En eländig dag

Här kan du fråga om eller diskutera dina kroppsliga sjukdomar.

Moderator: Moderator 1

Mosbrickan
Litiummedlem
Posts: 355
Joined: 30 Dec 2021, 22:24

Re: En eländig dag

Post by Mosbrickan »

Fantasio wrote: 17 Jan 2023, 18:55 Det var en pärs att gå till och från mataffären. Mitt stora problem nu är att jag blir så in i bomben yr. Slog omkull i sovrummet och stötte revbenen i sänggaveln.

Kämpigt Fantasio. Är det ryggsmärta som gör dig yr? Utsättning av någon medicin? Lågt blodtryck?

Kotknackares övningar är ju bara för tråkiga. Kan bara tala för mig själv, men de blir sällan gjorda av den anledningen
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: En eländig dag

Post by Fantasio »

Tack, Mosbrickan. Inga förändringar har gjorts i medicineringen. Lågt blodtryckhar jag, så mycket vet jag. Men jag misstänker att det är mina ryggsäckar som gett mig ryggproblem. Kör ju med två stora ryggsäckar.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: En eländig dag

Post by Fantasio »

Jag diskade precis och vad det spände i ryggen. Torsdag och fredag är det jag som skippar ryggsäcken. Har ju alltid den på mig, bra att ha. Hoppas, hoppas jag blir bättre, annars får jag ringa vården på måndag morgon.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: En eländig dag

Post by Fantasio »

Jag minns inte när jag var ute senast. Kan ha varit onsdagen som var. Jag borde gå ut och provgå en sträcka, inte allt för lång. Går det bra är det jag som tar mig till mötesplatsen på måndag förmiddag. Jag har varit dålig på att göra mina övningar, tyvärr. Ska göra en med detsamma.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36630
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: En eländig dag

Post by Geta »

Hur tror du att sjukgymnastiken ska fungera om du inte gör övningarna?
Sjukgymnastik är aktiv behandling. Det är inte fysioterapeuten som gör
jobbet.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: En eländig dag

Post by Fantasio »

Jag ska göra mina övningar nu och hoppas få lindring.

Då var de klara. Gjorde tre av fyra övningar.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: En eländig dag

Post by Fantasio »

Får man svära här? F*n! F*n! F*n! Min rygg är lika illa däran som någonsin. Lyckade smed nöd och näppe ta mig till och från mataffären. Var vidare så yr att jag ramlade två gånger. Slog i huvud och käke första gången, klarade mig bättre andra fallet. Jag måste ringa vården, jag måste ha hjälp.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: En eländig dag

Post by Fantasio »

Det var efter att jag kommit hem. Fattar inte varför jag blir så yr. Slängde mig på sängen och var uppe säkert en fem, sex gånger för att hämta ett äpple och min snus, men hann bara ut i hallen så kom yrseln igen. Bara att vända på klacken och lägga sig igen. Ändå satt jag på sängen en stund efter att jag rest mig upp till sittande position. Nu när jag varit hemma ett bra tag känns ryggen helt okej. Bra det, för jag funderar på att ge mig ut till mataffären senare idag. Vill köpa en tudelad fralla, Soldatens ärtsoppa, pasta, vitlökssås och fiskpinnar. Annars får jag tala väl med min syster och se om hon kan hjälpa mig på lördag.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36630
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: En eländig dag

Post by Geta »

Har du någon medicin som kan ge yrsel? Jag fick yrsel av Cipralex
antidepressiva som gav lågt blodtryck.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18419
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: En eländig dag

Post by Krokus »

Fantasio,

Du borde nog kolla upp det där hos en läkare. Vore dumt om du svimmar nästa gång!
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: En eländig dag

Post by Fantasio »

Tack, Krokus. Jag har inte gjort några medicinändringar, Geta.

Jag ringde fysioterapeuten idag och fick inte tid hos dem förrän den 21:e februari. Det är ju nästan en månad. Blir jag aldrig bra i ryggen igen vete fasen om jag orkar med att leva. Så här går inte att ha det. Min syster kan inte hjälpa mig annat än veckovis.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 22877
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: En eländig dag

Post by Zoidar »

Krokus wrote: 27 Jan 2023, 09:20 Fantasio,

Du borde nog kolla upp det där hos en läkare. Vore dumt om du svimmar nästa gång!
Håller med! Gå till en riktig läkare Fantasio!
"Den som tror på mig, som Skriften säger, ur hans innersta ska strömmar av levande vatten flyta fram." - Johannesevangeliet 7:38
Post Reply