En eländig dag

Här kan du fråga om eller diskutera dina kroppsliga sjukdomar.

Moderator: Moderator 1

User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 22949
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: En eländig dag

Post by Zoidar »

Fantasio wrote: 14 Jan 2023, 23:43 Kul att du frågar. Jag fick faktiskt min mammas gångstavar av min syster. Men har aldrig provat dem.
Why not take them for a spin tomorrow?
"Den som tror på mig, som Skriften säger, ur hans innersta ska strömmar av levande vatten flyta fram." - Johannesevangeliet 7:38
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: En eländig dag

Post by Fantasio »

Jo, det skulle jag kunna göra. Jag får se, lämnar inga garantier.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 22949
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: En eländig dag

Post by Zoidar »

Fantasio wrote: 14 Jan 2023, 23:49 Jo, det skulle jag kunna göra. Jag får se, lämnar inga garantier.
Alternativet är väl rollator eller käpp?
"Den som tror på mig, som Skriften säger, ur hans innersta ska strömmar av levande vatten flyta fram." - Johannesevangeliet 7:38
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: En eländig dag

Post by Fantasio »

Jag tror jag föredrar rollator i så fall. Jag blir gråtmild när jag tänker tanken på det. De flesta får väl inte rollatorer förrän i 60-årsåldern?
amandara
Osmiummedlem
Posts: 13107
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: En eländig dag

Post by amandara »

Ryggskott brukar gå över av sig själv efter ett tag.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36685
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: En eländig dag

Post by Geta »

Fantasio wrote: 14 Jan 2023, 23:55 Jag tror jag föredrar rollator i så fall. Jag blir gråtmild när jag tänker tanken på det. De flesta får väl inte rollatorer förrän i 60-årsåldern?
Tanterna i min busskur är begeistrade över sina rollatorer.
De rekommenderar det.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18471
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: En eländig dag

Post by Krokus »

Min brorsa har rollator och är yngre än Fantasio. Det är väl inte jättekul, men han har vant sig.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: En eländig dag

Post by Fantasio »

Krokus wrote: 15 Jan 2023, 13:53 Min brorsa har rollator och är yngre än Fantasio. Det är väl inte jättekul, men han har vant sig.
Aj då, det var tråkigt att höra. Själv sitter jag och dricker vatten, då jag inte vågade försöka gå till mataffären idag. Urtråkigt! Jag har matfantasier och godisfantasier. Gjorde nyss tre övningar för ryggen. Är inte ryggen bra imorgon är det jag som ringer fysioterapeuten på onsdag morgon. Tror ni vanlig massage kan hjälpa, eller måste man gå till en kiropraktor? En sådan bryter väl och sliter i kroppen. Jag vill ju inte gå till en kiropraktor och bli sämre på kuppen.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36685
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: En eländig dag

Post by Geta »

Det gäller att vara aktiv med sin träning själv. Det är inte fysioterapeuten
som ska göra jobbet. De sysslar sällan med massage.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: En eländig dag

Post by Fantasio »

Nej, det stämmer, det har du skrivit tidigare. Men vad ska jag göra då om övningarna inte fungerar på mig? Varför fick jag fysioterapeutens telefonnummer?
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36685
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: En eländig dag

Post by Geta »

Det fungerar inte så fort, Fantasio. Det tar tid innan du ser resultat.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: En eländig dag

Post by Fantasio »

Det var en pärs att gå till och från mataffären. Mitt stora problem nu är att jag blir så in i bomben yr. Slog omkull i sovrummet och stötte revbenen i sänggaveln.
Post Reply