En eländig dag

Här kan du fråga om eller diskutera dina kroppsliga sjukdomar.

Moderator: Moderator 1

User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 22949
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: En eländig dag

Post by Zoidar »

Varit orolig för farsan och sovit bort hela dagen.
"Den som tror på mig, som Skriften säger, ur hans innersta ska strömmar av levande vatten flyta fram." - Johannesevangeliet 7:38
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: En eländig dag

Post by Fantasio »

Jag har precis gjort mitt lilla träningsprogram. Planen är att gå till mataffären på morgonen och hinna sova eller vila i kanske två timmar. Sedan gör jag ett försök att gå till mötesplatsen. Jag har ju mitt snus och mina brillor där. Prillor och brillor.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: En eländig dag

Post by Fantasio »

Det är inte bara ryggen som krånglar, jag lider av yrsel också. Vågade inte gå till affären så gick till pizzerian, vilken är närmare min bostad. På väg hem började ryggen göra sig påmind. När jag skulle dricka ur en tvåliters-Coca-Cola- ramlade jag och spillde ut halva. Gick in i sovrummet och slog omkull. Tänkte att är detta verkligen min säng? Det var det inte.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36686
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: En eländig dag

Post by Geta »

Vems säng var det?
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: En eländig dag

Post by Fantasio »

Det var lite saker som låg på golvet, vilka jag föll ned på. Jag är rädd nu.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36686
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: En eländig dag

Post by Geta »

Jag funderar på om din dåliga status beror på alkoholen du druckit.
B-vitaminbrist kan ge dålig balans.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: En eländig dag

Post by Fantasio »

Okej, där ser man. Jag har ju druckit en del i veckan. Ska försöka sluta med det.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: En eländig dag

Post by Fantasio »

Jag tycker jag sköter mig rätt bra vad gäller övningarna. Ändå kan jag förnimma hur det spänner i ryggslutet. Snart måste jag gå ut, detta för att handla lite mat och för att få min injektion på torsdag. Jag är så orolig för att gå ut. Detta har gjort mig ledsen och börjar få vissa symptom.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: En eländig dag

Post by Fantasio »

Jag har ju för fasen varit på mottagningen för min injektion senast för tolv dagar sedan och då gick det bra. Det borde funka på torsdag också. Om jag kommer ihåg det ska jag gå till affären med min boendestödjare imorgon. Han får verkligen tjänstgöra som stöd om min rygg börjar spöka igen.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: En eländig dag

Post by Fantasio »

Det här duger inte. Jag kan inte röra mig som jag ska. Drar mig för att gå ut och lever på fryskartongen som min syster köper. Jag vill till olika affärer och en mötesplats, bland annat Systembolaget. Mina övningar hjälper inte. Gjorde dem precis. Jag skulle vilja ha en stång att hålla mig i och dra ut ryggen med. Jag chansar och ger mig ut en sväng imorgon. Går det inte bra måste jag ringa fysioterapeuten igen. Tror ni inte att massage skulle hjälpa mig?
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 22949
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: En eländig dag

Post by Zoidar »

Fantasio wrote: 14 Jan 2023, 22:28 Det här duger inte. Jag kan inte röra mig som jag ska. Drar mig för att gå ut och lever på fryskartongen som min syster köper. Jag vill till olika affärer och en mötesplats, bland annat Systembolaget. Mina övningar hjälper inte. Gjorde dem precis. Jag skulle vilja ha en stång att hålla mig i och dra ut ryggen med. Jag chansar och ger mig ut en sväng imorgon. Går det inte bra måste jag ringa fysioterapeuten igen. Tror ni inte att massage skulle hjälpa mig?
Har du testat gångstavar?
"Den som tror på mig, som Skriften säger, ur hans innersta ska strömmar av levande vatten flyta fram." - Johannesevangeliet 7:38
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: En eländig dag

Post by Fantasio »

Zoidar wrote: 14 Jan 2023, 23:39
Fantasio wrote: 14 Jan 2023, 22:28 Det här duger inte. Jag kan inte röra mig som jag ska. Drar mig för att gå ut och lever på fryskartongen som min syster köper. Jag vill till olika affärer och en mötesplats, bland annat Systembolaget. Mina övningar hjälper inte. Gjorde dem precis. Jag skulle vilja ha en stång att hålla mig i och dra ut ryggen med. Jag chansar och ger mig ut en sväng imorgon. Går det inte bra måste jag ringa fysioterapeuten igen. Tror ni inte att massage skulle hjälpa mig?
Har du testat gångstavar?
Kul att du frågar. Jag fick faktiskt min mammas gångstavar av min syster. Men har aldrig provat dem.
Post Reply