. Något hysteriskt?
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: En eländig dag

Post by Fantasio »

Jag utesluter inget, men tror inte så är fallet. När jag och en person bar ned min tjock-TV på gården gick jag på sniskan till mötesplatsen men det gick över på ett par timmar. Men jag har inte ansträngt mig något vad jag kan minnas denna gång.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36869
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: En eländig dag

Post by Geta »

Vid schizofreni kan man ha störd kroppsuppfattning.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: En eländig dag

Post by Fantasio »

Jag har skolios i släkten, tror det är det som spökar i mitt fall. Jag minns en gång för säkert över tio år sedan, då hade jag samma problem som idag, men av övergående natur. Dessutom sitter jag hopsjunken och kutryggig vid Internet, det gör väl sitt till också. Bara tanken på att gå till mataffären och hem igen skrämmer mig.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36869
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: En eländig dag

Post by Geta »

Skolios kommer och går inte. Den finns där hela tiden.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: En eländig dag

Post by Fantasio »

Jag har haft problem med ryggen hela mitt vuxna liv. Ibland spänner det bara lite grann, ibland får jag stanna upp och uppbåda kraft att fortsätta gå. Jag har sned rygg, så mycket vet jag. Min syster nämnde skolios och att vi har det i släkten. Eftersom jag måste ut imorgon provar jag att försöka sitta rak i ryggen vid datorn, men glömmer snart bort det igen.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23189
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: En eländig dag

Post by Zoidar »

Vi har haft regn hela dagen. Inte så man vill bege sig ut direkt.
"Den som tror på mig, som Skriften säger, ur hans innersta ska strömmar av levande vatten flyta fram." - Johannesevangeliet 7:38
Post Reply