Försäkring

Om problem och framgångar i arbetslivet och utbildning samt ekonomiska problem.

Moderator: Moderator 1

Safir
Lutetiummedlem
Posts: 1634
Joined: 24 May 2022, 18:46

Re: Försäkring

Post by Safir »

Krokus wrote: 05 Dec 2022, 17:58 Safir,

Intressant! Ska googla.
AIG heter bolaget men kan finnas flera nu.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 22298
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Försäkring

Post by Zoidar »

Vi hade väl varit rika allihop om vi haft försäkring?
"Då sade Jesus än en gång: "Jag säger er sanningen: Jag är porten ..." (Johannes 10:7)
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 35479
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Försäkring

Post by memphis »

Vi har ju en försäkring i försäkringskassan :D som tur är.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 22298
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Försäkring

Post by Zoidar »

memphis wrote: 08 Dec 2022, 22:11 Vi har ju en försäkring i försäkringskassan :D som tur är.
Jo det är sant!
"Då sade Jesus än en gång: "Jag säger er sanningen: Jag är porten ..." (Johannes 10:7)
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18096
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Försäkring

Post by Krokus »

Santina wrote: 01 Dec 2022, 20:47 Är det nån som fått ut nåt på nån försäkring med anledning av schizofrenin?
Tänkte tipsa om Folksams olycksfallsförsäkring med diagnostillägg! Där ingår numera schizofreni. Och såklart även andra sjukdomar, t ex Alzheimers, hjärtinfarkt, hjärnhinneinflammation, MS m.fl.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 35944
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Försäkring

Post by Geta »

Hur menas det då? Schizofreni är väl inget olycksfall?
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 22298
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Försäkring

Post by Zoidar »

Grämer mig att jag aldrig fick något för min självskada. Hemförsäkring täckte ej.
"Då sade Jesus än en gång: "Jag säger er sanningen: Jag är porten ..." (Johannes 10:7)
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 35944
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Försäkring

Post by Geta »

Igår betalade jag min olycksfallsförsäkring i Trygg & Hansa. Där står inget om sjukdomar.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18096
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Försäkring

Post by Krokus »

Geta,

Jag vet faktiskt inte hur de har tänkt. Alzheimers är väl inte olycksfall heller. Däremot har Folksam tagit bort diabetes på diagnostillägget. 🤔
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 35944
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Försäkring

Post by Geta »

Jag förstår inte heller något. Kan det handla om att ifall man gör dumheter som schizofren eller dement , så kan man få ut på försäkringen om man förorsakat skada, när man inte har alla hästar hemma.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
Safir
Lutetiummedlem
Posts: 1634
Joined: 24 May 2022, 18:46

Re: Försäkring

Post by Safir »

Geta wrote: 26 Oct 2023, 13:00 Jag förstår inte heller något. Kan det handla om att ifall man gör dumheter som schizofren eller dement , så kan man få ut på försäkringen om man förorsakat skada, när man inte har alla hästar hemma.
Sånt ingår nog i hemförsäkringens ansvarsdel om man skadar annans egendom. En bekants bekant fick en psykos och täppte till avloppet i badrummet, översvämning och stor vattenskada. Ingen hemförsäkring, tror hen fortfarande betalar av på det flera år efteråt.
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 35479
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Försäkring

Post by memphis »

När jag hör det förstår jag att alla säger att hemförsäkring är ett måste. Därför har jag en. Kostar inte mycket, tror jag betalar 66 kr i månaden hos If. Om jag blir skadeståndsskyldig täcker försäkringen.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
Post Reply