En eländig dag

Här kan du fråga om eller diskutera dina kroppsliga sjukdomar.

Moderator: Moderator 1

User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23223
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: En eländig dag

Post by Zoidar »

Fantasio wrote: 30 Jan 2024, 22:55 Jag undrar om det funkar. Hoppas det inte är så dyrt. Jag är mer än villig att prova på något nytt.
249kr om du kollar länken.
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: En eländig dag

Post by Fantasio »

Jag får tvinga mig att hålla ryggen rak när jag är ute och går. Helt plötsligt slår det till och jag börjar gå kraftigt framåtlutad. Ryggen gör att jag inte vågar gå till mötesplatsen, tyvärr. Kommer att gå upp i tid till lunchlådan på Hemköp och om det går bra (peppar, peppar, ta i trä) blir det kanske en promenad till mötesplatsen imorgon. Jag har väl skrivit det förr; Jag är fånge i mitt eget hem.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: En eländig dag

Post by Fantasio »

Vad tror ni att en fysioterapeut kan göra för mig? Har ju redan varit där en gång och fick höra att jag skulle kontakta dem vid fortsatta ryggproblem. Är en kiropraktor farlig att gå gå till?
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23223
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: En eländig dag

Post by Zoidar »

Fantasio wrote: 02 Feb 2024, 22:19 Vad tror ni att en fysioterapeut kan göra för mig? Har ju redan varit där en gång och fick höra att jag skulle kontakta dem vid fortsatta ryggproblem. Är en kiropraktor farlig att gå gå till?
Jag har varit hos kiropraktor. Var väl där en 10 ggr. Det hjälpte mig en hel del.
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18566
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: En eländig dag

Post by Krokus »

Fantasio wrote: 02 Feb 2024, 22:19 Är en kiropraktor farlig att gå gå till?
Kan vara. Det beror på var de knäcker. Det finns förhöjd risk för stroke efter kiropraktorbesök om de knäcker i nacken.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18566
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: En eländig dag

Post by Krokus »

Dessutom ger massage eller knäckning bara kortvarig lindring. Att stärka musklerna ger lindring på lång sikt.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18566
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: En eländig dag

Post by Krokus »

Krokus wrote: 03 Feb 2024, 09:10
Fantasio wrote: 02 Feb 2024, 22:19 Är en kiropraktor farlig att gå gå till?
Kan vara. Det beror på var de knäcker. Det finns förhöjd risk för stroke efter kiropraktorbesök om de knäcker i nacken.
Verkar som att jag hade fel.
https://www.1177.se/undersokning-behand ... naprapati/
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: En eländig dag

Post by Fantasio »

Det enda jag gjort idag har varit att gå till och från mataffären. Satt på tre ställen och vilade ryggen en smula. På det stora hela gick det bra, för jag lutade inte så mycket framåtlutad. Men behöver trots det sätta mig ned lite här och där. Går det lika bra att gå till affären imorgon kanske jag vågar mig ut till mötesplatsen. Vi får se.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: En eländig dag

Post by Fantasio »

Idag har min rygg ej ställts på prov då jag suttit hemma hela dagen. Inte så lockande eller motiverande att testa min rygg med att gå till affären o hem igen. Imorgon ska jag försöka ge mig iväg ut dock. Jag vet så väl att ligga på sängen inte är bra för mig, ändå gör jag det.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: En eländig dag

Post by Fantasio »

Det gick bra att gå till affären och hem igen. Så bra att jag bestämde mig för att åka till mötesplatsen. Jag har mina ställen där jag kan sätta mig och vila. Imorgon ska jag få bärhjälp av en kompis. Han tycker att jag går fort, men det är för att framkroppen lutar framåt, det tycks ge benen en extraskjuts.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: En eländig dag

Post by Fantasio »

Jag får försaka en del i och med min krånglande rygg. Vad fasen, inte ens nyår vågade jag fira. Skulle behöva gå till mataffären imorgon och får vila på snötäckta bänkar. Ingen mötesplats blev det heller.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36908
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: En eländig dag

Post by Geta »

Fantasio,

Jag är envis och tror att dina ryggbesvär beror på att sorgen efter dina anhöriga ger så mycket smärta att du inte orkar uthärda den.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
Post Reply